-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز دوشنبه 16 اردیبهشت 92






سلام دو شنبه 16 اردیبهشت 92 ،6 مه 2013

 

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم

 

موضوع اول : اسرائیل یکشنبه و پریشب با موشک به 8 نکته در سوریه حمله کرده و پاره ای از نقاط اطراف دمشق بوده است. یک منبع از اسرائیل گفته جایی که حمله کردن مرکز موشک های ایرانی بوده که برای ارسال به حزب الله لبنان ان جا بوده است. روس ها خبر های زیادی از این حمله دادند که یک مرکز تحقیقاتی بوده که حتی بین 400 تا 500 نفر کشته شدند و اتحادیه عرب محکوم کرده است و طبیعی است حمله به یک کشور عربی را محکوم بکند واکنش خود سوریه در حد اظهارات معاون وزیر خارجه بوده و گفته این به  منزله اعلام جنگ است و وضیعت منطقه را خطرناک تر کرده است . از ایران هم آقای وحیدی وزیر دفاع گفته این ماجرا جویی ها عمر اسرائیل را کوتاه تر می کند. شرایط این چند روز اخیر خطر جنگ را در منطقه ترسیم می کند.


موضوع دوم : علی کریمی بازیکن سبز و ملی فوتبال ایران که از محبوبیت بالایی برخوردار است دیروز ناگهان اعلام کرد از فوتبال کنار خواهد رفت آقای مهدوی کیا بازیکون باسابقه ملی پوش قرار بود از فوتبال خداحافظی بکند از فی نال جام حذفی ولی علی کریمی هم بعد از این بازی با لحنی ناراحت از وضیعت فوتبال اعلام کرد هم از تیم ملی و هم از فوتبال کنار خواهد رفت . کریمی که هم کارهایش و هم دفاعش از مردم ایران و انتخابات ایران که دوره 88 ان حوادث به وجود امد و همراهیش با مردم او را به چهره ملی تبدیل کرده این کارش یک قدم دیگری است که واکنش های دیگری بین ورزش کاران و ورزش دوستان و سیاسیون کشور خواهد داشت.

موضوع سوم : آقای هاشمی رفسنجانی دیروز گفت من باید با رهبری صحبت کنم اگراو موافق باشد من برای انتخابات بیایم. این حرف آقای هاشمی در واقع توپ را در زمین رهبری انداخته که اگر نیاید یعنی ان که آقای خامنه ای جلوی او را گرفته است. آقای مهدی هاشمی هم از دادگاه انقلاب تقاضای محلت کرده و دادگاه هم موافقت کرده است. سایت الف خبر داده از این که آقای هاشمی و خاتمی هر دو ثبت نام خواهند کرد و به نفع همدیگر یکی از ان ها کنار خواهد رفت. این خبر البته در محافل سیاسی تهران شایعه اما اگر اتفاق بیفتد حرکت خوب و معنا داریست که نشانه ای دل بر ان دیده نمی شود . آقای عارف کاندید ای دیگر عنوان کرده که آقای هاشمی دقیقه  ای 93 به انتخابات بیاید او کنار خواهد رفت ضمنا آقای عارف همراه با همسرش که دکتر متخصص پوست است عکسی را انداخته بود که خانمش چادر نداشت و مانتو و روسری خارج از عرف رجال جمهوری اسلامی که احتمال دارد سرو صدا هایی را ایجاد بکند . آقای حداد عادل هم محکم اعلام کرده که آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات نمی اید .


 این روز ها سرعت اینترنت در بسیاری از نقاط کشور پایین امده است و در وی پی ان ها و فیلتر شکن ها اشکال پیدا شده حتی در پاره ای از نقاط جی میل باز نمی شود عده ای بر این باور هستند که دلیل مشکلات تلاش هایی است که برای اینترنت ملی دارد می شود اما عده ای باور دارند این از مقدمات انتخابات ریاست جمهوری است هم زمان مقامات امنیتی در خیلی از شهر ها بچه های فعال در انتخابات گذشته را صدا کردند و بعضی را برای یک تا دو شب بازداشت کردند و تهدید کردند که در این انتخابات نباید حضور پیدا کنند و اگر فعالیت بکنند برای ان ها و خانواده ان ها مزاحمت ایجاد خواهد شد. کاملا جهت گیری حکومت به سمت ارام و بی صدا بر گزار کردن انتخابات و جلوگیری از حوادثی که در چهار سال پیش اتفاق افتاد در حرکت های رژیم دیده می شود.


موضوع چهارم : 5 فعال مدنی آذربایجانی به اسامی دکتر لطیف حسنی – محمد فضلی و شهرام رادمهر و ایت مهر علی بگلو و بهبود قلی زاده هرکدام به 9 سال از سوی دادگاه انقلاب محکوم شدند . دیروز ساعت 2 بعد از ظهر در 10 کیلومتری مریوان ایست بازرسی نیروی انتظامی به روی اتومبیل حبیب الله محمدی و بهروز احمدی دو تن از فعالین مدنی کرد آتش گشود و 16 گلوله شلیک کرده که حال هر دوی این فعالین وخیم گزارش شده است و در بیمارستان بستری هستند . مدیر مسئول سایت بازتاب هم به جرم تشویش اذهان عمومی دستگیر شده است.


موضوع پنجم : کارگران نساجی سیمین اصفهان دیروز جلوی مجلس تجمع داشتند اعتراض ان ها به این است که به بازنشستگی با بیست سال سابقه برای مشاغل سخت درموردشان اجرا نمی شود . و سازمان تامین موافقت نمی کند . کارگران کنف کار رشت هم که فقط 25 نفرشان باقی ماندند 22 ماه است که حقوق نگرفتند مرکز آمار ایران هم اعنوان کرده تورم نقطه به نقطه در فروردین ماه 38.8 دهم درصد بوده ولی این نرخ در مورد کالا های خوراکی و اشامیدنی 60 درصد بوده است. مجلس فردا قرار است که جلسه غیر علنی داشته باشد برای رسیدگی به وضیعت بحرانی کالا های اساسی . گزارش شده کالا های اساسی هم به لحاظ تامین و هم قیمت و تورم و هم به لحاظ ذخایر در مرحله بحرانی قرار دارد . معاون وزیر آموزش پرورش گفته 76 درصد بیکاران کشور دارای مدارک لیسانس به بالا هستند.


موضوع آخر : آقای احمدی نژاد گفتند که حذف یارانه ها غربی ها و وابستگانشان در داخل می گفتند 50 درصد تورم می شود اما 5 تا 6 درصد تورم نداشت. ضمنا ایشان گفته این طرح دوم حذف یارانه ها اجرا کنیم بنزین لیتری 2000 نمی شود در حالی که هر کسی حساب می کند برای عدد 250 هزار تومان در ماه دادن به هر کسی که آقای احمدی نژاد می گوید اقلا باید 6 تا 7 هزار تومان در لیتر قیمت بنزین و سایر مصارف یارانه ای باشد . ضمنا باز ایشان تاکید کرده تحریم سازمان ملل کاغذ پاره بود و خنثی شد.


اندکی صبر سحر نزدیک است

 تا فردا شاد پیروز موفق سرافراز باشید

 به امید پیروزی ایران و ایرانی


--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته