-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

Latest News from Iran Free for 04/30/2013

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آزادی بیان- پیشینه خبرنگار جدید شبکه پرس تی وی که بلندگوی تبلیغاتی جمهوری اسلامی در خارج از کشور خوانده می شود سبب جنجال درشبکه های اجتماعی شده است.

ادوینا استوری مدل و خبرنگار پرس تی وی

ادوینا استوری، خبرنگار تازه ای است که از دو هفته پیش برای پرس تی وی از استرالیا گزارش می فرستد، اما کاربران شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های استرالیایی با توجه به اینکه وی پیشتر مدل عکاسی اروتیک بوده از استخدام وی در این شبکه تلویزیونی متعلق به جمهوری اسلامی ابراز شگفتی کرده اند.

از جمله سایت وکس نیوز نوشته است در حالی که سعید ملک زاده به اتهام طراحی سایت هایی که بعدا مشخص شد سایت های پورنو بوده اند به مرگ محکوم شده بود و یا موارد دیگری از احکام سخت گیرانه اسلامی در باره زنان و مردان ایرانی به مورد اجرا گذارده می شود این سهل انگاری تلویزیون جمهوری اسلامی برای استخدام فردی که در صنعت «سرگرمی های بزرگسالان» فعال بوده شگفتی برانگیز است.

از ادوینا استوری تا کنون دو گزارش در پرس تی وی پخش شده است اولی مربوط به جنگ عراق است و دومی مربوط به فعالیت دانشگاهیان مخالف اسرائیل.

از زمان پخش این اخبار بر روی شبکه های اجتماعی تصاویر خبرنگار جدید پرس تی وی از برخی از سایت های مدل های اروتیک حذف شده است، اما با استفاده از آرشیو اینترنتی می توان برخی از آنها را در اینجا دید.

گفتنی ست که پرس تی وی به عنوان شبکه ای بدنام در جهان مطرح بوده که اعترافات تحت فشار برخی از مخالفان و روزنامه نگاران ایرانی علیه خود و دیگران را پخش کرده و در برخی از دادگاه ها نیز محکوم به پرداخت غرامت شده است. فعالیت پرس تی وی همچنین در بریتانیا ممنوع شده است.

پس از آغاز جنبش اعتراضی سال ۸۸، بسیاری از خبرنگاران و تهیه کنندگان خارجی پرس تی وی در اعتراض به سیاست سانسور و پروپاگاندای پرس تی وی و همچنین سرکوب مخالفان از این شبکه استعفاء دادند.

ادوینا استوری در حالی به استخدام  پرس تی وی درآمده است که هیچ سابقه کار روزنامه نگاری حرفه ای ندارد و گفته می شود ویدئوی زیر هم نمونه کار وی بوده است که برای پرس تی وی فرستاده است.

برخی از منابع می گویند حقوق خبرنگاران پرس تی وی در خارج از کشور بالغ بر۷ هزار دلار است و از مزایایی چون سفررایگان به ایران و اقامت مجانی نیز برخوردار هستند. مقامات جمهوری اسلامی تاکنون محدودیت های بسیاری برای خبرنگاران زن ایرانی فراهم آورده اند. از جمله سال گذشته برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار ممنوعیت ورود خبرنگاران زن به دلیل عدم رعایت حجاب مرسوم به مجلس شده بودند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته