-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه اول خرداد 92

 

سلام،

چهارشنبه اول خرداد 92، 22 می 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول که طبیعتاً همه متوجه شدند موضوع رد صلاحیت آقایان هاشمی و مشایی است توسط شورای نگهبان و برای انتخابات ریاست جمهوری آقایان علی اکبر ولایتی، محمد باقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل ماندند که همان 2 باضافه 1 هستند که ظاهراً هیچکدام به نفع دیگری کنار نرفت. آن گروه 5 هم که فقط آقای متکی آمده بود او هم رد صلاحیت شد، الباقی آقایان سعید جلیلی و محمد غرضی و محسن رضایی ماندند که به نوعی کاندیداهای منفرد باید محسوب شوند. آقای محمدرضا عارف و حسن روحانی در لیست باقی ماندند یعنی همان طرح آقای خامنه ای که می خواست یک اصلاح طلب دسته دو، یک کارگزاران دسته دو و تعدادی هم آدم های مستقل و غیره ظاهراً داشته باشد ولی همه خودی باشند و موجی بلند نشود و هر کسی را که می خواهد از صندق بیرون بیاورد. به هر حال بعد ازاین رد صلاحیت رایزنی الان زیاد است. آقای هاشمی رفسنجانی خودش سکوت کرده. گفته شده که قصد اعتراض هم ندارد در مهلت 48 ساعت قانونی که می تواند اعتراض کند. دختر آقای رفسنجانی گفته که صبح دیروز سه شنبه برای آقای رفسنجانی پیام آوردند که بیاید و انصراف بدهد که آقای رفسنجانی گفته که من به مردم خیانت نمی کنم و بر چه اساسی هم انصراف بدهم. تعدادی از فعالین ستاد آقای هاشمی هم دستگیر شدند. محمد محسنی را دیروز عصر در منزلش دستگیر کردند و همینطور محمد کبیری را. فواد صادقی سردبیر سایت بازتاب هم دستگیر شده و البته آقای قربان بهزادیان نژاد که رئیس ستاد آقای موسوی بود و در مرخصی بود همانند بسیاری از زندانیان سیاسی دیگر به زندان  برگردانده شده. جالب است که تلویزیون شروع به تعریف و تمجید از آقای رفسنجانی کرده و احتمالاً در چند روز آینده فشار به آقای هاشمی خواهند آورد که مثلاً به نوعی از آقای روحانی پشتیبانی بکند و به این ترتیب انتخابات را تحریم نکند یا سکوت نکند و وصل بودن وی را بتوانند به مردم نشان بدهند. بعضی محافل هم مطرح کردند که احتمال دارد که آقای هاشمی از مجلس خبرگان و مجمع تشخیص هم استعفاء بدهد به دلیل کهولت سنی که همین شورای نگهبان برای وی مطرح کرده. به هر حال تحرکاتی که در قم و در بین لایه های حکومتی دیده شده بود با مسئله رد صلاحیت شدن آقای رفسنجانی الان در حالت بهت و حیرت قرار دارد. خیلی ها معتقدند که آقای خامنه ای در رد صلاحیت آقای هاشمی بیشتر ضرر کرد به دلیل اینکه آقای هاشمی می تواند به عنوان یک ناراضی سرشناس باقی بماند اما آقای خامنه ای همه مسوولیتها را متوجه خودش کرد و تندروی هایی که دارد می کند. به قول یک مفسری می گفت که آقای هاشمی می توانست مثل چوئن لای برای مائو برای آقای خامنه ای وزنه عاقل و میانه رویی باشد و متعادل بکند. آقای رحیم مشایی هم اعلام کرده که رد صلاحیتم را از طریق رهبری دنبال می کنم و اعتراض خودم را از طریق رهبری پی می گیرم. آقای احمدی نژاد هم صحبت پرطعنه ای را دیروز انجام داده. طعنه های متعددی را هم به رهبری دارد و هم به روحانیت ولی فراتر از این نرفته. هیئت های نظارت بر انتخابات شوراها هم در مقابل رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان سکوت کرده و چیزی نگفته و به این ترتیب کلاً اصلاح طلبان را از انتخابات شوراها هم کنار گذاشتند. اختلال در اینترنت که از شنبه شروع شده بود بازهم گسترده تر شده و به قول خبرگزاری فرانسه که گفته بود که این تنها در ایران اتفاق می افتد که انتخابات از راه می رسد و اینترنت قطع می شود. گزارش می شود که در پاره ای از مناطق تهران در ارسال پیامک هم اختلال ایجاد شده و قطع شده. سایت روزنامه بهار هم فیلتر شده.

اما نکته دوم اینکه رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خبر داده از کاهش بودجه درمانی در بودجه سال 92. پیش بینی می شود که 14 درصد مردم یعنی 10 میلیون نفر به دلیل بالا رفتن هزینه درمانی در سبد خانوار خود به زیر خط فقر بروند. کمبود آنتی بیوتیک بیمارستانی جان بیماران را در بیمارستانها تهدید می کند و به صورت یک خطر جدی و فوری درآمده. آقای مصباحی مقدم نماینده مجلس هم خبر داده از اینکه دولت 3.5 میلیارد دلار بون مجوز از صندوق توسعه ملی برداشت کرده.

نکته سوم اینکه گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در مورد آزادی مذاهب در کشورها منتشر شده و حسب معمول سالهای گذشته این گزارش حاکی از نقض گسترده آزادی های مذهبی در ایران است که وضع را درایران بدتر کرده به جای اینکه بهتر شود. یک کشیش هیئت جماعت ربانی هم مجدداً دستگیر شده و جالب است که فشار می آورند که این جماعت که دعاها و منبرها و خطابه های آنها به زبان ارمنی باشد و نه فارسی. احتمالا برای اینکه کسانی گرایش پیدا نکنند و به آنها نپیوندند.  آقای محمد باقر مرادی از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده. و از این 2 ماه گذشته در فاصله از ابتدای سال تا آخر اردیبهشت مجموعاً 22 نفر از فعالین فرهنگی کرد هم دستگیر شدند در کردستان. یک خبر هم دارم از اینکه مصطفی مصری فعال 26 ساله ای که اهل اشنویه است و در زندان است برای سومین بار با دوختن لبهای خودش دست به اعتصاب غذا زده. یک خواسته ساده این زندانی دارد و آن اینکه به زندان نقده منتقل شود برای اینکه پدرش فوت کرده و مادر پیر وی بتواند راحت به دیدار او بیاید و این راه طولانی را طی نکند.

نکته چهارم اینکه در سوریه نبرد در القصیر نزدیک مرز لبنان ادامه دارد. به گفته ارتش آزاد سوریه کشته ها و زخمی ها از طرفین به صدها نفر رسیده و چون حزب ا... لبنان هم درگیر نبرد شده گفته شده که پاره ای از بیمارستانهای بیروت پر از زخمی ها ی لبنان شده و ارتش سوریه هم با راکت و هواپیما و جنگنده و موشک به جنگ مخالفین افتاده بیشتر برای اینکه در آستانه مذاکرات صلح که به ژنو 2 معروف است یک پیروزی نظامی قابل ذکر به دست بیاورد.

اما نکته آخر اینکه آقای سعید جلیلی که احتمالا ایشان ممکن است که به دستور آقای خامنه ای برود و رئیس جمهور شود فرمودند که آنچه که در ایران اسلامی وجود دارد فراتر از دموکراسی است. آقای علم الهدی امام جمعه مشهور مشهد هم فرمودند که شورای نگهبان مظهر مردم سالاری است و مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با دموکراسی است. و از همه جالبتر خبرگزاری فارس سنجش افکاری را از قول یک موسسه معتبر که اسم هم نیاورده منتشر کرده که به موجب آن حدود 70 درصد مردم رای می دهند، 27 درصد مردم تصمیم نگرفتند، 13 درصد هم  رای نمی دهند که جمع همه اینها می شود 110 درصد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافرا باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته