-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

چهارشنبه 9 اسفند 91، 27 فوریه 2013 میلادی

 


سلام،

چهارشنبه 9 اسفند 91، 27 فوریه 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه کشاورزان شرق اصفهان که روز جمعه گذشته اقدام به شکستن لوله آبی کرده بودند که آب زاینده روز را به یزد می برد، شبها تجمع می کنند و با تراکتورهایشان و تراکتهایی که درست کردند آتش روشن می کنند و نان را هم همانجا درست می کنند و اعتراض اصلی آنها این است که حق آبی را که برای کشاورزی آنها لازم است باید به آنها داده شود. حق آبی که از زمان صفویه در آن مناطق مقرر شده بود. ظاهراً خسارتی که این کشاورزان به 5 منطقه، حوضچه ها و پست نگهبانی و غیره زدند نزدیک به 30 میلیارد تومان تخمین زده شده. اما کشاورزان نیز حق دارند برای اینکه نانشان و معاش آنها از این کشاورزی است در نتیجه خیلی از آنها آواره شدند و ناچار شدند شغل آباء و اجدادی خود را رها کنند و به شهرهای دیگر برای کار بروند. از سوی دیگر در یزد هم فرماندار هم اعلام کرده که این آبی که به یزد از زاینده رود می آید مصرف آشامیدنی دارد و به کشاورزی اختصاص ندارد و سعی کردند کشاورزان اصفهانی را آرام بکنند. 12 شهرستان ظاهراً دچار کمبود آب آشامیدنی شدند. در یزد 50 تانکر در نقاط مختلف شهر نصب شدند و قرار است که در مجلس هم جلسه ای با حضور چند تن از استانداران سه استان چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد برگزار شود تا به این مشکل رسیدگی شود. اصل ماجرا کم آبی کشور است که با افزایش جمعیت، نود و چند میلیارد متر مکعب آبی که به طور متوسط نزولات آسمانی سالیانه ایران است کمی بیشتر یا کمتر، تکاپوی 75 یا 76 میلیون جمعیت را نمی دهد. این را باید به امثال آقای خامنه ای گفت که بی خردانه حرف از افزایش جمعیت می زند و باید گفت که آب از کجا می خواهید برای مردم کشور تامین کنید. احتمالاً بحران آب جدی ترین بحران کل منطقه خاورمیانه طی چند دهه آینده خواهد بود و از این قبیل مشکلات بازهم در کشور خواهیم داشت. 80 کارگر کارخانه قند و شکر تصفیه اهواز برای یازدهمین بار جلوی استانداری تجمع داشتند و 26 ماه است که حقوق نگرفتند. 1500 کارگر کارخانه صدرا وابسته به سپاه 4 ماه است که حقوق نگرفتند. 600 کارگر کارخانه صنایع فلزی هم از آذرماه تا اسفند که الان هستیم و عیدی شب عید را هم که باید دریافت کنند حقوق نگرفتند و 180 کارگر بازنشسته حتی آن نصفه نیمه ای را که کارگران شاغل گرفتند در ماه آبان و یا یکی دو ما قبل را هم دریافت نکردند و دیروز کارگران بازنشسته جلوی استانداری تهران تجمع داشتند و استانداری تهران تقبل کرده که مشکلات آنها را حل کند. رئیس انجمن اقتصاد دامپزشکی هم عنوان کرده که قیمت داروی سرطان، یک نوع آمپول های مورد استفاده در بیماران سرطانی به 4 میلیون تومان رسیده و بیماری که باید 4 بار درماه این آمپول را تزریق کند باید 16 میلیون تومان بپردازد. ایشان اعلام کرده که پاره ای از داروهای ام اس هم به یازده میلیون تومان رسیده. وزارت بهداشت رسماً اعلام کرده که برای سال آینده حداقل 20 درصد افزایش تعرفه پزشکی خواهند داد. آقای حمید نوری مجروح شیمیایی جنگ ایران و عراق بعد از اینکه حقوق وی از طرف بنیاد قطع شد خودش را حلق آویز کرده. ظاهراً یک هفته قبل یک جانباز دیگر هم می خواسته خودش را در پمپ بنزین آتش بزند که نجات پیدا کرده.

نکته دوم اینکه دادگاه آقای سعید مرتضوی، حسن زارع دهنوی و علی اکبر حیدری فر، 3 قاضی که متهم پرونده کهریزک هستند و قرار بود دیروز علنی برگزار شود، دیروز غیرعلنی برگزار شد. ظاهراً علت اصلی این است که مرتضوی نوار صحبت تلفنی با مجتی خامنه ای را ضبط کرده که روز 18 تیرماه سال 88 دستور داده به مرتضوی که با دستگیر شدگان با شدت برخورد شود و به کهریزک منتقل شوند. این همان روزی است که مردم در خیابان شروع کردند به شعار دادن علیه مجتبی خامنه ای و اینکه مجتبی بمیری رهبری را نبینی ظاهراً این آقازاده را عصبانی کرده که چنین دستور جنایتی داده. به هر حال گفته می شود که احمدی نژاد هم در مجلس به علی لاریجانی گفته بوده که دستور برای کهریزک از بالا بوده و چرا مرتضوی را دارید قربانی می کنید. خون ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویسی که زیر شکنجه نیروی انتظامی کشته شد ظاهراً موثر بوده تا اینجای کار زیرا که آقای صادق لاریجانی بخشنامه کرده که بازجویی در بازداشتگاه های نیروی انتظامی از این پس ممنوع است و این بازداشتگاه ها باید دوربین مدار بسته هم نصب کنند. البته منظور این است که دستگیرشدگان را تحویل متخصصان شکنجه در اوین و یا زندانهای دیگر بدهند. ولی اگر این بخشنامه اجرا شود حداقل یک قدمی به جلو است. احمدی نژاد دیروز وزیر ارتباطات را که آقای حسن نامی که یک فرمانده سابق ارتش است به مجلس معرفی کرد. اما نکته جالب این است که تنها 10 دقیقه در مجلس ماند و بعد از معرفی از مجلس رفت. 4تن از فرماندهان سپاه هم نامه تند و گلایه آمیزی به آقای مرتضی آقا تهرانی شاگرد مصباح یزدی که چندی پیش گفته بود که ما سردار نمی خواهیم بلکه سرباز ولایت می خواهیم نوشتند و به او گوشزد کردند که با سرداران سپاه در نیافتد. شهرداری تهران هم جالب است که بخشنامه ای کرده که در آن نوشته که از نوشتن شعار استقبال از بهار به در دیوار خودداری شود و هر جا هم که نوشته شده پاک کنند چرا که شعار استقبال از بهار شعار احمدی نژاد محسوب می شود. در عوض بنویسند فصل همدلی که احتمالاً این شعار آقای قالیباف خواهد بود برای انتخابات. به هر صورت آقای منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق آقای احمدی نژاد هم اعلام کرده که کاندیدا است و از این پس برای مردم نامه خواهد نوشت و مواضع خود را خواهد گفت. آقایان پورمحمدی و فلاحیان هم قبلاً اعلام کاندیداتوری ریاست جمهوری کرده بودند.

نکته سوم اینکه خبرگزاری فرانسه خبر داد ازاینکه دیروز در جلسه 1+5 با هیئت ایرانی در آلماتی قزاقزستان پیشنهادی که طرف خارجی به ایران داده این است که غنی سازی 20 درصد را متوقف کند و آنچه 20 درصد غنی کرده به خارج منتقل کند، سایت فردو را هم تعطیل کند و در عوض اجازه داشته باشد که طلا و فلزات گرانبهای دیگر بخرد و مقداری هم از تحریم های بانکی برداشته شود. امروز چهارشنبه منتظر هستند که ایران پیشنهاد متقابل خود را ارایه بکند. دیلی تلگراف هم خبر داده از اینکه عکسهای ماهواره ای نشان می دهد که راکتور آب سنگین اراک در حال راه اندازی است که از این طریق جمهوری اسلامی می تواند پلوتونیوم 239 تولید بکند که مسیر دیگری برای رسیدن به سلاح هسته ای است. آقای چاک هگل هم بالاخره بعد از کشمکش با 58 رای به عنوان وزیر دفاع در مقابل 41 رای در سنای آمریکا رای آورد و وزیر دفاع آمریکا شد.

نکته چهارم اینکه 6 زندانی کرد سلفی که به اعدام محکوم شدند از تاریخ 30 بهمن دست به اعتصاب غذا زدند. قبلاً از همین گروه سلفی های کردستان 6 نفر در هفتم دی ماه اعدام شدند. آقای هادوی زندانی سیاسی هم خطاب به زندانیان سیاسی قبل از انقلاب نوشته که ساکت ننشینند در مقابل مصیبتهایی که بر ابولفضل قدیانی وارد می شود. مهدی خزعلی هم که در 59 امین روز از اعتصاب غذای خودش بسر می برد به مناسبت سالگرد همسر خود شعر زیبایی گفته که در یک بند آن می گوید که این شب هجران به پایان می رسد، روز وصل و جمع یاران میرسد. احسان شریعتی فرزند دکتر علی شریعتی هم به همراه دکتر زیمران از تدریس در دانشگاه آزاد محروم شد. این در حالی است که قبلاً هم از تدریس در دانشگاه تهران محروم شده بود.

نکته پنجم اینکه یک هلی کوپتر رژیم اسد توسط مخالفین در حلب سرنگون شد و دبیرکل سابق حزب ا... لبنان هم اعلام کرده که افراد حزب ا... که در سوریه کشته می شوند شهید نیستند و جای آنها در قعر جهنم است. او به شدت از دخالت حزب ا... لبنان در سوریه انتقاد کرده.

و اما نکته آخر اینکه آقای وزیر ارشاد فرمودند که بخاطر ناراحتی  که اسکار داشت به دلیل تحریم ایران، فیلم آرگو را برنده جایزه اول کردند. آقای محسن قرائتی هم فرمودند که هیچ کس نتوانسته به این سوال من پاسخ دهد که چرا در هر کشوری که دانشگاه بیشتر است آمار جنایت هم بیشتر است. به ایشان باید گفت که در گوگل یک سرچ بکنند و ببینند که در سوییس یا سوید و یا خیلی کشورهای پیشرفته که آمار جنایت تقریباً نزدیک به صفر است سرانه دانشگاه چقدر بالاست.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته