-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 11 بهمن 91

 

سلام،

چهارشنبه 11 بهمن 91، 30 ژانویه 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه 600 کارگر تبدیل وضعیت نشده پتروشیمی بندر امام روز دوشنبه در مقابل فرمانداری ماهشهر 4 ساعت تجمع اعتراضی داشتند. تعدادی از کارگرانی که تبدیل وضعیت هم شده بودند به آنها پیوستند. سال گذشته بیش از 8 هزار کارگر مجموعاً 9 کارخانه این منطقه ویژه صنعتی پتروشیمی دست به اعتصاب متحد و گسترده ای زدند برای اینکه شرکتهای پیمانکاری نیروی انسانی حذف شوند و مستقیماً از طرف کارخانجات استخدام شوند. با وجودی که قول مساعد دادند اما هنوز بسیاری از کارگران بلاتکلیفند. نیروهای امنیتی سعی کردند تلفنهای دستی کارگران را از آنها بگیرند اما با مقاومت آنها مواجه شدند و موفق نشدند. به دلیل اینکه پاسخگویی درستی به کارگران انجام نشد اعلام کردند که دوشنبه آینده مجدداً تجمع خواهند کرد. کارگران شرکت غذایی کوهرنگ شهر کیان در استان چهارمحال بختیاری هم دست به تجمع اعتراضی زدند به علت عدم پرداخت به موقع حقوق، بیمه و اخراج مکرر کارگران. خبرنگار تورنتو استار هم در گزارشی از اصفهان و صحبتهایی که با کسبه بازار اصفهان که بزرگترین مرکز تولید و صدور صنایع دستی و کالاهای سنتی ایران است، گزارش کرده که به دلیل محدویت مبادلات تجاری بانکی که بعد از تحریم ها بوجود آمده بازار اصفهان در حال نابود شدن است. پاره ای از کسبه اعلام کردند که درآمد آنها به یک سوم  کاهش پیدا کرده و در ادامه وضع فعلی ناچار می شوند مغازه های خودشان را تعطیل بکنند.

نکته دوم اینکه خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم بعد از اینکه سازمان ملل و بسیاری از سازمانهای بین المللی حقوق بشری خواستار لغو حکم اعدام 5 فعال عرب در خوزستان شده بودند، از وضعیت این فعالین ابراز نگرانی کرده و اتحادیه اروپا هم خواستار لغو حکم اعدام آنها شده. روزنامه کیهان حسب معمول شروع کرده به پرونده سازی برای روزنامه نگاران زندانی. به جای دادستان شروع به شمردن جرایم کرده و پیشاپیش کیفرخواست را صادر کرده. خبرگزاری مهر البته به دروغ نوشت که تعدادی از روزنامه نگاران آزاد شدند ولی این خبر درست نبود. سازمان عفو بین الملل هم خواستار آزادی روزنامه نگاران دربند ایرانی شده. رئیس کمیسیون حقوق بشر ایتالیا هم اعلام کرده که اعتراض را نسبت به دستگیری روزنامه نگاران ایرانی ابراز کرده. 4 تن از دراویش گنابادی اهل کرج هم که در راه شهرکرد بودند بازداشت شدند و با توهین ماموران به اصفهان منتقل شدند، 3 نفر از آنها آزاد شدند ولی آرش شلتوکی به زندان اطلاعات اصفهان منتقل شد.

نکته سوم اینکه مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده که ترکمنستان از زمستان سال گذشته تاکنون مجموعاً 52 درصد کاهش صادرات گاز به ایران داشته و علت اصلی احتمالاً بدهی یک میلیارد دلاری جمهوری اسلامی است که به دلیل تحریم ها نمی تواند بپردازد. ظاهراً از ماه آذر صدور گاز ترکمنستان قطع شده بوده اما عمداً دوباره از سرگرفته شده. مقدار واردات گاز ایران از ترکمنستان کمی بیشتر از صادرات گاز ایران به ترکیه است. شرکت صدرا که مدتها پیش سپاه آنرا خریده و جزو پیمانکاران سپاه محسوب می شود در فاز 13 پارس جنوبی که یک پروژه 5 میلیارد دلاری است و قرارگاه خاتم الانبیاء آنرا گرفته برای باردوم یک جکت 1850 تنی را که 40 میلیون دلار هم ارزش آن است غرق کرده. سال گذشته هم درهمین شرکت بوم همین جرثقیل شکست و یک جکت دیگر را غرق کرده بود. به هر حال مجموعه پروژه های پارس جنوبی که اگر ایران به بهره برداری رسانده بود سالانه بیش از 100 میلیارد دلار درآمد می توانست داشته باشد معادل درآمد نفت ایران، فعلاً مشغول آزمایش و خطای آقایان سپاهی ها  است و اینجور دسته گل به آب دادنها. اما اگرچه آقایان کار مهندسی در دریا را بلد نیستند ولی مهندسی در انتخابات را خوب بلدند. پیشاپیش غیر از آقای احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی یکی دیگر از سپاهیانی که هم بازجو است، هم نویسنده است، و هم روزنامه نگار است در جهان نیوز نوشته که مشارکت در انتخابات آینده 70 درصد خواهد بود. قبلاً هم سپاه گفته بود که سنجش افکار که هیچوقت هم منتشر نمی کنند که ریز آن دیده شود نشان می دهد که 70 یا 72 درصد مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد. به نظر می رسد این عددی است که می خواهند مهندسی بکنند. روزنامه الرای العالم کویت هم خبر داده از اینکه شرکت والفجر 8 در کویت یک شرکت کشتیرانی با یک شرکت کویتی تاسیس کرده بوده تا از پرچم کویت برای نقل و انتقالات کشتیرانی استفاده بکند اما با فشارآمریکایی ها جلوی آنرا گرفتند. آقای علی لاریجانی هم در صحبت با تلویزیون عربی جمهوری اسلامی، العالم، اظهار نظر کرده که مذاکره با آمریکا خط قرمز نیست و اظهار نظرهایی کرده که کاملاً چراغ سبزی است بخصوص برای آقای جان کری وزیر خارجه جدید آمریکا که دیروز از سنا رای اعتماد گرفته. سازمان غیردولتی شفافیت بین المللی که بودجه های دفاعی 82 کشور جهان را بررسی کرده، ایران را در زمره کشورهایی قرار داده که با احتمال بسیار بالای فساد در بودجه دفاعی برآورد کرده. در این گروه غیر از ایران کشورهای افغانستان، عراق، اوگاندا و ساحل عاج و این قبیل کشورها قرار دارند.

نکته چهارم اینکه خبرگزاری رویترز خبر داده از اینکه دولت یمن هفته گذشته کشتی را توقیف کرده که حامل موشک انداز، مواد منفجره، تجهیزات ساخت بمب و موشکهای زمین به هوا و تجهیزات ساخت راکت اندازهایی بوده که احتمالاً از ایران بارگیری شده بوده. ظاهراً آمریکایی ها هم با یمنی ها همراهی کردند در ردگیری کشتی و آنرا توقیف و سلاحها برای شورشیان یمن ارسال میشده. فیلم تکاندهنده ای را مخالفین سوری در یوتیوب قرار دادند که نشان میدهد تاکنون 68 جسد از رودخانه ای در حلب گرفته شده. بسیاری از آنها نوجوان هستند، دست آنها از پشت بسته شده و با شلیک تیر در مغز آنها کشته شدند. گفته می شود که احتمالاً تعداد اجساد به 100 خواهد رسید و این یکی دیگر از جنایتهای رژیم اسد است. البته دولت اسد بلافاصله اعلام کرده که این را تروریستها و مخالفین کشتند و به رودخانه انداختند. در مصر هم وزیر دفاع اعلام کرده که اگر اعتراضات بالا بگیرد ممکن است دولت سرنگون شود، حرفهایی که  بیشتر بوی سناریوچینی برای دخالت ارتش است.

اما نکته آخر اینکه آقای پورمحمدی فرمودند که اگر این گرانی های ایران در اروپا بود مردم به خیابانها می ریختند و آشوب میشد و مردم ما نجیب هستند که به خیابان نمی ریزند. باید به ایشان عرض کرد که در اروپا مردم را در خیابان نمی کشند، شکنجه نمی کنند و در کهریزک به آنها تجاوز نمی کنند. آقای فرشاد حیدری مدیرعامل بانک ملی هم فرمودند که کسانیکه اختلاس در بانک ملی و صادرات را افشاء کردند خائن بودند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته