-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 11 اردیبهشت 92


سلام،

چهارشنبه 11 اردیبهشت 92، اول ماه می 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه اول ماه می روزجهانی کارگر از راه رسید و حسب معمول این چند سال گذشته بالاخره حکومت اجازه راهپیمایی به کارگران نداد. سندیکای شرکت واحد هم بیانیه ای را صادر کرده و در آن به تحلیل روز کارگر پرداخته. یکی دیگر از اعضای سندیکا اخراج شد و به این ترتیب تا کنون چند تن از اعضاء این سندیکا در چند ماه گذشته اخراج شدند. کارخانه زمزم شرق وابسته به بنیاد مستضعفان هم با 500 کارگر به زودی تعطیل می شود. 100 کارگر کارخانه رنگ کهر هم که 6 ماه است حقوق نگرفتند با در آستانه تعطیلی قرار گرفتن کارخانه در معرض بیکاری مطلق قرار گرفتند. 300 کارگر مس خاتون آباد استان کرمان که در اعتراض به عدم رسیدگی به استخدام آنها و خواستهای دیگرشان که جلوی کارخانه تجمع داشتند و مسیر ورود مواد اولیه و کنستانتره را بسته بودند با حمله یگان ویزه نیروی انتظامی مواجه شدند که آنها را متفرق کردند اما کارگران در داخل کارخانه کماکان به تجمع اعتراضی خود ادامه می دهند. این اخبار که تنها یک روز از حرکت کارگری کشور را نشان می دهد و دهها مورد دیگر روزانه در سراسر کشور در حال اتفاق افتادن است، وضعیت کارگران ایران را نشان می دهد و مرور آن در آستانه روز جهانی کارگر واجب است برای اینکه بیش از نیمی از 85 هزار کارخانه کشور در معرض تعطیلی کامل و یا نیمه تعطیل قرار گرفته.

نکته دوم اینکه بعد از اینکه وکیل بند 350 اوین آقای سعید مدنی انتخاب شد و مقامات زندان شروع کردند به اشکال تراشی و خواستند که آدم خودشان را معرفی کنند، 10 زندانی دست به اعتراض زدند و به انفرادی منتقل شدند، 35 زندانی هم به نشانه اعتراض از ملاقات ممانعت کردند و روز گذشته معاون اجرایی زندان اوین دست به تهدید زندانیان سیاسی زد. مسعود و خسرو کردپور دو روزنامه نگار کردی که بیش از 55 روز از بازداشت آنها می گذرد، خبر می رسد که مسعود کردپور به شدت لاغر و ضعیف شده و خسرو کردپور هم از 11 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده. آقای هاشمی رفسنجانی نامه ای را به خانواده مهدی خزعلی داده و خواسته به مهدی خزعلی این نامه را برسانند که خواستار شکستن اعتصاب غذای او شده. مهدی خزعلی بیش از 100 روز است که در اعتراض به بازداشت خودش در اعتصاب غذا بسر می برد.  در زندان گوانتانامو آمریکا هم از 166 زندانی، 100 نفر آنها دست به اعتصاب غذا زدند که مقامات زندان ناچار شدند کادر پزشکی زندان را افزایش دهند و تاکنون 26 زندانی را با گذاشتن لوله از داخل بینی آنها را وادار کردند که غذا بخورند. هوتن کیان وکیل پایه یک دادگستری که از سال 89 در زندان تبریز بسر می برد و وکالت سکینه آشتیانی را بعد از آقای مصطفایی برعهده گرفته بود، در نامه ای که خطاب به وکیل خودش نوشته دست به افشاگری زده در مورد قضاتی که مامور وزارت اطلاعات هستند، احکام اعدام کودکان زیر 18 سال در زندان تبریز و حکم دوبار سنگسار در این زندان. خبرنگاران بدون مرز هم با صدور بیانیه ای اعلام کردند که وب نگاران و روزنامه نگاران قربانیان حاکمیت سانسور و سرکوب در آستانه برگزاری انتخابات در ایران شدند. سایت بازتاب هم که خبر آن 8 میلیون رای و نواری که احمدی نژاد دارد را منتشر کرده بود و بعد برداشت، فیلتر شده و از دسترس خارج شده، البته دفتر آقای احمدی نژاد هم دیروز این نوار را به شدت تکذیب کرده.

نکته سوم اینکه بعد از اینکه حسین شریعتمداری و روزنامه کیهان به آقای خاتمی توهین کرده بودند و او را مفسد فی الارض خوانده بود صدای عناصر خود حکومت هم درآمد و عضو حقوق دان شورای نگهبان گفته که کسی نمی تواند این حرفها را برای شورای نگهبان بزند. آقای ولایتی هم که این روزها جامه ریاست جمهوری برای خودش میدوزد و خیلی خودش را در یک قدمی این منصب می بیند به آقای هاشمی حمله کرده و گفته که هاشمی رفسنجانی در فتنه نقش داشت ولی به هر حال باید به او احترام گذاشت. آقای اسماعیل کوثری نماینده مجلس هم اسفندیار رحیم مشایی را جاسوس و عامل بیگانه خوانده. به هر صورت خبری که روزنامه های ترکیه هم تقریباً بسیاری از آنها منعکس کردند این است که قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه با رهبر پ ک ک تماس داشته و خواسته که جنگ با ترکیه را شدت بدهند و در این حالت ایران به آنها سلاح سنگین هم خواهد داد البته وزارت خارجه جمهوری اسلامی این خبر را به شدت تکذیب کرده.

نکته چهارم اینکه در مرکز دمشق در نزدیکی وزارت کشور سوریه انفجاری اتفاق افتاد در یک خودروی جاسازی شده که دستکم 13 کشته و 70 زخمی برجا گذاشته. بعد از اینکه مخالفین 2 موشک به هواپیمای مسافربری روسی شلیک کردند، روسیه اعلام کرده که پروازهای مسافری به سوریه را لغو خواهد کرد و حتی پروازها به مناطق دیگر هم از آسمان سوریه عبور نخواهد کرد. جنازه 30 نفر اعضای حزب ا... لبنان هم که در سوریه کشته شدند به لبنان بازگردانده شد. آقای اوباما هم دیروز در مصاحبه مطبوعاتی که داشت بیشترین سوال و جواب به سوریه گذشت و در مورد عبور سوریه از خط قرمز استفاده از سلاح شیمیایی مطرح کرد که هنوز معلوم نیست که چه کسی سلاح شیمیایی مصرف کرده و باید تحقیق بکنیم. خبرگزاری ها منعکس کردند که تولید نفت عراق به 2.5 بشکه در روز رسیده، دومین تولید کننده اوپک شده، و در حال حاضر بیش از 2.5 برابر ایران تولید نفت دارد.

اما نکته آخر اینکه آقای نقدی فرمودند که آقای موسوی الان 2 تا رای هم ندارد. معلوم نیست که پس چرا این حضرات اینقدر از موسوی می ترسند. آقای فیروزآبادی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آقای خامنه ای هم فرمودند که رئیس جمهور باید ریل را کج و سیم ترمز را قطع نکند. آقای علم الهدی هم برای رئیس جمهور یک شرط گذاشتند و گفتند کسی باشد که برای ولایت فقیه دردسر درست نکند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.  



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته