-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 28 بهمن 91


سلام،
شنبه 28 بهمن 91، 16 فوریه 2013 میلادی
امروز در مورد پنج موضوع صحبت می کنیم.

تشکیل ستاد ویژه برای سرکوب کارگران معترض
وزارت اطلاعات با احضار چند تن از فعالان کارگری، ضمن مخالفت با برگزاری تجمع امروز کارگران در مقابل وزارت کار، خطاب به کارگران اعلام که تا زمان انتخابات ریاست جمهوری کارگران حق برگزاری هیچ تجمعی را ندارد. این موضوع در واقع وحشت وزارت اطلاعات و دستگاه آقای خامنه ای از هرگونه تجمعی رانشان می دهد. ضمن اینکه گفته می شود آقای خامنه ای برای برخورد با کارگران مرکز ویژه ای را تشکیل داده است. وظیفه ی این مرکز این است از کارخانه ها بخواهد با دادن مقداری حق و حقوق کارگران سر و صدای کارگران معترض را بخواباند و چنانچه کارگران باز هم معترض شوند، باید برخورد امنیتی صورت گرفته و معترضان دستگیر شوند و هر کاری صورت بگیرد تا بحران و اعتراض به واحدهای کارگری دیگر سرایت نکند. این در واقع یعنی منفرد کردن و جدا کردن واحدهای کارگری از هم، برای مهار اعتراضات در بحران اقتصادی. البته اگر تعداد واحدهای معترض افزایش یابد دیگر نه این ستاد که دهها ستاد دیگر هم حریف بحران نخواهد شد.
یکی از هماهنگ کنندگان طومار 30 هزار امضایی کارگران، گفت که افزایش دستمزد باید مطابق با تورم باشد. کارگران به درستی خواستار شده اند که همچون دیگر کشورهایی که مثل ایران افزایش وحشتناک تورم دارند، ماه به ماه باید حقوق کارگران تصحیح شود. امنیت شغلی و بیمه بیکاری درخواست دوم کارگران است و اعلام کرده اند که چه کارگران پیمانی و چه استخدامی باید از امنیت شغلی برخوردار باشند. این فعال کارگری گفت که در شهر صنعتی کاوه که بیش از 500 کارخانه وجود دارد، نیمی از کارخانه ها تعطیل شده و باقی هم با مشکلات جدی روبرو هستند که در صورت عدم رسیدگی به زودی 10 هزار کارگر دیگر بیکار می شوند.
کارگران سد ژاوه هم چهارماه است که حقوق نگرفته اند و بیش از 300 کارگر با مشکل تعویق حقوق مواجه هستند. کارگران نیما سازه هم دوماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند. در این حال آقای رحیمی، معاون اول آقای احمدی نژاد، بخشنامه کرده است که تا شش ماه آینده صادرات پسته ممنوع شود. استدلال وی این است که به دلیل بهای بالای پسته و خشکبار در شب عید فروش پسته در بازار داخلی کاهش پیدا کرده و باید جلوی صادرات را گرفت تا بها پایین آمده و مردم بتوانند پسته بخرند. اما ایشان ظاهرا به طرف دیگر قضیه نگاه نکرده است که صادر کنندگان پسته هم از مدت ها پیش برای صادرات برنامه ریزی کرده، قرارداد بسته اند و حالا با مشکل مواجه می شوند، به همین دلیل هم صادرکنندگان پسته به این بخشنامه معترض هستند.

مجید توکلی برنده ی جایزه ی صلح و آزادی
مجید توکلی، شرف جنبش دانشجویی ایران، جایزه ی بین المللی دانشجویی "صلح و آزادی" را از آن خود کرد. این جایزه از کمیته ی بین المللی که مرکز آن در نروژ است اهدا می شود.

روزگار ما و داستان اصحاب کهف
به گفته ی سایت بازتاب، بابک زنجانی که گفته می شود 900 میلیون دلار ارز نفت را فروخته و پولش را به دولت پس نداده و این روزها به عنوان ثروتمندترین فرد ایران از او یاد می شود، همکار امنیتی به نام حمید فلاح هروی دارد که باعث آشنایی وی با مسوولان حکومتی شده است. این همان روشی است که قبلا سپاهی ها و اطلاعات سپاه با شهرام جزایری کرده و او را جلو گذاشتند و پشت سر او میلیاردها پول دزدیدند.
محسن رضایی گفت که بیش از 50 درصد از نفت ما به فروش نمی رسد و دولت در پرداخت حقوق کارمندانش هم با مشکل مواجه شده است. آقای عارف هم گفت که آقایان هاشمی و خاتمی نباید کاندیدای ریاست جمهوری شوند چرا که قبلا رئیس جمهوری بوده اند و افزود که هر کس بیاید برای من فرقی نمی کند و در هر صورت من نامزد ریاست جمهوری خواهم شد. آقای حسن روحانی متلک جالبی را مطرح کرده و گفت که اصحاب کهف فقط یکبار بعد از خواب متوجه شدند که ارزش پولشان کم شده، اما ما هر شب می خوابیم و فردایش می بینیم که ارزش پول مان کمتر شده است.
همانطور که انتظار می رفت اظهارات شرم آور آقای طائب در مورد خوزستان با موجی از مخالفت ها روبرو شد اما همانگونه هم که روش این حضرات است، وی در مصاحبه با فارس گفت که سخنان من را رسانه ها تحریف کرده اند.


تظاهرات یمنی ها در اعتراض به دخالت های ایران
شورای امنیت سازمان ملل دیروز اعلام کرد که در صورت ادامه ی ارسال اسلحه به یمن بر ضد دولت وحدت ملی این کشور، عاملان را مورد تحریم قرار خواهد داد. یمن ایران را به ارسال سلاح و پول به شورشیان این کشور و شاخ آفریقا متهم کرده است. دیروز در یمن هزاران نفر در شهرهای مختلف تظاهرات کرده و بر ضد دخالت ایران در این کشور شعار دادند. خبرگزاری رویترز هم خبر داد که در مذاکرات پیش روی 5+1 با ایران در قزاقستان، پیشنهاد خواهد شد که ایران سایت فردو را تعطیل کند و در عوض تحریم فروش طلا و فلزات برداشته شود. البته اگر اینگونه شود نشان از ضعف ایران دارد که چنین چیزی را در ازای برداشته شدن بخشی از تحریم ها پذیرفته است.
روزنامه ی گاردین هم خبرداد که ارتش آزاد سوریه بر میدان نفتی الحسکه کاملا مسلط شده و موشک های ضدهوایی گردان السهوه در استان درعا را هم به تصرف خود درآورده است.


احمد خاتمی: ما آمریکا را بیچاره خواهیم کرد!
آقای آقا تهرانی گفت که اختلافات مقامات برای این است که گفته های رهبری را جدی نمی گیرند. ایشان کاملا راست می گویند و در واقع آدم های بلافصل آقای خامنه ای هم حرف های ایشان را جدی نمی گیرند. آقای احمد خاتمی هم دیروز در نمازجمعه ی تهران گفت که اگر مذاکره با آمریکا انجام شود گرانی ها ده برابر می شود. ایشان گفته است که آنها می خواهند نظام اسلامی را به زانو درآورند اما ما آنها را بیچاره خواهیم کرد.
 

 

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی




--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته