-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ فروردین ۲, جمعه

نسخه جدید خبرنامه ماه مارس

Click to view this email in a browser

top_shadow.jpg
left_shadow.jpg
IDJ-LOGO-Photo 4
right_shadow.jpg
non_profit_4_header.jpg
خبرنامه ایران در جهان - خلاصه ای از مطالب ترجمه شده


grey_box_top.gif
الحيات : حمله به عراق، رویای ایران در براندازی حکومت صدام حسین را محقق کرد که پیش از این و حتی در جنگ طولانی میان عراق و ایران نیز محقق نشده بود. ایران قبل از حمله از آن استقبال کرد و پس از آن تمام تلاشش را به کار برد تا آن را به شکست بکشاند. ایران در این زمینه از شبه‌نظامیانی که در برابر آمریکا مقاومت می‌کردند حمایت کرد و این حمایت حتی مانع از آن نشد که محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور ایران در سفرش به «منطقه سبز بغداد» به منزله نماد حضور آمریکایی‌ها در این شهر از امنیت و آرامش برخوردار نباشد.
grey_box_bottom.gif

 
گفته می شود که آقای به رند نزد بازجویان خود اعتراف کرده که تا اتمام آموزش های خود در ایران ۴۰۰۰ یورو، و در ماه آوریل ۲۰۱۲ مبلغ ۳۵۰۰ یورو در گردهم آیی دوبی پول دریافت کرده است. او ۱۰ هزار یورو به خاطر جابجایی از ایلورین به لاگوس، خرید اسباب و مبلمان خانه و اجاره یک مغازه برای کسب و کار خود هزینه کرده است. به غیر از این ۵ هزار دلار برای انجام مراحل و هزینه های ویزا و ۵ هزار دلار باقیمانده را برای گذران زندگی هزینه کرده است.

 : الشرق الاوسط
تاریخ ما می‌گوید که استبداد همواره پایه و اساس حکومت‌ها بوده، بطوریکه ویتفوگیل در اثر جاودان خود «استبداد شرقی: پژوهشی مقایسه‌ای در حکومت تمامیت‌خواه»، ریشه‌های آن را در شرق و آسیا می‌شکافد. افسانه ضحاک، نمادی جاودانه برای حکومت‌های ظالم و استبدادی در تاریخ ایران است. به همین دلیل سعیدی سیرجانی در اوج شکوفایی خود زندانی شد. در نخستین سال‌های دهه هفتاد از عمر خود، کتابی نوشت که قله‌ ابداع و آفرینش هنری او بود. سیرجانی طنز و اسطوره را برای انتقاد از نظام به کار گرفت و آن را متهم به استبداد کرده و نفاق دینی را مورد هجوم قرار داد.
اویل پرایس: ماه قبل تقاضای نفت چین موجب افزایش صادرات ایران به بیشترین سطح خود از زمان اعلام ممنوعیت واردات انرژی ایران به اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه ۲۰۱۲ شد. ارزش پول ملی ایران در سال قبل به دلیل تحریم ها به شدت کاهش یافت، گرچه دولت در شرایط سخت اقتصادی با مقاومت برخورد کرده است. هفته قبل ایران اعلام کرد که با اقدامی پیش دستانه در مقابل اتحادیه اروپا صدور هر گونه نفت و گاز طبیعی به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه را ممنوع می کند. به همین علت با افزایش قیمت نفت خام برنت به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه، ایران درآمد قابل ملاحظه ی را از مشتریان موجود خود بدست می آورد.

حراج هدایای احمدی نژاد

دیلی تلگراف: رئیس جمهور محمود احمدی نژاد، مجموعه هدایای رسمی خود را در حراج خیریه روز چهارشنبه به فروش می رساند. قلم پلاتین مارک مونت بلان، یادبود چارلی چاپلین از جمله این اقلام است.
ادامه مطلب

لو پوان: ولی فقیه که موفق شده بود دو رهبر بزرگ اصلاح طلب (میر حسین موسوی و مهدی کروبی، کاندیداهای شکست خورده ریاست جمهوری که دو سال است در حبس خانگی به سر می برند) را از بازی سیاسی اخراج کند، از این به بعد روی پیروزی یکی از هوادارانش حساب می کند. در حال حاضر، آیت الله خامنه ای نظرش به گشایش زد و بندهای درونی جبهه محافظه کار است که کاندیدای رسمی خود را اعلام کند. مذاکرات حول علی اکبر ولایتی؛ مشاور رهبر در امور بین المللی، غلامعلی حداد عادل؛ رئیس پیشین مجلس و مشاور بانفوذ خامنه ای و محمد باقر قالیباف؛ شهردار تهران می چرخد.

استاندارد اتریش
از اوت ۲۰۰۶ حکم بازداشت او صادر شده است. در تفتیش خانه اش ایمیل هایی را پیدا کردند که سوءظن مأموران را تقویت می کردند که ف آگاهانه و هدفمند مقررات تحریم بین المللی را نقض کرده است. اما در آن موقع بازداشت نشد. ف ناپدید شد. ادارۀ مبارزه با جاسوسی و تروریسم بر آن است که وی به امارات گریخته است. این مطلب دست کم در اسناد مربوط به سفارت آمریکا در سال ۲۰۱۲ در افشاگری ویکی لیکس آمده است. از امارات ظاهراٌ به معاملۀ خود با نیروهای نظامی ایران ادامه داده است. بعد به فیلیپین رفته است.

کتاب دوم ایران در جهان 

IDJ-Book-02-Cover-001
مجموعه ای از حدود ۱۰۰ ترجمه٬ گزارش و مصاحبه منتشر شده در «ایران در جهان» را در قالب کتابی تمام رنگی تنظیم کردیم و از امروز قابل خرید است. درآمد این مجموعه صرف هزینه های جاری فعالیت های نشریه خواهد شد.

ازآمازون خریداری کنید
صفحات ایران در جهان:  توییتر / فیسبوک / لینکدین / بولتن / مجله  / درباره ما 
footer_000000.jpg



اگر نمی خواهید خبرنامه به ایمیل شما ارسال شود٬ لینک زیر را کلیک کنید تا اشتراک شما لغو شود. "Unsubscribe" Unsubscribe

Click here to forward this email to a friend

Non-Stop Media Inc - نشریه ایران در جهان
260 Rogers Ave
Brooklyn, New York 11225
US

Read the VerticalResponse marketing policy.

Non-Profits Email Free with VerticalResponse!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته