-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 27 دی 91


چهارشنبه 27 دی 91، 16 ژانویه 2013 میلادی

ابتدا عذرخواهی بکنم از اینکه دیروز تاریخ را غلط گفتم و تعدادی از دوستان تذکرداده بودند که بدینوسیله از آنها هم تشکر بکنم. در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول تجمع کارگران نساجی خامنه جلوی مجلس شورای اسلامی است که به دلیل تعطیلی کارخانه، عدم پرداخت حقوق، بیمه و بازنشستگی خود تجمع داشتند. گمرک ایران آمار رسمی را منتشر کرده که نشان می دهد جنس قاچاق 156 درصد نسبت به سال قبل رشد دارد. اگرچه احتمالاً این آن چیزی است که گمرک ثبت کرده و حجم آن احتمالاً بیش از این است. رئیس انجمن بیهوشی هم اعلام کرده که واردات دو سه داروی عمده بیهوشی از رده خارج شده و از داروهای از رده خارجی مثل پاولون استفاده می شود که فلج عضلانی می دهد. ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفته که رشد 80 درصدی سرمایه گذاری خارجی که دولت اعلام می کند دروغ است و آمار پروتکل ها و توافقنامه ها و رویکردها را جمع کرده و این عدد را درآورده درحالیکه عدد واقعی آن است که واقعاً وارد کشور می شود و سرمایه گذاری می شود که نسبت به گذشته کاهش نشان می دهد. کره جنوبی هم اعلام شده که در ماه دسامبر متوسط روزانه 120 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده که نسبت به دسامبر سال گذشته 24 درصد افزایش نشان می دهد اما کل واردات کره جنوبی در سال 2012 مجموعاً 37 درصد نسبت به سال 2011 کاهش داشته. کره به آمریکا قول داده که 20 درصد دیگر خرید نفت خود از ایران را کاهش بدهد. همینطور میلیونها دلار طلب نفت نسیه ای را که ایران به کشورهایی مثل نیکاراگوآ، سودان، اردن، کره شمالی داده قرار است که وصول بکنند. وزارت نفت به یکی از معاونین سابق وزارت خارجه حکم داده که مسوول وصول این طلبها باشد. ضمن اینکه به این لیست باید سوریه را هم اضافه کرد که ایران میلیاردها دلار از آن طلب نفتی دارد. طلبهایی که بسیار بعید هم هست که وصول شوند.

نکته دوم اینکه آقای رضا ملازاده زندانی سیاسی کرد و اهل سلماس، حکم اعدام وی از سوی دیوان عالی کشور تایید شده. اتهام این جوان 25 ساله عضویت در گروه پژاک است. به این ترتیب درآستانه اعدام قرار گرفته. مراسمی که دیروز در بند 350 اوین برای انتقال ابوالفضل قدیانی برگزار شد با سرود خوانی زندانیان در فضایی کاملاً احساسی و پرشور و هیجان بود و قدیانی در این خداحافظی از هم بندیان گفت که اینها قصد قتل من را دارند، اما تا زنده هستم به بیان دیدگاهها و نظرات خودم در مقابل خودکامگی و استبداد مطلقه ادامه می دهم. همسر ابوالفضل قدیانی هم گفته که هر حادثه ای که برسر ابوالفضل بیاید و یا او را بکشند مسوول جان وی آقای خامنه ای است. ابولفضل قدیانی را به زندان قزل حصار منتقل کردند که هیچ زندانی سیاسی در آن نیست و تمام زندانیان زندانیان عادی هستند. نیروی انتظامی دیروز در شهر کرد به منزل آقای صفاریان که از دراویش گنابادی است و مجالس دروایش این شهر در منزل ایشان برگزار می شود حمله کردند و او را دستگیر کردند و با بولدوزر قصد تخریب آن محل را داشتند که با مقاومت دراویش مواجه شدند و تا زمانیکه این خبر را بنده دیدم هنوز تجمع دراویش و نیروی انتظامی ادامه داشت.

نکته سوم اینکه آقای عماد افروغ نماینده سابق مجلس از مراجع تقلید و از مردم خواسته تا در برابر اسبتداد فردی بایستند. در انتخابات شورای نظام پزشکی هم که مثل سایر جاهای کشور عملاً صاحب شورای نگهبان شده و کاندیداها باید تایید صلاحیت شوند، صلاحیت بسیاری از کاندیداهای نزدیک به اصلاح طلبان را رد کردند و انحصارطلبان حتی نظام پزشکی را هم بر نمی تابند. جالب است که اتهام کسانی که رد کردند که امثال دکتر معین هم در آنها هستند این است که نامه ای به بشار اسد امضاء کرده بودند و از او خواسته بودند که به خواست ملت خودش تسلیم شود و احترام بگذارد. دو فراکسیون اصلی مجلس شورای اسلامی هم توافق کردند که از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها جلوگیری بکنند و اجازه ندهند که آقای احمدی نژاد پرداخت نقدی یارانه ها را 5 برابر بکند به مناسبت انتخابات و اجرای آنرا تا دولت بعدی و نیمه های سال 92 به تاخیر بیاندازند. آقای صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه هم اعلام کرده که دولت جلوی بودجه قوه قضاییه را گرفته و آنرا به پاره ای نهادهای دولتی داده که نیازی به آن بودجه هم ندارند. خبرگزاری فارس هم خبر داده از اینکه سازمان هنری اوج به مناسبت سالگرد 9 دی و ایام دهه فجر 2 تابلو و تصویر بزرگ بر روی دیوارهای خیابان کریمخان زند و میدان ولیعصر در تهران ترسیم کرده که آقای اوباما را با شمر ذوالجوشن کشیدند و زیر آن نوشتند که با ما باش تا در امان باشی. کنایه از اینکه آقای اوباما مثل شمر می ماند که اگر سر در زیر بغل او بکنی در امان خواهی بود. تئوری که حکومت آنرا تبلیغ می کند که اگر با دنیا سر ناسازگاری دارد برای این است که نمی خواهد نوکری یا سرسپردگی بکند درحالیکه روابط دنیا اصلاً این شکلی نیست.

نکته چهارم اینکه مریم میرزاخانی برنده جایزه جهانی انجمن ریاضی آمریکا در سال 2013 شد. او که قبلاً هم از طرف پاپیولارساینس به عنوان یکی از 10 مغز برتر ریاضی انتخاب شده بود استاد دانشگاه استنفورد است و فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و هاروارد بوده و از چهره های طلایی المپیادهای ریاضی بوده. وزیر مهاجرت کانادا هم اعلام کرده که این کشور 5 هزار پناهجوی ایرانی و عراقی را برای مهاجرت به کانادا خواهد پذیرفت چرا که می خواهد بار ترکیه در این خصوص کاهش پیدا بکند.

نکته پنجم اینکه روزنامه سعودی الوطن خبر داده از اینکه بشار اسد دیکتاتور سوریه به همراه خانواده و پاره ای از دستیارانش در یک کشتی روسی بسر میبرد تا بتواند امنیت خودش را حفظ کند. در دو انفجاری که در دانشگاه حلب اتفاق افتاد دستکم 80 نفر کشته و 126 نفر زخمی شدند که مخالفین معتقدند نیروی هوایی بشار اسد به دانشگاه حمله کرده و دولت مدعی است که مخالفین تروریست با راکت به دانشگاه حمله کردند. نخست وزیر سوریه هم در تهران است که می شود گفت که برای گرفتن پول به ایران رفته تا سروسامانی به وضع دولت از هم گسیخته اسد بدهند. روزنامه الشرق الاوسط هم از قول سلیم ادریس یکی از فرماندهان ارتش آزاد گفته که ایرانی ها 24 ساعت فرصت دارند تا خاک سوریه را ترک بکنند. این فرمانده ارتش آزاد سوریه گفته که ایران و روسیه کماکان به کمک به دولت اسد ادامه می دهند. اوضاع عراق کماکان بحرانی است. دولت عراق 335 زندانی سیاسی را آزاد کرد، از آنها معاون نخست وزیر عذرخواهی هم کرد و یک نماینده اهل تسنن مجلس عراق هم در انفجار انتحاری کشته شد به همراه 3 محافظ و دو غیرنظامی.

اما مطلب آخر اینکه آقای فرید لطیفی معاون سازمان مدیریت بحران اعلام کرده که دولت مسبب زلزله نبوده که بدهکار ملت باشد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته