-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

متن پیاده شده روز پنج شنبه 24 اسفند 91

 


سلام پنج شنبه 24 اسفند 91 ،14 مارس 2013


در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم


موضوع اول : خانواده ی کارگرانی که در سنندج دستگیر شدند و از جمعه تجمع در جلوی اداره ی اطلاعات را شروع کردند، کماکان به تجمعات خودشان ادامه می دهند. روز سه شنبه مامورین امنیتی تهدید کردند، نیروهای انتظامی وارد عمل شدند، اما جمعیت اعتراض کننده لحظه به لحظه افزایش یافت. یک مامور امنیتی به میان جمعیت آمد و توهین کرد اما صف خانواده های کارگران زندانی فشرده تر شد. نهایتا ناچار به عذر خواهی شدند و خانواده ها تهدید کردند که هر وقت نیروهای نظامی و امنیتی رفتند، آنها هم می روند. 1:30 بعد ازظهر پراکنده شدند. به آنها گفته اند که تا سیزده بدر از زندانیانشان خبری نگیرند اما خانواده ها گفته اند که هر روز تجمع خواهند داشت و سراغ عزیزانشان را خواهند گرفت.


در بخش کارخانه ی آهنگری مجموعه ی تراکتور سازی تبریز یک سرهنگ سپاهی با لباس سرهنگی به سمت مدیریت درآمده است. در کارخانجات تراکتورسازی که از بزرگترین سرمایه های کشور است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تصرف کرده است، وضعیت نابسامانی دارد. در این بخش آهنگری این جناب سرهنگ تا به حال بیش از صد کارگر را اخراج کرده است و محیط ارعاب و وحشت و انگشت نگاری از کارگران را به وجود آورده است. کارگران با نوشتن نامه ای ابراز شکایت و خواستار رسیدگی به این وضع شدند.

کارخانه ی نبرد و لوله ی صفا هم که بیش از هزار و دویست کارگر دارد و چهار ماه است که حقوقی پرداخت نکرده است، دهمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشت. قرار بود کارگران تا سه شنبه حقوق معوقه ی دو ماه خود را دریافت کنند اما کارفرما تنها موفق به پرداخت یک ماه بود. کارگران اعلام کرده اند که به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

فعالین کارگری مطرح می کنند که افزایش %24 حداقل دستمزد حتی %6 کمتر از تورمی است که رسما اعلام می شود. به این ترتیب حقوق سال آینده کاهش پیدا می کند. به قول یکی از فعالان این دستمزد کفاف خرج تحصیل فرزندان کارگران را هم نمی دهد.


موضوع دوم : شورای نگهبان بودجه ی سه دوازدهم سال آینده را که مجلس تصویب کرده بود به بهانه ی بودجه ی کم برای این شورا و عدم توانایی نظارت بر انتخابات رد کرد. معاون تجهیزات پزشکی هلال احمر اعلام کرد با وجود هیجده شرکت تولید کننده ی سرنگ در ایران، دولت اصرار بر واردات سرنگ استرلیزه نشده ی چینی دارد که خطرناک است.

مطالبات معوق بانک ها تا پایان 91 از مرز 80 میلیارد تومان رد شده است که رکورد تاریخی است و 4 برابر سال 84 است که دولت احمدی نژاد سرکار آمد.


شرکت کره ای پستکو تولید کننده ی فولاد و آلومینیم اعلام کرده است که صادرات به شرکت های ایرانی، به خصوص شرکت های در ارتباط با سپاه و توابعشان را قطع خواهد کرد، اما با بخش خصوصی معامله خواهد کرد. شاید به زودی ده ها شرکت به اصطلاح خصوصی توسط سپاه درست بشود. روسیه هم قصد انجام کاری مشابه را دارد. آقای جان کری وزیر خارجه ی آمریکا اعلام کرد که برای ژاپن و ده کشور اروپایی مساله ی امکان خرید نفت از ایران را به علت کاهش چشمگیر در خرید نفت از ایران، به مدت شش ماه تمدید کرد. البته کشورهای اروپایی به علت تحریم ایران توسط اتحادیه ی اروپا خرید خود را قطع کردند. آقای اوباما وضعیت اضطراری با ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد. فریدون عباسی اعلام کرده است که رسما قبول کرده این بار به علت ژنراتور نیروگاه بوشهر، نیروگاه تعطیل شده است و قرار شده روس ها بیایند مسله را حل کنند.

موضوع سوم : پسر دکتر مهدی خزعلی اعلام کرده پدرش را برای ایجاد فشار دوباره به انفرادی بردن و ممنوع تلفن کردن تا بلکه او اعتصاب غذای خودش را بشکند . گوران بهرامی و ارس حاتمی دو تن از فعالین فرهنگی در شهر پاوه هم توسط نیروهای امنیتی در این شهر دستگیر شدند . فرمانده انتظامی خراسان رضوی هم اعلام کرده است با کلیسای خانگی در مشهد برخورد شده است و به عنوان  افتخار خودش برخورد به این کلیسا ها را ذکر کرده است.


موضوع چهارم  : آقای هاشمی رفسنجانی تنه ای به آقای خامنه ای زده است در صحبت دیروزش و گفته کسانی که خام جریان افراطی شدن روی بازگشت و اعتراف به خطا ندارند و دست از حمایت این بدیه بر نمی دارند . 

آقای محسن رضایی توهینی به آقای موسوی و کروبی کرده و نشان داده یکی از خنگ ترین سیاست مداران کشور ما است برای آن که در حال حاضر برای جلب نظر مردم برای رای گیری تا افراطی ترین جناح های راست هم اقتادان به دنبال ان که یک جوری حرف های دو پهلو می زنند که دل طرف داران موسوی و کروبی که اکثرایت هستند را به دست بیاورند . آقای محسن رضایی ظاهرا متوجه نشده آن بی توجهی که با آقای خامنه ای در جنگ می کرده و کنار آقای رفسنجانی نشسته بوده هیچ وقت از یاد آقای خامنه ای نمی رود و راه او به ریاست جمهوری بسته است حتی اگر 40 بار هم کاندیدا بشود .


 موج بزرگ کردن آقای خامنه ای دوباره شروع شده این بار از نمایندگان او در سپاه و ارتش بزرگ شده و ذکر آن که دشمن توطئه می کند و قرار است فتنه شود و باید رفت پشت ولایت فقیه موضوعی که به کرات دارند تکرار می کنند اما ولایت فقیه و آقای خامنه ای که توان جمع کردن پشت سر خودش را ندارد . فرماندار تهران هم پیشا پیش عنوان کرده که از انتخابات اشکال خواهند گرفت ولی هر اشکالی بگیرند دروغ است . ایشان در ضمن عنوان کردن 99 گردان بسیج آماده برای انجام انتخابات است مشخص نیست انتخابات چرا 100 99 گردان بسیجی نیاز دارد . آقای ناصر مکارم شیرازی و سافی گل پایگانی دو نفر از روحانیان مدعی مرجعیت به آقای احمدی نژاد به شدت حمله کردن و وای اسلاما  کشیدن برای جشن نوروزی که برپا شده و رقص دختران و به هر حال این کارهای احمدی نژاد سکوت در برابرش جایز نیست . یکی نیست به این آقایان بگوید  همان وقتی که همین احمدی نژاد به سرکار آمد و مردم را درخیابان ها کشتند و در زندان ها به دختران مردم تجاوز کردن و 10 بلا برسر مردم آوردند اسلام آقایان ظاهرا در خطر نبود.


موضوع پنجم : آقای حسن روحانی کاندیداتوری رسمی خودش را اعلام کرده برای ریاست جمهوری آقای اکبر ترکان رئیس ستاد او و رضا نعمت زاده قائم مقام ستاد  انتخاباتی او خواهند بود و وزیرانش وزیر های کابینه هاشمی و خاتمی بودند. آقای محمد رضا باهنر در مشهد کاندیداتوری خودش را اعلام کرده است. علی مطهری گفته است اگر نگذارند اصلاح طلبان بیایند انتخابات پیش از پیش فرمایشی و بی رونق خواهد بود.


موضوع ششم : درگیری در حمص کماکان ادامه دارد و یو نیسف اخطار کرده که کودکان سوریه در وضیعت خطرناکی به سر می برند روز نامه واشینگتن پست خبر داده از آن که روابط ایران با القاعده بر سر سوریه به هم خورده و اخراج داماد بن لادن شروع شدت گرفتن تنش ها بوده است و سه تن از افراد القاعده را درمرز ارتش ایران باز داشت کرده است.


موضوع آخر : رئیس کل دادگستری یزد گفتند بیشتر مجرمین کسانی هستند که در منزلشان ماهواره دارند .  


اندکی صبر سحر نزدیک است

 تا فردا شاد پیروز موفق سرافراز باشید

 به امید پیروزی ایران و ایرانی        

 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته