-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ خرداد ۱۶, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 8 خرداد 92

 
 

سلام،

چهارشنبه 8 خرداد 92، 29 می 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دلار دیروز به 3690 تومان رسید و دوباره سرگیجه پول ملی ما، ریال، شروع شد و احتمالاً با نوسانات آتی و انتخابات با سقوط بیشتری مواجه خواهد شد. این درحالیست که رئیس کل بانک مرکزی سوریه دیروز اعلام کرده که ایران یک خط اعتباری یک میلیارد دلاری که قابل پر کردن و شارژ کردن هم هست، یک خط اعتباری 3 میلیارد دلاری برای خرید بنزین و مشتقات سوخت و غیره در اختیار سوریه قرار داده و قرار هم هست که 3 میلیارد دلار دیگر هم خط اعتباری به سوریه بدهد. یعنی مجموعاً 7 میلیارد دلار قابل افزایش قرار است که در اختیار سوریه بگذارد. ضمناً رئیس کل بانک مرکزی سوریه گفته که جمهوری اسلامی در بانک مرکزی سوریه هم پول ذخیره گذاشته که پول ملی سوریه سقوط نکند. هر 50 لیر سوریه 1 دلار بوده و بعد از 2 سال جنگ داخلی 150 لیر یک دلار است. این درحالی است که پول ملی ایران بیش از اینها سقوط کرده و روند سقوط آن هم ادامه دارد. در هفتم خرداد ماه یعنی روز سه شنبه تازه بودجه سال 92 تصویب شد آنهم با کسری های بزرگ در حالیکه باید آذرماه سال گذشته دولت این بودجه را می داد و قبل از عید تصوریب می شد. آقای مسعود نیلی که از اقتصاد دانان برجسته کشور است در صحبتی اعلام کرده که رشد اقتصادی در سالهای 91 و 92 منفی است و ارقامی هم ارایه کرده از اینکه در ایران چگونه اشتغال پایین است و مشکل اصلی بیش از تورم مسئله رکود اقتصادی و تولید نشدن شغل است. در سایت آرامکو، شرکت نفت عرب آمریکا که کارهای نفت عربستان را می کند، اعلام شده که تولید نفت عربستان در سال گذشته از 3.4 میلیارد بشکه عبور کرد و رکورد تاریخ تولید عربستان است. عربستان در واقع جای ایران را در تولید نفت گرفته.

نکته دوم اینکه مادر اشکان ذهابیان دانشجوی مبارزی که 2 روز قبل دستگیر شده بود در مصاحبه ای اعلام کرده که چگونه صبح زود با اسلحه به منزل حمله کردند، خانه را به هم ریختند، همه چیز را زیرو رو کردند و بعد هم اشکان را با لباس خواب می خواستند ببرند. این شیوه که شیوه کا.گ.ب هست که صبح زود و یا نیمه های شب بریزند و ایجاد ترس و وحشت بکنند در آستانه انتخابات برای ترساندن بجه های فعالی است که در هر جای کشور هستند. محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی اسبق کانون صنفی معلمان هم به 5 سال حبس تعزیری توسط قاضی صلواتی محکوم شده. محمد صادق هنرور شجاعی، روحانی زندانی که به 4 سال زندانی محکوم شده بدون اینکه کیفر خواست را در اختیارش بگذارند و یا اینکه وکیلی داشته باشد، یک پرونده جدید برای وی باز شده و او را به شعبه 2 دادگاه ویژه روحانیت بردند.

نکته سوم اینکه آقای علی مطهری نماینده تهران اعلام کرده که جلیلی نامزد تندروها است و باید مانع پیروزی او شد. جمعیت موتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین هم که وابسته به جمعیت موتلفه هست، اعلام کردند که ازآقای ولایتی پشتیبانی می کنند. آقای نبویان که از شاگردان آقای مصباح بود و الان جدا شده اولین کسی است که به طور رسمی اعلام می کند که انتخاب احمدی نژاد به دلیل تایید آقای خامنه ای بود، موضوعی که همه ملت می دانند ولی اولین باری است که یک نفر از نزدیکان و مسوولان حکومت اینطور بیان می کند. سایت انتخاب هم نظرسنجی اینترنتی کرده که 3 هزار نفر در آن شرکت کردند، البته خیلی دقیق نیست، ولی برابر این نظرسنجی آقای روحانی 36 درصد و آقای عارف 26 درصد آرا را دارند و بقیه با فاصله 15 تا 20 درصدی بعد از این 2 نفر شروع می شوند و آقای حداد هم ته جدول با یک درصد رای است. اما وزیر کشور آقای نجار هم اعلام کرده که بیش از 50 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از اینها 1.6 میلیون نفر از آنها رای اولی هستند. سال 88 یعنی 4 سال پیش گفته شد که 46 میلیون نفرواجد شرایط رای دادن هستند البته همان موقع هم این ارقام محل سوال بود آنچنان که این رقم هم محل سوال است.

نکته چهارم اینکه روسیه گروه دیگری از شهروندان خود را از سوریه خارج کرده. سلیم ادریس فرمانده مخالفان هم 24 ساعت به حزب ا... لبنان وقت داده تا از سوریه خارج شود اما نگفته که بعد از آن چکار می کنند با حزب ا...؟ نبرد در القصیر کماکان به شدت ادامه دارد. ضمناً روسیه اعلام کرده که تصمیم معوق شده تحویل اس300 به سوریه را می خواهد عملی کند که این کار به گفته معاون وزیر خارجه روسیه مانع از حمله خارجی ها می شود که منظور همان منطقه ممنوعه پروازی درست کردن است. این کارهم با واکنش آمریکا مواجه شده و آن را محکوم کرده و هم وزیر دفاع اسراییل به شدت پاسخ داده و گفته که اسراییل می داند که چکار کند اگر این اتفاق بیافتد. البته انگلیس و فرانسه هم اعلام کردند که با توجه به مصوبه اتحادیه اروپا به مخالفین سوریه اسلحه خواهند داد.

اما نکته آخر اینکه جناب نقدی در صحبتی بعد از اینکه خیلی هم به آقای رفسنجانی توهین کرده، راجع به ناوهای آمریکایی گفته که ناوهای آمریکایی را مثل قوطی کنسرو خورد می کنیم. قبلاً البته می گفتند که مثل لگن هستند. اما آقای جلیلی هم که کم کم مهمان هر شبی ما در خبر آخر می شوند عنوان فرمودند که آقای مصباح یزدی ستاره درخشان انقلاب اسلامی است. اصلاً همه کسانی که در آن سنین بودند و انقلابی بودند یادشان است که آقای مصباح یزدی از بیخ مخالف انقلاب و انقلابی گری بود و احتمالاً ستاره ای است که خیلی سالها بعد طلوع کرده. ضمناً آقای جلیلی فرمودند که ما در شعب ابی طالب نیستیم بلکه پشت خیمه گاه دشمن هستیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایرانی و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته