-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ اردیبهشت ۸, یکشنبه

Latest News from Iran Free for 04/28/2013

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آزادی بیان- گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران شب گذشته با برخی از کاربران ایرانی بصورت زنده در باره پیگیری مسائل مختلف مربوط به نقض حقوق بشر در ایران سخن گفت.

گفتگوی اینترنتی گزارشگر ویژه سازمان ملل با کاربران ایرانی

احمد شهید که از طریق بالاویزیون در این جلسه مجازی شرکت کرده بود در پاسخ به یکی از سوالها گفت: اگرچه در مورد همه مواردی که به ما به عنوان نقض حقوق بشر گزارش می شود ما به منابع بیشتری برای تایید آنها نیاز داریم تا بتوانیم در گزارش نهایی به آنها نیز بپردازیم اما در مورد شکنجه معیار ما همان معاهده استانبول است و از شیوه هایی مانند ارزیابی روانشناسی در مورد قربانی می توان استفاده کرد تا صحت ادعاهای وی مورد تایید قرار گیرد.

گزارشگر حقوق بشر همچنین افزود اگر فردی قربانی شکنجه یا تجاوز در زندان است باید بلافاصله و پیش از آنکه شواهد امر کم رنگ شود با وی تماس بگیرد.

احمد شهید با بحرانی خواندن موضوع آزادی بیان و عقیده و مذهب در جمهوری اسلامی گفت که حتما دراین زمینه ها نیز پیگیری خواهد کرد و در گزارش آتی خود به شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به این مسائل خواهد پرداخت.

ویدئوی کامل این جلسه را که با مدیریت شادی صدر برگزار شد در اینجا ببینید:

احمد شهید درخواست کرد تا هر گزارشی از سوءرفتار با زندانیان سیاسی را در اختیار وی قرار دهند تا او پیگیری کند.

در این جلسه که دهها کاربر شرکت داشتند، احمد شهید همچنین به سوالات دیگری درباره قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت، وضعیت پناهجویان ایرانی، برخی از زندانیان سیاسی و عقیدتی و همچنین موضوع همجنس گرایان یا دگرجنس گرایان به سوالات مخاطبان پاسخ گفت.

سایت دکتر احمد شهید


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته