-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ اردیبهشت ۹, دوشنبه

متن پیاده شده روزچهارشنبه 28 فروردین 92


سلام،

چهارشنبه 28 فروردین 92، 17، آوریل 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه زلزله ای در بلوچستان به قدرت 7.8 ریشتر در 65 کیلومتری مرز ایران و پاکستان میان خاش و سراوان اتفاق افتاد که چندین کشور را لرزاند و ابتدا اخبار حاکی از این است که 40 نفر حداقل کشته شدند ولی بعداً استانداری سیستان و بلوچستان مدعی شد که هیچکس کشته نشده و تنها 27 نفر زخمی شدند. ضمن اینکه گفته می شود که شدت این زلزله در 56 سال گذشته یعنی از زلزله لار تاکنون بی سابقه بوده. به هر صورت چون به هیچ حرف این حکومت اعتماد نیست و دروغ در همه زمینه ها سکه رایج حکومت است، نمی شود به حرفهایی که زده می شود اعتماد کرد و احتمالاً در روزهای آینده بهتر روشن خواهد شد که چه بلایی بر سر هموطنان ما یا مردم دیگر نقاط آمده.

 

نکته دوم اینکه سایت سحام نیوز از قول یکی از استانداران سابق که در جلسه ای با آقای هاشمی رفسنجانی بودند مطالبی را از قول ایشان نقل کرده که اگر تکذیب نشود احتمالاً سرمنشاء یک سلسله اتفاقات سیاسی خواهد شد. آقای هاشمی در این صحبتها گفته که از قضا شب قبل یعنی سه شنبه شب گذشته آقای خامنه ای را دیده و گفته که اصولاً آقای خامنه ای اشکالات کشور را قبول ندارد و باور ندارد که مملکت در بحران است. ضمناً آقای هاشمی گفته که رهبری به من اعتماد ندارد و به این صورت نامزدی من برای انتخابات به صلاح نیست. راجع به سپاه به صراحتاً گفته که نبض اقتصاد و سیاست داخله و خارجه را در دست گرفته و به کمتر از کل کشور راضی نیست. در واقع این اولین باری است که همچین مطلبی مطرح می شود که سپاه کل کشور را خورده. نکته ای که آقای هاشمی به عنوان تاریخی نقل کرده که درست هم هست گفته که من آقای خامنه ای را از مشهد به تهران آوردم و به شورای انقلاب بردم و دوستان قدیمی ما در شورای انقلاب مخالف بودند. این هم مطلب درستی است کما اینکه لیست اولی که از ایران فرستاده بودند برای آقای خمینی در نوفل نوشاتو و اسم آقای خامنه ای در آن بود، آقای خمینی اصلاً نمی شناخت و پرسیده بود که این کیست؟ و آقای هاشمی متقاعد کرده بود آقای خمینی را که آقای خامنه ای آدم موثری است در مشهد و واعظ معروفی است و به درد می خورد. به هر صورت این حرفها که از سوی آقای هاشمی نقل شده احتمالاً سرمنشاء یک سری حملات جدید و فعل و انفعالات سیاسی ممکن است شود. آقای سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه هم مطرح کرده که در انتخابات پیش رو نباید اشتباه کنیم و مطالبی را گفته در تبعیت از رهبری و به هر صورت در کنار آن حرفهای مهندسی انتخابات اصل این حرفها این است که سپاه باید در انتخابات دخالت بکند. یکی از نمایندگان اهل سنت در مجلس در مورد انتخابات انتقادات تندی را مطرح کرده و گفته که اگر رحیم مشایی را رجل سیاسی بدانیم باید من بگویم که خلیفه سوم هم شیعه دوازده امامی بوده. این حرف واکنش تند طرفداران دولت مثل آقای حسینیان و کوچک زاده و اینها مواجه شد و نزدیک بود در مجلس کار به کتک کاری بکشد. آقای احمد کریمی دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار هم که از آدم های قدیمی هیئت های موتلفه است به شدت به احمدی نژاد حمله کرده و گفته که اشتباه اصول گرایان حمایت از احمدی نژاد بود و جناح احمدی نژاد خطرناکتر از اصلاح طلبان است.

 

نکته سوم اینکه دوئچه وله خبر داده از اینکه دستگیر شدگان در استان خوزستان از مرز 208 نفر رد شده و موج دستگیری شهروندان عرب در خوزستان ادامه دارد. در شیراز هم ماشین اعدام 9 قربانی دیگر دیروز گفته که به اتهام محاربه و سرقت مسلحانه اعدام شدند. بهنام اسماعیل زاده فعال جنبش کارگری و مدافع حقوق کودکان کار، فرزندش با سرطان خون دست و پنجه نرم می کند و وضعیت وخیمی دارد و به وی گفته شده که با تمدید مرخصی وی موافقت نشده و برای تحمل ادامه 5 سال حبس خود به زندان برگردد. او در مصاحبه ای که با سایت جرس کرده دردمندانه وضعیت خودش را توضیح داده که چگونه می تواند فرزند بیمار خود را تنها بگذارد. خانواده دکتر مهدی خزعلی هم نامه ای به اعضای سرای قلم دادند که هفت روز است در اعتصاب غذا هستند در همدردی با دکتر خزعلی، و خواهش کردند که اعتصاب غذای خود را بشکنند ولی اعلام هشدار و خطر کردند به مسوولین کشور به دلیل وضعیت بحرانی دکتر خزعلی بعد از 107 روز اعتصاب غذا. یکی از خبرنگاران روزنامه جوان وابسته به سپاه هم مطرح کرده که بهتر است بندهای زندانیان سیاسی را برای مردم توضیح بدهیم تا حکومت ادعا نکند که زندانی سیاسی ندارد. بعد از دستگیری مجتبی دانه طلب که از طیف هواداران آقای خامنه ای بود و با یک انتقاد ساده به زندان رفته و با زندانیان عادی و چاقوکشان در یکجا نگهداری می شود، این قبیل انتقادات از سوی این بخش از روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان طرفدار حکومت شدت گرفته.

 

نکته چهارم اینکه قیمت نفت در بازارهای دنیا کاهش پیدا کرده و نفت دریای شمال به حدود 100 دلار رسیده و ایران که الان به یک دلار آن هم محتاج است گفته که اگر این سقوط ادامه پیدا کند جلسه فوق العاده اوپک باید تشکیل شود که البته احتمالاً به جایی نخواهد رسید. خبرگزاری ایسنا هم خبر داده که در اسفند سال 91 بیش از 5938 خودروی به ارزش 114 میلیون دلار وارد کشور شده.

 

نکته پنجم اینکه بشار اسد دیروز یک عفو عمومی اعلام کرد برای تمام دستگیر شدگان تا تاریخ دیروز. این  برای چندمین بار است که  بشار اسد این کار را می کند ولی این قبیل کارها خشم مردم را کاهش نمی دهد ضمن اینکه دفعات قبل بشار اسد در مورد عفو عمومی دروغ گفته و پاره ای از زندانیان کلیدی آزاد نشدند. در ونزوئلا هم که انتخابات پر سر وصدایی برگزار شده مخالفین اعتراض دارند به برنده شدند نیکلاس مادورو، جانشین هوگو چاوز، و گفتند که تقاضای بازشماری دارند، در چندین شهر تظاهرات بوده و تاکنون 7 نفر کشته شدند و 30 نفر بازداشت شدند. آقای نیکلاس مادورو هم اعلام کرده که اجازه راهپیمایی به تظاهر کنندگان  نمی دهد. امروز قرار است که تظاهرات بکنند. جالب است که مثل نسخه ایران دارد اتفاق می افتد و آقای احمدی نژاد هم پیشاپیش پیروزی جانشین چاوز را هم تبریک گفته و ضمناً قرار است که ایشان ظاهراً به کاراکاس هم برود.

 

اما نکته آخر اینکه معاون اجتماعی ناجا مطرح کرده که ما با بدحجابی زنان بازیگر در خارج از کشور از طریق اینترپل برخورد می کنیم. احتمالاً پلیس بین الملل قرار است در کشورهای غیر از ایران دنبال زنان بی حجاب بگردد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران وایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته