-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

متن پپاده شده روز چهارشنبه 4 بهمن 91


 

سلام،

چهارشنبه 4 بهمن 91، 23 ژانویه 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دیروز در پاره ای از ساعات روز دلار از مرز 3700 تومان گذشت و عمدتاً بین 3610 و 3690 تومان در نوسان بود. آقای احمد توکلی نماینده تهران در مجلس عنوان کرده که تامین کوپنی کالاهای اساسی تنها راه حفظ انقلاب و نظام است. دیروز مجلس یک فوریت طرح تامین کالاهای اساسی برای مردم را تصویب کرد. قرار است که از روی کارتهایی هوشمندی مثل کارتهای سوخت یک نوع جیره بندی کالاهای اساسی انجام شود. آقای محسن رضایی عنوان کرده که دشمن زیر یک خم ما را از همان زانوی زخمی که اقتصاد و زندگی مردم است گرفته در حالیکه آقای احمدی نژاد در همدان خطاب به کشورهای غربی فرمودند که به جهنم که از ما نفت نمی خرید ما در حال حرکت به سمت قله ایم و 10 برابر ارز نفت امکان تامین ارز داریم. تعدادی از کارگران نی بر فصلی نیشکر اهواز دیروز از طرف 2 هزار کارگر تجمعی در برابر نهاد ریاست جمهوری داشتند. بعد از چندین بار تجمع در خوزستان نتیجه ای نگرفتند. خواستار اجرا شدن طرح طبقه بندی مشاغل و بازنشستگی پیش از موعد به دلیل سختی کارشان هستند که بارها قول داده شده به این کارگران و اجرا نشده. ضمناً معلوم شده که سرانه مصرف شیر خام کشور از 80 لیتر به 60 لیتر کاهش پیدا کرده و بازهم در حال کاهش است که در کلان جامعه کاهش مصرف شیر بسیار خطرناک است به دلیل بهداشت و سلامت مردم بخصوص کودکان. از 20 میلیون تن ظرفیت تولید شیر کشور تنها 5 میلیون تن تولید در حال حاضر انجام می شود به دلیل دهها مشکلی که پیش پای دامداران قرار گرفته. 45 کارگر زن شرکت پوشش گستر اردکان هم که یک سال است از کار برکنار شدند هنوز بلاتکلیف هستند و وضعیت پرداختهای آنها معلوم نیست. بازار بورس که شاید مهمترین خبر روز گذشته باشد طی چندین روز گذشته بعد از اینکه گزارشهای عملکرد 9 ماهه بسیاری از شرکتها دور از انتظار مردم و سهامدارها بود به شدت سقوط کرده و بسیاری از شرکتهای بزرگ در صف فروش قرار گرفتند. بانکها که قبلاً شرکتهای سرمایه گذاری آنها توان جمع کردن این سقوط ها را داشتند از امکان این کار محرومند به دلیل اینکه خود بانکها هم جیبشان خالی است. نماینده مینودشت در مصاحبه با جهان صنعت مطرح کرده که 33 میلیارد دلار ارز در بانکها گم شده. او گفته که در 18 بانک این پول جابجا شده و سرانجام هم معلوم نیست که این پول به کجا ختم شده و علت احضار محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی هم همین موضوع است. مرکز مطالعات توسعه در لندن هم پیش بینی کرده که سقوط ریال ایران تا سقوط رژیم جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت.

نکته دوم اینکه مهدی خزعلی بعد از 21 روز اعتصاب غذا در دور جدید 20 کیلو کاهش وزن داشته و به شدت ضعیف شده و اسباب نگرانی خانواده و همه دوستان را فراهم کرده. فخرالسادات محتشمی پور شیرزن همسر مصطفی تاجزاده در نامه ای به اعضای کمیسیون ملی مجلس که از زندان اوین بازدید کرده بودند نوشته که صداقت داشته باشید وگرنه سکوت کنید. بین شما یک مرد پیدا شود و حقایق را بگوید. او گفته که آیا شکنجه گاه های مخفی اوین را هم دیدید؟ و طعنه جالبی هم زده و گفته که بله اوین هتل 4 ستاره جمهوری اسلامی است اما نسبت به زندانهای قرچک و رجایی شهر و قزلحصار و شهرهای دیگر. هیئت مدیره جدید روزنامه ایران هم تا 2 بعد از نصفه شب دیشب جلسه داشته و دیشب 12 نفر از مدیران و سردبیران را با نصب آگهی در تابلوی اعلانات از کار برکنار کردند و حق تردد و ورود به مجموعه را هم از آنها سلب کردند.

نکته سوم اینکه آقای هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار با اعضای حزب اراده ملت عنوان کرده که دموکراسی نتیجه افزایش آگاهی ها و انفجار اطلاعات و سرنوشت قطعی جوامع امروزی است. او گفته که دموکراسی تجربه صحیح بشری است و احزاب و انتخابات دومولفه دموکراتیک هستند. یک نکته جالبی هم آقای رفسنجانی گفته که درست هم هست و گفته که اگر قرار بود تسلیم افراطیون و متعصبین شویم هنوز با عراق مشغول جنگ بودیم. آقای خاتمی هم دیروز مطلبی را عنوان کرده که فرازی از آن این است که این تصور غلط است که رهبری جمهوری اسلامی از آقای خمینی تا آقای خامنه ای قابل نقد نیستند و گفته که آنها هم انسان هستند مثل انسانهای دیگر و باید هم که نقد شوند.

نکته چهارم اینکه هیئت وزیران دولت آقای احمدی نژاد در مصوبه ای وظایف و اختیارات وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی را از او گرفته و به معاون اول احمدی نژاد تفویض کرده، اختیاراتش در خصوص عزل و نصب مدیران سازمان تامین اجتماعی. به این ترتیب آقای رحیمی که نمی تواند مجلس او را مورد بازخواست قرار بدهد حکم سرپرستی آقای مرتضوی را به او داده و به این ترتیب یک دهن کجی بزرگ دولت به مجلس و دیوان عدالت اداری کرده. در حالیکه علی مطهری دیروز گفته بود که اگر مرتضوی بماند که به این ترتیب مانده استیضاح وزیر کار وصول می شود و به جریان می افتد که با این ترفند دولت احتمالاً دست مجلس به جایی بند نخواهد بود. محسن هاشمی پسر آقای هاشمی رفسنجانی هم مطرح کرده که این حرفی که علی مطهری زده که خوب است که رئیس جمهور بعدی از ساکتین فتنه باشد مثل امثال آقای رفسنجانی و روحانی و دیگران، حرف عاقلانه ای است. معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم مطرح کرده که زمینهایی که سند ندارد، زمینهایی که از طرف دولت یا ارتش و یا نهادهای دیگر و منابع طبیعی به تصرف سپاه درآمده و به این دلیل که سند ندارد اخیراً مدعیان زیادی پیدا کرده و مدعی سپاه شدند. این نشان می دهد که در واقع این شجاعت پیدا شده در گروههای مختلف که سراغ سپاه بروند و بخواهند زمینهای خود را پس بگیرند.

نکته پنجم اینکه به گفته مخالفین در سوریه یک ارتش دفاع ملی دارد تشکیل می شود از زنان و مردان عمدتاً عضو حزب بعث که خیلی از آنها از اعضای آن کمیته های مردمی حامی بشار اسد بودند و جمهوری اسلامی آنها را آموزش داده و در واقع یک بسیج برای سوریه درست کرده. خیلی ها معتقدند این نقشه دوم جمهوری اسلامی است که در واقع مقدمه لبنانی کردن سوریه بعد از سقوط بشار اسد خواهد بود. فرض کنید که این ارتش دفاع ملی متعلق به علوی ها و قبایل آنها خواهد شد و دیگران هم دارند و به این ترتیب به جان یکدیگر خواهند افتاد و سوریه در کام یک جنگ داخلی فرو خواهد رفت. روسیه 450 تن از اتباع خودش را از سوریه به لبنان و از آنجا با هواپیما منتقل کرده که این قویترین علامتی است تاکنون از جانب روسیه داده شده برای اینکه به بقاء بشار اسد اعتمادی دیگر ندارد. در بحرین امیر بحرین دعوت به گفتگوی ملی کرده که از جانب 5 حزب مخالف از جمله از طرف حزب وفاق شیعه با استقبال مواجه شده. در اسراییل هم نتایج اولیه ای هم که از انتخابات دیروز بدست آمده نشان داده که حزب لیکود و آقای نتانیاهو بازهم برنده شدند ولی با ازدست دادن پاره ای از کرسی ها ولی ائتلاف آن با حزب میانه روی بعد از خودش خواهد بود ودو حزب چپ و نزدیک به چپ بعنی کادیما و کارگر به ترتیب 6 و 12 کرسی بیشتر بدست نیاوردند. به این ترتیب سیاستهای ضد جمهوری اسلامی که آقای نتانیاهو دارد با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

اما نکته آخر اینکه یکی از نمایندگان ولایت فقیه در سپاه در موردآقای خامنه ای فرمودند که حضرت آقا از زمان قبل از انقلاب یک مرجع کامل بودند. آقای پناهیان هم فرمودند که وضع خیلی بدی است که امام زمان هم بالاسر ما نیست و برای از بین بردن این وضع باید کاری کرد. معلوم نیست چه کاری باید کرد؟ مثل اینکه امام زمان را باید بیاورند بالاسر آقای پناهیان بگذارند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته