-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

Latest News from Iran Free for 05/04/2013

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آزادی بیان- شریف منصور، مسئول بخش ایران از کمیته حمایت از روزنامه نگاران گفت: ما در حد توان خود از روزنامه نگاران ایرانی به ویژه کسانی که به دلیل انجام وظایف حرفه ای خود با خطر روبرو می شوند حمایت می کنیم.

گفتگو با شریف منصور

وی که شب گذشته، به مناسبت روز جهانی آزادی رسانه های خبری مهمان گروه فیس بوکی شبکه روزنامه نگاران ایرانی برای گفت و شنود با اعضای این گروه بود گفت: «ما تمام مواردی را که از آنها آگاه می شویم را بصورت مستند درمی آوریم و به صورت هشدار خبری برای سازمانهای ذیربط، رسانه ها و سازمانهای صنفی رسانه ای ارسال می کنیم.»

مسئول بخش ایران و خاورمیانه کمیته حمایت از روزنامه نگاران گفت: کمیته حمایت از روزنامه نگاران یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که از آزادی رسانه های خبری در سراسر جهان پشتیبانی می کند. دفتر ما در نیویورک است و ما همه کشورهای جهان را پوشش می دهیم اما هیچ کمک مالی از دولتها از جمله دولت آمریکا قبول نمی کنیم.

وب سایت کمیته حمایت از روزنامه نگاران

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: ما ارزیابی های سالیانه در مورد کشورها انجام می دهیم ، تعداد روزنامه نگاران زندانی را در کشور مشخص می کنیم و سالیانه یک نامه سرگشاده اعتراضی به رژیم حاکم بر ایران می نویسیم و این اطلاعات را با سیاستمداران در اتحادیه اروپا، آمریکا، سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد ایران نیز در میان می گذاریم.

 این اطلاعات سبب می شود تا وضعیت روزنامه نگاران ایرانی مورد توجه قرار بگیرد و در برخی موارد در اثر فشارهای بین المللی منجر به آزادی برخی نیز شده است. در مورد ایران ما مراقب هستیم که اقدامات ما موقعیت افراد در داخل کشور را به خطر نیندازد.

در واقع ما از همه امکانات و توان خود برای حمایت از روزنامه نگاران ایرانی استفاده می کنیم، به عنوان مثال هفته آینده در برنامه جان استوارت که یکی از مشهورترین مجریان تلویزیونی آمریکاست، مازیار بهاری شرکت دارد و بخشی هایی از فیلم ش در باره اعترافات اجباری به نمایش در می آید.

برای مشارکت در این امر ما با صدها روزنامه نگاران، رهبران جامعه ایرانیان آمریکا، سازمانهای غیر انتفاعی و موسسات مختلف که با مسائل ایران سروکار دارند همکاری می کنیم. ما همچنین به زودی اطلاعات کاملی از حدود ۴۰ روزنامه نگاری که اکنون در زندان هستند با مشخصات دقیق از جمله چگونگی بازداشت و وضعیت زندان آنها منتشر و بطور دائم به روز خواهیم کرد.

راهنمای امنیت برای روزنامه نگاران

ما همچنین تحلیل هایی برای بازنمایی تاکتیک های حکومت ایران برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران انجام می دهیم تا وضعیت کلی روزنامه نگاری در ایران را با شواهد و اسناد نشان دهیم.

شریف منصور در پاسخ به سوالی در باره چگونگی یاری رسانی به روزنامه نگاران پناهجو گفت:  ما یک برنامه کمک رسانی به روزنامه نگاران داریم که در مرحله پناهجویی می تواند به آنها کمک کند، مثلا مشاوره حقوقی و امداد پزشکی و کمک مالی محدود.

فرم تقاضای کمک از کمیته حمایت از روزنامه نگاران

اطلاعات ما نشان می دهد که از سال ۲۰۰۹ و پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران وضعیت روزنامه نگاران ایرانی بطرز آشکاری بدتر شده و بین ۳۵ تا ۵۰ روزنامه نگار در طی این سالها زندانی شده اند.

شریف منصور همچنین در پاسخ سوالی در باره انجمن روزنامه نگاران مستقل ایرانی گفت ما از فعالیت هر تشکلی که به ارتقاء وضعیت حرفه ای روزنامه نگاری منجر شود استقبال می کنیم و آماده همکاری با آن هستیم.

 


 


کارتونی از کیانوش رمضانی

روز جهانی آزادی رسانه های خبری؛ کیانوش رمضانی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته