-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 16 اسفند 91

 
 

سلام،

چهارشنبه 16 اسفند 91، 6 مارچ 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه جلسه شورای عالی کار بعد از چندین هفته صحبت و انتظار سرانجام دیروز بدون حضور سرپرست وزارت کار بدون نتیجه پایان یافت و احتمالاً تعیین حداقل دستمزد کارگری برای سال آینده به سال 92 موکول شد. نمایندگان کارگران و کارفرمایان در این جلسه بی حاصل درخواست کردند که آقای احمدی نژاد را ببینند و تکلیف این کار مهم را روشن کنند اما دولت وحشت دارد و از ادای مسوولیت شانه خالی می کند. حداقل دستمزد که صحبت از 465 هزار تومان شده برای کارگران توهین آمیز است. در کشوری که خط فقر بیش از 1.5 میلیون تا 1.8 میلیون تومان برآورد میشود باید که حداقل دستمزد در این حدود تعیین شود و چون کارفرماها نمی توانند بپردازند دولت باید به کمک کارخانجات بیاید. این آن خواسته ای است که کارگران و کارفرماها به طور خلاصه دارند که دولت هم تضمین امنیت شغلی بتواند برای کارگران برقرار کند و هم مابه تفاوتی را که کارفرمایان قادر به پرداخت نیستند به گردن بگیرد. اعتصاب کارگران کارخانه صنایع فلزی دیروز ادامه یافت و چون قرار بود که بروند جلوی استانداری، استانداری پیغام فرستاد که نماینده ای از استانداری تهران می آید و بعد از ظهر هم نماینده آمد ولی همان حرفی را زد که قبلاً به کارگران زده بودند که تنها می توانند 40 درصد حقوق آذرماه کارگران را پرداخت کنند ولاغیر. کارگران صنایع فلزی با همدیگر جلسه دارند و امروز تصمیم خواهند گرفت که اعتصاب را ادامه بدهند و چگونه درواقع با این ظلم آشکار مقابله کنند. 1200 کارگر نورد و پروفیل ساوه 6 ماه است که حقوق نگرفتند و کارخانه خواهر آنها که درواقع یک مالک هم دارد یعنی کارخانه نورد و لوله صفا هم 1200 کارگر آن 4 ماه است که حقوق نگرفتند. در شهر صنعتی کاوه واقع در ساوه هزاران کارگر بین 3 ماه تا یک سال است که حقوق نگرفتند. کارگران کارخانه لوله سازی خوزستان هم 30 ماه است که حقوق و اعتراض آنها به  قوت خودش باقی است.

نکته دوم اینکه آقای شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی کابینه احمدی نژاد دیروز اعلام کرد که دولت به مرکز مبادلات ارزی ارز تزریق کرده و این کار را ادامه می دهد. به دلیل اینکه دولت کسر ریال دارد و شب عید درواقع 50 درصد بودجه را کسری دارد و امیدوار است که با فروش ذخایر ارزی بتواند که مقداری پول بدست بیاورد. این کار باعث شد که دلار تا 3200 تومان هم دیروز پایین آمد ولی در انتهای روز به 3600 تومان برگشت. در شهر رشت هم 2 عضو دیگر شورای شهر رشت بازداشت شدند. قبلاً چند عضو دیگر این شورا بازداشت شده بودند به دلیل فساد گسترده ای که اتفاق افتاده. آقای شهریاری دبیر کمیسیون بهداشت مجلس هم مطرح کرده که وزارت بهداشت 4500 میلیارد تومان کسر دارد که این باعث شده وظایف خود را انجام ندهد، نظارت بر بیمارستانها آبکی شده و اوضاع بیمارستانها اسفناک است. مدیرکل آموزش و پرورش هم خبر داده از اینکه دولت از مهرماه تا کنون بودجه سرانه مدارس را نپرداخته و به همین دلیل مدارس نمی توانند پول آب، برق، و گاز خود را بدهند. دولت هم گفته که فعلاً به وزارت نیرو و نفت نپردازند و برای هزینه های دیگر هم گفته که در بسیاری از موارد مدارس از والدین کمک می گیرند. روزنامه کیهان هم دیروز خبر داده از اینکه در 9 ماهه اول امسال 200 هزار نفر به جرم مواد مخدر بازداشت شدند که از این تعداد 160 هزار نفر از آنها قاچاقچی و بقیه معتاد بودند. عدد بالای قاچاقچیان نشان دهنده اشکالات اساسی در سیستم پلیس کشور، در سیستم قضایی کشور، و بیماری به نام مواد مخدر در کشور است.

نکته سوم اینکه اجلاس مجلس خبرگان رهبری دیروز آقای مهدوی کنی را با 64 رای از 70 نفر حاضرین مجدداً به ریاست انتخاب کرد، آقای هاشمی هم اساساً کاندیدا نشد. آقای مهدوی هم در اولین اظهار نظر خود دو نکته را گفت، یکی اینکه وظیفه مجلس خبرگان صیانت از رهبری است و همینطور هم نظارت و ضمناً هم گفت که کسانی که صلاحیت ریاست جمهوری ندارند وقت شورای نگهبان را نگیرند و اساساً کاندیدا نشوند. کنایه آشکار آقای مهدوی به آقای احمدی نژاد و دوستان ایشان بود. حسینی شاهرودی نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری هم خبر داد از اینکه طرح رهبری برای انتخاب رئیس جمهور توسط مجلس در دست مطالعه مجلس خبرگان است و از جمله مواردی که دارد در مورد آن بحث می شود این است که رئیس دولت یا رئیس جمهور اگر توسط مجلس شورا انتخاب شود آیا مجلس خبرگان هم یک رای بدهد و در این کار دخالت داشته باشد یا نه؟ آقای محسن رفیق دوست هم آب پاکی را روی دست همه ریخته و ایشان صراحتاً اعلام کرد که مردم رئیس جمهور را انتخاب نمی کنند بلکه از میان چند نفر یکی را برمی گزینند تا به رهبر معرفی کنند و او حکم بدهد. خبرگزاری فارس هم خبر داده از اینکه مدیرکل سیاسی استان کرمانشاهان مطرح کرده که بنیاد باران متعلق به آقای خاتمی فعالیت آن در کرمانشاه غیرقانونی است. تحت هر نامی از جمله حزب، ان جی او، بنیاد و غیره گفته که فعالیت این بنیاد در استان کرمانشاه غیرقانونی است مگر اینکه از مرکز اجازه داشته باشد.

نکته چهارم اینکه فیروزه صابر خواهر هدی صابر که در زندان به دلیل سکته قلبی و عدم رسیدگی و سهل انگاری زندانبانان درگذشت ، دیروز اعلام کرد که بعد از مدتها دوندگی اعتراض ما به جایی نرسید و نهایتاً پرونده هدی صابر مسکوت شد. خانم محتشمی پور همسر آقای تاجزاده هم خبر داده از اینکه آقای تاجزاده در ملاقات گفته که پرونده جدیدی برای وی باز کردند و تاجزاده گفته که از 450 صفحه پرونده 280 صفحه آنرا تا حالا خواندم و دیدم که در گذشته چه مقالات خوبی نوشتم و چقدر هم پیش بینی های من درست از آب درآمده. او به همسر خود گفته که قصد حضور در دادگاه را ندارد و دادگاه را غیرقانونی می داند و کماکان هم تا به شکایت او علیه جنتی و مرتضوی رسیدگی نشود در هیچ دادگاهی حاضر نخواهد شد.

نکته پنجم اینکه مخالفین رژیم اسد در سوریه اعلام کردند که شهر الرقا واقع در استان الرقا را به تصرف کامل درآوردند و به این ترتیب توانستند بین متصرفات مخالفین در شمال و شرق سوریه ارتباط برقرار کنند و مناطق نفتی شرق سوریه را در کنترل بگیرند. آقای هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا هم بعد از 14 سال زمامداری دیروز فوت کرد و معاون ایشان آقای نیکلاس مادورو عنوان کرد که دشمنان خارجی ونزویلا هوگو چاوز را به سرطان مبتلا کردند. به هر حال وزیرخارجه ونزوئلا خبر داده از اینکه طی 30 روز آینده انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا برگزار خواهد شد. ضمناً همزمان با اعلام چاوز به کاردار آمریکا در ونزوئلا دستور دادند که از این کشور خارج شود. آقای مایکل مان سخنگوی خانم اشتون اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد ندارد که تحریم ها را کاهش دهد و از سوی دیگر ایران هم اعلام کرد که اجازه بازدید از پارچین را بازهم به آژانس نخواهد داد. آقای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی دیروز حرفهایی را که آقای بایدن در آی پک زده بود تکرار کرد و گفت که همه گزینه ها روی میز است و آمریکا در مورد حمله نظامی به ایران بلوف نمی زند اما در مورد سوریه ایشان نکته ای گفت که قبلاً شایعات آنرا شنیده بودیم. ایشان گفت که به دستور شخص آقای اوباما با لاوروف وزیر امورخارجه روسیه مشغول رایزنی و صحبت است تا راه حلی برای سوریه پیدا کنند که به احتمال زیاد تجزیه سوریه است.

اما نکته آخر اینکه آیت ا... جوادی آملی دیروز فرمودند که بانکهای ربوی نمی گذارند که نماز جماعت ما اثر داشته باشد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تافردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته