-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ خرداد ۳۱, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 29 خراد 92

 

سلام،

چهارشنبه 29 خراد 92، 19 ژوئن 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول پیروزی ایران بر کره جنوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی و قطعی شدن صعود ایران به جام جهانی بریل است که موجی از شادی را در میان ایرانیان در داخل و خارج برانگیخت و هزاران نفر در تهران و شهرستانهای دیگر پا به خیابانها گذاشتند. من هم به سهم خودم ضمن ابراز خوشحالی تبریک خودم را هم خدمت بازیکنان تیم ملی، فوتبال دوستان و همه مردم ایران عرض می کنم. اما نکته مهم دراین حرکت مردم شعارهایی بود که در بسیاری نقاط داده شد از جمله شعارهای یا حسین، میرحسین به دفعات و شعار مرگ بر دیکتاتور، عالیه عالیه، جای ندا خالیه یا خطاب به نیروی انتظامی شعار جالبی که می دادند که نیروی انتظامی سبز توهم قشنگه و مواردی از این قبیل همراه با پوسترهای آقای مهندس موسوی و آزادی زندانیان سیاسی و غیره کاملاً نشان از این می داد که مردم چگونه از هر فرصتی برای بیان خواسته های سیاسی خودشان استفاده می کنند. امروز ساعت 5 بعد از ظهر هم در ورزشگاه آزادی مراسم جشن و استقبال از تیم ملی فوتبال است اما دختران را مجدداً اجازه نمی خواهند بدهند که وارد شوند و کمپین بسیار به موقعی شروع شده برای اینکه خانم ها و دختران بتوانند به داخل استادیوم بروند و از پیروزی تیم ملی فوتبال استقبال کنند. من فکر می کنم مسئله کمپین خانم ها برای ورود به استادیوم و یا کمپین آنها برای حجاب اختیاری که سالها است در جریان دارد، کاملاً این روزها می تواند مجدداً مطرح شود برای اینکه یکی از مهم ترین آزادی های اجتماعی است که نیمی از جمعیت ایران خواستار آن است و با توجه به فشار سنگینی که حکومت همواره آورده می تواند به صورت یکی از مهمترین آکسیونهای مبارزه با حکومت و بازکردن فضا در بیاید. در این خصوص بازهم روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.

نکته دوم اینکه کارگران کارخانه آزمایش 9 ماه است که حقوق نگرفتند. کارگران کارخانه توتون سقز هم از 300 نفر 220 نفر بازنشسته شدند اما 80 نفر بلاتکلیفند و منتظر راه اندازی کارخانه هستند که خبری نیست.

نکته سوم اینکه از آقایان فواد صادقی و علی غزالی سردبیر و مدیر مسوول سایت بازتاب آزاد شدند. از حسن صادقی و دو فرزندش حامد و شهلا 32 ساله و 29 ساله که 13 روز پیش دستگیر شدند هیچ خبری در دست نیست. برادر حسن صارمی، علی صارمی در زمستان سال 89 در زندان اعدام شد. سعید مدنی مبارز ملی مذهبی و محقق امور اجتماعی به 6 سال حبس و 10 سال تبعید محکوم شده. اشکان ذهابیان دانشجوی محروم از تحصیل و از فعالین جنبش دانشجویی در شمال ایران که دستگیر شده، وضعیت سلامتی وی مناسب نیست، به خانواده اجازه نمی دهند که داروهای او را بدهند و نگرانی از سلامتی اشکان بالا گرفته.

نکته چهارم اینکه احمد ربیعی از فرماندهان سپاه مطرح فرمودند که سپاه درصدد تربیت خبرنگار، نیرو برای نمایندگی مجلس و تربین نیرو برای ریاست جمهوری است. یعنی اینکه سپاه از الف تا ی مملکت را می خواهد آدم بچیند و نیروهای خودش را تحمیل بکند. سازمان عفو بین المللی از آقای حسن روحانی خواسته که آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد را آزاد بکنند و مسئله آزادی زندانیان سیاسی را در دستور بگذارند. سازمان گزارشگران بدون مرز هم از آقای روحانی خواسته که 54 وب نگار و روزنامه نگار ایرانی را آزاد بکند.

نکته پنجم اینکه آقای فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه مطرح کرده که شرکت آقای حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم در کنفرانس صلح سوریه، ژنو 2، می تواند مفید باشد به شرطی که ایران پیشنهادهای جدیدی هم داشته باشد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم عنوان کرده که مسکو اجازه نخواهد داد که منطقه ممنوعه پروازی بر فراز سوریه برقرار شود.

و اما نکته آخر اینکه آقای مجتبی ذالنور مطرح فرمودند که در سال 92 نظام بنای تقلب نداشت، اگر می خواست تقلب کند به راحتی و با جابجایی 100 هزار رای می توانست انتخابات را به دور دوم ببرد و لابد در دوم هم حتماً تقلب بکند. حرف راست را باید ازدهن بچه شنید. آقای حسینیان هم که گفته بود که ما خودمان زمانی یک پا قاتل بودیم مطرح فرمودند که به اجماع نرسیدن اصولگرایان از التاف الهی بود برای اینکه در این حالت ممکن بود آقای روحانی بازهم بیشتر رای بیاورد. فکر کنم یک حرف درست اگر آقای روحانیان زده باشد همین حرف است.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته