-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ دی ۲۳, دوشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 21 دی ماه 92


 

سلام،
شنبه 21 دی 92، 11 ژانویه ی 2014 میلادی
امروز در مورد شش موضوع صحبت می کنیم.


اعتصاب غذای زندانیان اهل سنت کرد و خانواده هایشان ادامه دارد
شصت و هشتمین روز اعتصاب غذای چهار زندانی سیاسی کرد؛ کمال مولایی، جمشید و جهانگیر دهقانی و حامد احمدی پور پشت سر گذاشته شد. حامد دیروز از ساعت 9 صبح تا چهار بعدازظهر بیهوش بود و در بهداری زندان به جای اینکه به او سرم وصل کنند به صورتش کشیده می زدند. وی همچنین از درد ناحیه ی قلب و خونریزی معده و کلیه رنج می برد. جمشید دهقانی هم در دستشوئی زندان بیهوش شد و مدتی بعد زندانیان او را یافته و بهداری رساندند. خانواده های این زندانیان هم با وجود کهولت در حمایت از زندانیان در چهاردهمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برند.
حمید بابایی، دانشجوی دکترای اقتصاد در دانشگاه لیژ بلژیک در پنجم امرداد که به تهران سفر کرده بود دستگیر شده و در دادگاهی 10 دقیقه ای توسط قاضی صلواتی به جرم ارتباط با دولت های متخاصم به شش زندان زنان محکوم شده است.
غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان ها گفت که 150 طرح عمرانی در سطح کشور در دست ساخت داریم و افزود که برای هر شهر 20 هزار نفری یک طرح عمرانی، یعنی یک زندان، داریم. در واقع حضرات ایران را به زندان بزرگی تبدیل کرده اند.


توافق ژنو و افزایش اختلاف میان دولت و کنگره ی آمریکا

عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه، گفت که اختلاف فنی و سیاسی در مذاکرات هسته ای در ژنو حل شده و منتظر تایید پایتخت ها هستیم. آقای مایکل مان، سخنگوی خانم اشتون هم گفت که مذاکرات خوب بوده و سخنگوی وزارت خارجه ی آمریکا هم همین نظر را اعلام کرده اما افزود که گزارش توافق نهایی نادرست است. از سوی دیگر 59 سناتور تا کنون به طرح "ایران عاری از سلاح هسته ای" پیوسته و عنوان کردند که احتمالا می توانند تعداد این طرح را به 67 نفر برسانند. اما دولت اوباما کماکان روبروی کنگره ایستاده و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که اگر این طرح تصویب شود خلاف روح توافق ژنو بوده و راه مذاکرات بسته می شود و تنها دو گزینه می ماند، یا ایران هسته ای می شود و یا جنگ در پی خواهد بود. وی خطاب به سناتور گفت که صراحت لهجه داشته باشید و اگر خواهان جنگ هستید آشکارا آن را بیان کنید.


احتمال امضای یک قرارداد ننگین با روسیه
خبرگزاری رویترز گفت که بین ایران و روسیه توافقی صورت گرفته که به موجب آن ایران ماهیانه یک و نیم میلیارد دلار، یعنی سالی 18 میلیارد دلار، نفت به روسیه صادر کند و در ازای آن کالای روسی وارد کند. این در حالی است که روسیه خود نفت دارد و احتمالا می خواهد نفت ارزان قیمت از ایران وارده کرده و آن را به بهای بیشتر به بازارهای دنیا بفروشد. به غیر از این باید افزود که مسئله ی تحریم های آمریکا نیز هست و اگر چنین توافقی عملی شود روسیه با آمریکا به مشکل برخواهد خورد. گذشته از اینها ورود کالاهای روسی به ایران فصل تازه ای خواهد بود و بعد از بنجل های چینی و هندی حالا باید منتظر کالاهای روسی باشیم.
همکار بابک زنجانی که در مورد وی دست به افشاگری می زند گفته است که یکی از شگردهای زنجانی این بود که شخصیت های امنیتی و نظامیان بازنشسته، که منظورش سپاهیان بازنشسته بوده، را در تشکیلات خود وارد می کرد تا آنان نقش محافظ تشکیلات وی را بازی بکنند. وی افزوده است که وقتی دولت روحانی دست زنجانی را از نفت کوتاه کرد تمام شرکت های او دچار بحران شدند. بنابراین این کسی که ادعا می شود نابغه ی تجارت است به مافیای نفت وصل بوده.

سه هزار نفر بدون آزمون به دوره ی دکترا وارد شدند
معاون وزیر علوم اعلام کرد که در دوره ی احمدی نژاد 3000 نفر بدون آزمون وارد دوره ی دکترا شدند که احتمالا اکثرا باید از همین مقامات و اعوان و انصارشان باید بوده باشند. وی اعلام کرد که از این به بعد فقط آزمون و رقابت برای دوره ی دکترا اصل خواهد بود و به هیچ وجه هم بورس خارجی به بورس داخلی تبدیل نمی شود.
همانگونه که پیش بینی می شد، صحبت های آقای روحانی در خصوص آزادی هنر و نفی تئوری تهاجم فرهنگی آقای خامنه ای و نفی تقسیم بندی هنرمندان به ارزشی و غیرارزشی، سر وصدا ایجاد کرده و نخستین بار امامان جمعه به او حمله کردند. آقای علم الهدی در مشهد گفت چه کسی گفته است که در این مملکت هنر آزاد نیست. وی افزود که هنرمندان در غالب فیلم سازی هرزگی می کنند و آن وقت آقای روحانی می گوید که دولت در هنر دخالت نکند. اما آقای طباطبائی نژاد، امام جمعه ی اصفهان به گونه ی دیگری حمله کرده و گفت یعنی چه که هنرمند آزاد باشد و مردم خوب و بد را انتخاب کنند. وی گفت که فقط رهبری هستند که می توانند همه ی جوانب را رعایت کرده و صحبت کنند و هرکس دیگر که صحبت کند اشکال دارد. یعنی همه نگاه کنند به دهان رهبری و هر چه وی گفت اعمال کنند.

نزدیک به پنج هزار کشته در جنگ ارتش آزاد سوریه و داعش  
در جنگ میان ارتش آزاد سوریه و دولت اسلامی شام و عراق (داعش) روی داده تا کنون 482 نفر کشته شده اند.

احمد خاتمی: سلطان و امیر نام های دیگر ولایت فقیه
جناب آقای حداد عادل در میان این همه گرفتاری در مملکت وجود دارد فرموده اند که مردم از مغازه هایی که نام خارجی دارند خرید نکنند. ایشان همچنین از آقای ضرغامی، رئیس صدا و سیما، تشکر کرد که گوینده ای را که به جای واژه ی "پیامک" از واژه ی "اس ام اس" استفاده کرده بود را اخراج کرده است.
آقای احمد خاتمی در تازه ترین اظهارات خود بیان کرد که "سلطان" و "امیر" از نام های دیگر ولایت فقیه هستند. مدت ها بود که مخالفین سعی می کردند که بر اساس تئوری ماکس وبر مطرح کنند حکومت آقای خامنه ای، حکومتی سلطانی است و خیلی ها می گفتند این تندروی است. خدا را شکر که تایید کردند که سلطان و امیر همان ولایت فقیه است.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

 

 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته