-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ تیر ۹, یکشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 5 تیر 92

 

سلام،

چهارشنبه 5 تیر 92، 26 ژوئن 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت مکنیم.

موضوع اول اینکه کمیسیون ماده 10 قانون احزاب مستقر در وزارت کشور با تمدید پروانه کانون صنفی معلمان موافقت نکرد و به این ترتیب این تشکل بزرگ صنفی را غیر قانونی اعلام کرد. این تشکل از سال 78 تاکنون از حقوق معلمان دفاع کرده. شاید بیش از 2 هزار معلم تاکنون با آنها برخورد شده و تعدادی از این معلمین فعال در زندان هستند. 385 فعال مدنی، سیاسی، روزنامه نگار و هنرمند و پژوهشگر هم با امضاء نامه ای به حکم سنگین 3 سال حبس در بندرعباس و 10 سال تبعید در این شهر برای سعید مدنی، پژوهشگر اجتماعی، اعتراض کردند و خواستار تجدید نظر در آن شدند. 6 کاندیدای شورای شهر بوکان هم که به انتخابات در این شهر اعتراض داشتند بعد از اینکه فرماندار آنها را تهدید کرده توسط وزارت اطلاعات احضار شدند و آنها را تهدید کردند.

نکته دوم اینکه دیوان محاسبات گزارش کسری بودجه سال 90 را منتشر کرده که درآن نشان می دهد بیش از 9.2 میلیارد دلار مازاد درآمد نفتی سال 90 یعنی بیش از 100 هزار میلیارد تومان برخلاف قانون مصرف شده. از جمله مواردی که مصرف شده 15 میلیارد تومان با سازمان معارف و فقه اهل بیت که متعلق به آقای هاشمی شاهرودی است از طرف دولت پرداخت شده. بیش از30 کارخانه چای کشور هم در نامه ای به استاندار گیلان نوشتند که دیگر قدرت پرداخت بیش از 385 هزار تومان بدهی بابت هر کیلو چای خشک به سازمان چای را ندارند چون سازمان چای بیش از این پول خواسته و اگر اینطور باشد و تا فردا 6 تیرماه پاسخی نگیرند اعلام ورشکستگی می کنند. دلار همانطور که پیش بینی می شد دیروز به 3200 تومان رسید و احتمالاً بازهم بالاتر می رود و به جای تعادلی خودش برمی گردد. با مصوبه شورای شهر تهران قیمت بلیط های اتوبوس هم 20 درصد از امروز افزایش پیدا می کند و بلیط مترو هم یکسره 450 تومان و دوسره 650 تومان خواهد شد یعنی 100 تومان افزایش نسبت به سال گذشته.

نکته سوم اینکه مجید انصاری که از نزدیکان آقای روحانی هم هست عنوان کرده که آقای خامنه ای پیش از انتخابات بخشنامه ای به نیروهای مسلح کرده برای عدم مداخله در انتخابات. قبلاً هم این خبر شنیده شده بود چون آقای خامنه ای می خواست سپاه را از فعالیت به نفع قالیباف منع بکند و کاندیدای خودش جلیلی را به پیروزی برساند. تقریباً همه اطلاعات نشان می دهد که تغییر عقیده آقای خامنه ای ظرف همان چند روز آخر صورت گرفته. البته مفهوم دیگر حرف آقای انصاری این است که قبلاً نیروهای مسلح که زیر نظر آقای خامنه ای هستند در انتخابات دخالت می کردند که کاملاً درست است. روزنامه کیهان و پاره ای از نمایندگان به حرف آقای الهام که گفته بود آقای احمدی نژاد با امام زمان رجعت می کند به شدت حمله کردند. کیهان از جمله داستان هاله نور را به میان آورده و البته دفترآقای الهام هم طبق معمول تکذیب کردند و گفتند که منظور ایشان رجعت به صحنه سیاسی بوده و فعالیت سیاسی مجدد آقای احمدی نژاد. آقای امیر محبیان هم این از سمت اصولگرا ها که این چند روزه کسی است که حرفهای معقول می زند عنوان می کند که ما اصولگرایان همیشه از رانت حکومتی استفاده کردیم و خودمان را هم نظام می دانستیم و با همین تصور هم گاهی در مقابل مردم ایستادیم به دلیل اینکه نظام یعنی خودمان را حفط بکنیم. به هر حال در حاشیه انتخابات این روزها بازار تحلیل داغ است. این روزها جلسه ای هم که انجمن جامعه شناس ها تشکیل دادند و جلسه پرشوری هم بوده و رفتار جامعه شناسی مردم در انتخابات را سعی کردند که تجزیه و تحلیل بکنند. یک شایعه ای هم در حاشیه انتخابات آنهم از سوی رسانه های نزدیک به آقای قالیباف مطرح شده که ایشان وقتی که دیده آقای روحانی در نظرسنجی ها در حال اوج گرفتن است به ایشان پیشنهاد کرده که به نفع قالیباف کنار برود و در عوض معاون اولی و 5 وزارتخانه را به آقای روحانی خواهد داد. ظاهراً پاسخ آقای روحانی این بوده که همین کار را متقابلاً می کند و 6 تا وزارتخانه را به ایشان می دهد.

نکته چهارم اینکه اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه ابراز تردید کرده که کنفرانس صلح برای سوریه، ژنو2، اصلاً تشکیل شود. وزیر خارجه عربستان هم به ایران و حزب ا... لبنان حمله کرده و گفته سوریه سرزمین اشغال شده است و ریاض بیش از این نمی تواند ساکت بنشیند. ولی نهایت پیشنهاد ایشان این بوده که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را بگذراند که ارسال سلاح به سوریه را جلوگیری کند. پیشنهاد ضعیفی که اگر هم تازه روسیه بگذارد که تصویب شود، ایران که سلاح می فرستد گوش نخواهد کرد و مشکلی را در سوریه حل نخواهد کرد. امیر قطر هم در 61 سالگی به نفع پسر خود کناره گیری کرده و یکی از آن اتفاقهاتی است که کمتر دیده می شود بین حکام این منطقه. داستان دنباله دار آقای ادوارد اسنودن که اسناد شنود کردن و کنترل دولت آمریکا را افشا کرده بود و از هنگ کنگ فرار کرده و در روسیه است کماکان ادامه دارد و در صدر اخبار دنیا قرار گرفته. دو روز پیش آقای لاوروف مطرح کرد که اصلاً در روسیه نیست ودیروزآقای پوتین برعکس آنرا گفت که در ترانزیت فرودگاه است ولی چون قانون استرداد مجرمین با آمریکا نداریم او آزاد است هرکاری بکند. آقای اسنودن از اکوادور تقاضای پناهندگی کرده. به هر حال ماجرای این همکار پیمانکاری دستگاه های اطلاعاتی آمریکا تا حدودی باعث رودرو قرار گرفتن آمریکا با چین و روسیه شده. اما نکته آخر اینکه سردار علی فضلی عنوان فرمودند که ما بیش از 10 هزار جلسه انتخاباتی برگزار کردیم که در شور انتخاباتی مردم بسیار موثر بوده. معلوم نیست که این حضرات بسیجی چرا نتوانستند کاندیدای خودشان را دراین شور انتخاباتی به پیروزی برسانند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته