-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ اردیبهشت ۶, جمعه

Latest News from Iran Free for 04/26/2013

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آزادی بیان- رئیس پلیس فتا با بیان اینکه فیس بوک خطرناک ترین سلاح قرن علیه جمهوری اسلامی است، گفت که با کسانی که از فیس بوک برای تبلیغ علیه جمهوری اسلامی استفاده می کنند، مقابله خواهد شد.

یک کاربر فیس بوک

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ یلی رئیس جدید پلیس فتا که وظیفه اصلی آن ردیابی و تعقیب معترضان ایرانی در فیس بوک است درهمایش موسوم به «جرایم رایانه ای و اینترنت» گفته است: فیس بوک خطرناکترین و تنفرآورترین سلاح جنگ اطلاعاتی آمریکاست. وی همچنین ادعا کرد که فیس بوک عامل یک سوم از طلاق های کشور است.

این مقام نیروی انتظامی همچنین گفت: «از جمله وظایف پلیس فتا استان را حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی و ممانعت از تعرض به ارزش ها ،مراقبت و پایش از فضا”فتا” برای برقرای امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و مقابله با ایجاد اختلال در فضای عمومی است.

این در حالی ست که در زمستان گذشته صفحه ای برای علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در فیس بوک ایجاد شد که در همان ساعات نخست هزاران نفر از مخالفان جمهوری اسلامی با کامنت های انتقادی از آن استقبال کردند. با این حال پس از چند هفته تعداد کسانی که این صفحه را لایک کرده بودند به ۴۰۰ نفر هم نرسید. هر چند که برخی از اصلاح طلبان و شاغل در رسانه های برون مرزی از گشایش این صفحه ابراز خوشنودی کردند و در آن کامنت های تملق آمیز نوشتند.

بنا برآمار رسمی کابران اینترنت در ایران حدود ۴۵ میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند با این حال اینترنت ایران نه تنها از نظر سانسور و فیلترینگ بلکه از نظر سرعت و خدمات در زمره بدترین کشورهای جهان محسوب می شود. برخی برآوردها حاکی از آن است که شمار کاربران فیس بوک در ایران حدود ۶۰ درصد جمعیت کاربران اینترنت باشد، با این حال به دلیل فیلتر شدید فیس بوک و فقدان امنیت کاربران در آن بسیاری از کاربران در ایران به نسبت سالهای قبل کمتر از آن استفاده می کنند.

در اواخر سال ۱۳۸۷ همزمان با آغار نمایش انتخابات ریاست جمهوری برای جلب توجه بیشتر جوانان به انتخابات، جمهوری اسلامی در اقدامی نادر فیلترینگ فیس بوک را حذف کرد تا «تنور انتخابات را داغ کند» اما بلافاصله پس از اعلام نتایج جعلی این نمایش مجددا در پایان بهار ۱۳۸۸ فیلترینگ شدیدتری اعمال شد.

لازم به یادآوری است که پلیس فتا عامل قتل ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویسی ست که چند ماه پیش زیر شکنجه جان باخت و پرونده رسیدگی به این جنایات در دادگاه اسلامی مختومه اعلام شد.

مطالب مرتبط:

ستار بهشتی «زیر شکنجه کشته شد»

ما خواهان تعقیب قضایی و محاکمه عاملان شکنجه و قتل ستار بهشتی هستیم

Iranian blogger Satar Beheshti dies in jail from feared torture


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته