-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

متن پیاده شده روزچهارشنبه 9 بهمن 92

 

 

سلام،

چهارشنبه 9 بهمن 92، 22 ژانویه 2014 میلادی

در مورد 4 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه بنظر می رسد کنگره آمریکا بحث لایحه جدید و وضع تحرم های جدید را فعلاً متوقف کرده و به انتظار این دوره 6 ماهه اجرا توافقنامه ژنو می ماند. اما قرار است که یک قطعنامه غیرالزام آور ولی شدید صادر بکند و ابراز نگرانی بکند هم دولت آمریکا را مخاطب قرار بدهد و هم دولتهای دیگر را. آقای اوباما رئیس جمهوری آمریکا هم در نطق سالانه خودش که در کنگره ایراد می کند توافق ژنو را موفقیت سیاست خارجی خودش دانست و گفته که دیپلماسی توام با فشار برای اولین بار در 10 سال گذشته ایران را وادار کرده که فعالیتهای هسته ای خودش را متوقف کند و ایران را به عقب ببرد. البته آقای نتانیاهو مطرح کرده که همه این چیزهایی که آقای اوباما مطرح کرده 6 هفته ایران را به عقب برده. به هر صورت آقای اوباما بازهم تاکید کرد بر اینکه اگر کنگره بخواهد تحریم جدید وصع بکند آنرا وتو خواهد کرد. هفته نامه آسمان گفتگویی با رئیس یکی از بنیادهای زیرنظر رهبری را که به احتمال زیاد آقای فروزنده، رئیس بنیاد مستضعفان، است را منتشر کرده که در آن مصاحبه که در هواپیما بوده ایشان گفته که پرونده هسته ای تمام شده مثل تمام قطعنامه 598 که جنگ را تمام کرد. در واقع تاکید کرده که دستهای آقای خامنه ای بالا رفته و فهمیده که کاری از پیش نمی برد و متوقف شده و همچنین گفته اینهایی که سر وصدا و جنجال می کنند می دانند که تمام شده و فقط جنجال می کنند که خودشان را مطرح بکنند. خانم مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه هم مطرح کرده که محتوای توافق شفاهی که با آمریکا صورت گرفته را گفته که ما به آقای لاریجانی رئیس مجلس دادیم که اگر ایشان خودش صلاح می داند دراختیار این 160 نفر نماینده ای قرار بدهد که نامه نوشتند و گفتند که این محتوا باید به پارلمان منعکس بشود.

نکته دوم اینکه آقای احمد توکلی نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی که دیروز شرکت کرده بود عنوان کرده که با محاسباتی که کرده قیمت سوخت در بودجه سال آینده 2 برابر خواهد شد و این عددی نیست که برای مردم قابل تحمل باشد. او ضمناً مطرح کرده که 25 میلیون نفر از دایره یارانه خارج خواهند شد و به درستی هم البته مطرح کرده که حذف یارانه سوخت می توانست تامین کننده پرداخت ماهیانه 18500 تومان باشد که احمدی نژاد آنرا به 44 هزار تومان بالا برد و این تعهد بزرگ را ایجاد کرد که دولت در آن وامانده است. آقای بخشایشی نماینده اردستان هم مطرح کرده که 51 موسسه غیرانتفاعی از بودجه عمومی استفاده می کنند، عددی مجموعاً 189 میلیارد تومان، که  به هیچ جا هم حساب پس نمی دهند و تعبیر ایشان این است که این یک دزدی آشکار است.  غیر از این موسسات غیرانتفاعی که ظاهراً هیچ ارتباطی به حکومت ندارند، دهها موسسه دیگر هم که به حکومت وصل هستند ولی به دولت جوابگو نیستند. آنها هم از بودجه عمومی استفاده می کنند مثل کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیاری نهادهای زیر نظر رهبری. نکته سوم اینکه آقای اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل ابراز نامیدی کرده و گفته که مذاکرات در ژنو بین دولت سوریه و مخالفین پیشرفتی نداشت حتی مسئله آتش بس در خمص هم که توافق شده بود به جایی نرسیده برای امدادرسانی، کمکهای انسانی و بیرون بردن زن و بچه از زیر آتش. آقای یاناکوویچ رئیس جمهوری اوکراین هم با گسترشی که جنبش در اوکراین پیدا کرده عقب نشینی کرده و استعفای نخست وزیر را پذیرفت، مجلس اوکراین هم با اکثریت کامل لغو قانون محدودیت تجمع را تصویب کرد و به این ترتیب حرکت مردم می رود که به پیروزی برسد. مانده خود این آقای رئیس جمهور که استعفاء بدهد برود چیزی که مخالفین آنرا می خواهند. اما مسئله محاکمه آقای مرسی در مصر که چندبار هم به تعویق افتاده بود، سرانجام در درون قفس به دادگاه آوردند، ظاهراً روشی است که در مصر رایج است و آقای مرسی به شدت اعتراض کرد، خودش را رئیس جمهور قانونی مصر نامید و به هر حال محاکمه تا سوم اسفند به تاخیر افتاد. ولی مسئله این است که آقای السیسی، وزیر دفاع، از وزارت دفاع استعفاء کرده و آماده می شود که رئیس جمهور شود. اگر آقای ژنرال السیسی رئیس جمهور شود نظامی ها خلف وعده کردند و دوباره در قدرت می مانند، اتفاقی که در مصر از 1952 تا همین امروز قدرت در دست نظامی ها بوده بجز همین 2 سالی که بعد از حرکت بزرگ مردم مصر آقای مرسی در قدرت بود که غیرنظامی بود که البته او هم با ندانم کاری ها و روشها و تئوری های غلط اخوان المسلمین خشم عمومی را برانگیخت که حاصل آن دوپاره شدن ملت مصر و این مشکلاتی است که الان بوجود آمده. اما نکته دیگر در این خصوص این است که آقای اردوغان در راس یک هیئت هم بلندپایه و هم بسیار بزرگ از ترکیه وارد ایران شده و گفته می شود که اصلی ترین موضوعی که آقای اردوغان دنبال آن است مسئله اقتصادی است و اینکه بیش از پیش گوش ایران و حکومت ایران را ببرد. به هر حال مسئله رسوایی های مالی دولت اردوغان و رسوایی هایی که حتی پسر او و چند وزیر وی به میان آمده نشان میدهد که فسادی که در ایران هست چگونه حتی به دولت آقای اردوغان هم سرایت کرده.

اما نکته آخر اینکه خبری که شاید از روال بحث های ما بیرون باشد ولی آمریکا اعلام کرده که تا سال 2030 بیست و پنج درصد سربازهای ارتش آن ربات خواهند بود و با بالگردها و هلیکوپترهای مینیاتوری که طراحی شده عکس برداری خواهد شد، کاری که الان هم می کنند، و درواقع یک فصل نویی در ارتشها و جنگها بوجود می آید که می تواند تبعات مختلفی داشته باشد ازجمله تسهیل مداخلات نظامی آمریکا و یا قدرتهای الکترونیکی اینطوری در جاهای دیگر دنیا. وزیر اطلاعات آقای علوی هم فرمودند که دشمن و لابد همین آمریکا یا اسراییل و یا هرجای دیگری که ایشان مثل آقای خامنه ای دشمن میداند در مقابل انقلاب کم آورده و رسانه ها باید هشیار باشند. جالب است که ایران زیر فشار تحریمی درواقع به تعبیر آقای فروزنده مثل قطعنامه 598 جام زهر خورده اما ایشان می گوید که دشمن کم آورده. آقای عباسی هم که از دفتر مطالعات استراتژیک سپاه بیرون آمده فرمودند که همه پیامبران مسلمان هستند و از دید ما حضرت مسیح شیعه است. لابد چون شیعیان غالی که اهل تسنن همه را اهل جهنم میدانند لابد بقیه پیامبران هم راهی جهنم می شوند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته