-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

متن پیاده شده روزچهارشنبه 18 بهمن 91

 

سلام،

چهارشنبه 18 بهمن 91، 6 فوریه 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول ادامه درگیری های افتضاح آمیزی است که از مجلس شروع شد. دستگیری مرتضوی موجی را درست کرده که اظهار نظرهای مختلف می شود. خبرگزاری فارس گفته اتهام مرتضوی تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است در حالیکه تابناک می گوید که عدم پاسخگویی به پرونده کهریزک باعث دستگیری بوده. صادق لاریجانی دیروز خارج از هر روالی به دیدار آقای خامنه ای رفته و بولتن های سپاه، هفته نامه بصیرت و نشریه های سپاه مطرح می کنند که خون به دل رهبری شده البته بیشتر حملات آنها متوجه احمدی نژاد است. طرف مقابل یعنی دولت چند ساعت بعد از دستگیری مرتضوی فیلمی که از فاضل لاریجانی دارند را بر روی شبکه های اجتماعی گذاشتند و به اینترنت راه باز کرد. در این فیلم صحبت از این می شود که 30 میلیارد تومان آقای فاضل لاریجانی از طریق بابک زنجانی، کسی که اخیراً اسمش بر سر زبانها افتاده که 900 میلیون دلار از نفت برده و پول آنرا نداده و ظاهراً به شبکه مرتضوی و احمدی نژاد وصل است، پول بگیرد. البته به قول آقای نوری زاد، فیلم ساز شجاع، سطح رشوه در جمهوری اسلامی بسی بالاتر از اینهاست. همینطور آقای رحیمی معاون اول احمدی نژاد عنوان کرده که مرتضوی همچنان رئیس سازمان تامین اجتماعی است. دیروز هم حدوداً 50 نفر به طرفداری از مرتضوی و دولت جلوی قوه قضاییه تظاهرات داشتند، تجمع داشتند و روزنامه خورشید هم که به جناح احمدی نژاد متصل است خبر داده که مرتضوی امروز بامداد چهارشنبه آزاد شده. خبری که هیچ کس دیگری آنرا تایید نکرده. ضمناً از شورای امنیت ملی به روزنامه ها هم دستور دادند که دیگر مسئله دعوا و استیضاح مجلس را دنبال نکنند. آقای احمدی نژاد هم که دیروز از فرودگاه عازم مصر شد، از بیت رهبری که قبلاً یا محمدی گلپایگانی و یا ولایتی برای بدرقه وی می رفتند هیچ کس نیامده. ضمناً احمدی نژاد در فرودگاه مصاحبه ای کرده و گفت که قوه قضاییه یک سازمان خانوادگی نیست و فردی تخلف کرده اما شخص دیگری دستگیر شده. این قسمتهای صحبت او را صدا و سیما سانسور کرده.

نکته دوم اینکه 1200 کارگر نورد و لوله صفا در شهر ساوه مجدداً دست به اعتصاب زدند. بعد از اینکه ماه گذشته کارفرما قول داد که حقوق معوقه آنها را بتدریج بپردازد و از 16 بهمن به حساب آنها واریز شود و این اتفاق نیافتاد، کارگران یکپارچه و متحد دست از کار کشیدند. چایکاران هم که 30 میلیارد تومان از دولت طلبکارند به روزگار بدی افتادند. عددی که جالب است که برابر فقط یک رشوه ای است که برادر آقای لاریجانی می خواسته. بعد از اینکه یک شرکت وابسته به سپاه تبلیغات گسترده ای کرده بود که تا 22 بهمن طلبهای چایکاران را می دهد، این تبلیغات دروغ از آب درآمد و دیروز این شرکت اعلام کرد که انصراف داده و کماکان چایکاران بدون پول و دست خالی باقی ماندند و صنعت چای در معرض نابودی کامل است. رئیس اتحادیه هتل داران خراسان رضوی هم اعلام کرده که هتل ها دخل و خرج نمی کنند و از اول سال 92 حداقل بین 30 تا 40 درصد قیمت خدمات هتل ها افزایش پیدا خواهد کرد. آقای علی نجفی عضو شورای شهر تهران هم در مصاحبه با ایلنا اعلام کرده که 320 میلیارد تومانی که در صورتهای شهرداری مفقود شده بود احتمالاً فقط 25 درصد آن قابل دفاع است و بقیه آنرا احمدی نژاد صرف انتخابات سال 84 کرده. علیرضا دبیر قهرمان کشتی هم که عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران است ازمهدی چمران خواسته که در این خصوص اسنادی را که ارایه شده مطرح کند و شفاف سازی شود.  ضمناً مجلس درحال تصویب طرحی است که برای اخلال گران بازار ارز بین 2 سال حبس تا اعدام در نظر گرفته شود. از امروز ششم فوریه تحریم های جدید آمریکا اعمال خواهد شد و کشورهایی که از ایران نفت و یا میعانات گازی می برند باید پول آنرا در حسابهای بانکهای همان کشور نگه دارند و ایران فقط حق دارد از آن محل کالاهای مجاز بخرد. متقابلاً در ایران وزارت صنعت و معدن تجارت اعلام کرده که یک کمیته تهاتر درست کرده و سعی می کند که از این بعد نفت را با کالاهای این کشورها تهاتر بکند برای فرار از این تحریم جدید. سندیکای کارگران شرکت واحد هم در بیانیه ای اعلام کردند که قانون جدید کار و قانون جدید تامین اجتماعی باید تصویب شود که در آن حق داشتن سندیکا و حق اعتصاب به رسمیت شناخته شود و دستمزد زندگی شرافتمندانه برای کارگران تضمین شود. آقای آل اسحاق  رئیس اتاق بازرگانی تهران هم خبر داده که قرار است شب عید 70 هزار تومان عیدانه به مردم داده شود و کسانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند 90 هزار تومان براساس توافق دولت و مجلس و به این ترتیب 5 هزار میلیارد تومان دیگر در نقدینگی کشور تزریق خواهد شد.

نکته سوم اینکه گروهی از کنشگران ملی مذهبی نامه ای به احمد شهید نوشتند که آقای موسوی و کروبی و خانم رهنورد را یا علنی محاکمه کنید و یا از آنها رفع حصر کنید. سازمان حقوق بشر ایران هم مطرح کرده که 400 نفر در 4 ماه گذشته در زندان وکیل آباد مشهد مخفیانه اعدام شدند و خواستار تشکیل کمیته حقیقت یابی شده که به این جنایت رسیدگی شود. 4 تن از گزارشگران ویژه سازمان ملل هم در ژنو بیانیه ای صادر کردند و از حکومت ایران خواستند که به موج گسترده بازداشت روزنامه نگاران پایان داده شود. وزارت اطلاعات اطلاعیه دومی را در خصوص دستگیری گسترده روزنامه نگاران منتشر کرده و همان قصه های همیشگی که یک شبکه عجیب غریب که مرکز آن در لندن است و شبکه هایی در استانبول و پاریس و بروکسل کار می کنند و پرونده های عجیب و غریب. جالب است که مطرح شده که آقای مهدی محمدی دبیر سرویس سیاسی کیهان بازجوی روزنامه نگاران زندانی است. به این ترتیب کیهان احتمالاً بیش از 5 الی 6 بازجوی رسمی به غیر از خود آقای شریعتمداری جزو تحریریه و دبیرهای سرویس آن هستند. جالب است که همین آقایی که خودش رسماً اطلاعاتی و بازجو است مدعی شده که بی بی سی و صدای آمریکا رسانه نیستند و سرویس اطلاعاتی هستند. ضمناً در زندان اوین به 7 نفر از زندانیان از طیفهای مختلف فشار آوردند که عفو نویسی بکنند تا در لیست 22 بهمن آقای خامنه ای قرار بگیرند.

نکته چهارم اینکه سفر آقای احمدی نژاد به مصر حوادثی را به دنبال داشته که نشان می دهد مقامات ارشد جمهوری اسلامی در هیچ کجای دنیا جا ندارند. اول اینکه در مراسم استقبال از آقای احمدی نژاد پرچم  ایران را پشت سر وی نگذاشتند که ظاهراً به تلافی کاری است که در تهران راجع به آقای مرسی شده. شیخ الازهر صحبت تندی کرده به آقای احمدی نژاد و اطلاعیه تندی هم دانشگاه الازهر صادر کرده در خصوص رعایت حقوق اهل تسنن در ایران و رئیس دانشگاه الازهر هم در حضور احمدی نژاد خواستار این شد که مراجع دینی ایران لحن عایشه، ابوبکر و عمر و عثمان، صحابه بزرگ پیامبر، را متوقف کنند و این کار را جرم و حرام اعلام کنند تا بشود روابط برقرار کرد. یک جوان سوری به هنگام خروج احمدی نژاد از مسجد به سوی او کفش پرتاپ کرد و گفت که برادران ما را کشتی. وزیر خارجه مصر اعلام کرد که خط قرمز قاهره امنیت کشورهای خلیج فارس است و از همه جالبتر اینکه رئیس حزب حاکم مصر یعنی حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان طی اطلاعیه شدید الحنی عنوان کرده که مردم ایران زیر فشار دیکتاتوری فاشیستی قرار دارند که بدتر از حکومت قبلی مصر است. هنرمندان مصر هم اعلام کردند که دست به تظاهرات خواهند زد در پشتیبانی از جعفر پناهی و هنرمندان ایران مادامی که احمدی نژاد در مصر است.

نکته پنجم اینکه وزارت کشور بلغارستان اعلام کرد که انفجار اتوبوسی در بورگاس کار حزب ا... لبنان بوده و اسراییل مدعی شد که ایران و حزب ا... در این ترور دست داشتند. از سوی دیگر گاردین اعلام کرده که جمهوری اسلامی 15 افغانی را به کابل تحویل داده. بعد از 11 سپتامبر 15 نفر را به کابل تحویل داده که آمریکایی ها شکنجه کردند. و خانم ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در مسئله سوریه پیشنهاد احمد الخطیب را باید دولت سوریه بپذیرد اگر که طالب صلح است. ضمناً مقاله خانم کلینتون در مجله اشپیکل آلمان تخیلی و طنز بود که متاسفانه مطبوعات ایران آنرا جدی تصور کردند.

و اما نکته آخر اینکه رئیس دفتر آقای مصباح یزدی اعلام کرده که رهبر شبها عبادت می کند اشک می ریزد و اگر توکل او نبود مشکلات کشورحل نمی شد. انگار که کشور ما الان هیچ مشکلی ندارد.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته