-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 25 دی 92

 


سلام

چهارشنبه 25 دی 92، 15 ژانویه 2014 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آقای دکتر مسعود نیلی مشاوراقتصادی آقای روحانی در مصاحبه با نشریه برنامه عنوان کرده که دولت روحانی از مرداد ماه تا کنون که یارانه پرداخته، برای پرداخت آنها 5 میلیارد و هفتصد میلیارد تومان، یعنی ماهی 950 میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کرده. این کار نرخ پایه پولی را بالا می برد و تورم زا است. نیلی توضیح داده که دولت در چاله ای گیر کرده که نه می تواند بعضی دهک ها را حذف کند چون آمار ندارد، نه می تواند یارانه را حذف کند چون مردم ناراضی می شوند و به هر حال مشکلی است که دولت قبلی روی دوش دولت فعلی گذاشته وگرنه افزایش قیمت حامل های انرژی آنقدری نبوده که بتواند این مقدار یارانه را بپوشاند و بنابراین دایماً کسری دارد. ایران در جدول آزادی های اقتصادی در بین 178 کشور به رتبه 173 سقوط کرده و در بین 15 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا آخر جدول یعنی رده پانزدهم قرار دارد. اعلام شد که خانوارهای ایرانی 70 درصد هزینه بهداشت و درمان را خودشان می پردازند. بنابراین یک بخش بزرگی هزینه و دغدغه خانواده ها را هزینه بهداشت و درمان تشکیل میدهد. کارگران پیمانی پتروشیمی رازی برای چهارمین روز دیروز دست به تجمع اعتراضی در محوطه کارخانه کارخانه و روبروی دفتر مرکزی زدند و این در حالی بود که همزمان آقای روحانی دیروز به خوزستان سفر کرده و کارگران خواستار حضور آقای روحانی در منطقه صنعتی امام خمینی شدند. کارگران کارخانه تصفیه قند و شکر اهواز هم در مسیر آقای روحانی از فرودگاه به استادیوم برای سخنرانی تجمع داشتند و به وضعیت خودشان اعتراض کردند.

نکته دوم اینکه فاطمه اختصاری و سید مهدی موسوی، دو شاعر نوپردازی که دستگیر شده بودند، سرانجام دیروز با وثیقه به طور موقت آزاد شدند. دیروز انجمن بین المللی قلم بیانیه ای را منتشر کرده بود که از وضعیت این دو شاعر ابراز نگرانی کرده بود و خواستار اعتراض مردم و نوشتن نامه به مقامات جمهوری اسلامی شده بود و اعتراض خودش را به زندانی کردن و به سلول انفرادی بردن این دو شاعر بیان کرده بود. دکتر علی رشیدی رئیس انجمن اقتصاددانان و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران هم در 77 سالگی برای تحمل 2.5 سال حبس تعزیری راهی زندان شد. ضمناً او به 5 سال محرومیت از فعالیت اجتماعی هم محکوم شد. جمشید و جهانگیر دهقانی، کمال مولایی و حامد احمدی، 4 زندانی سیاسی اهل سنت در زندان قزلحصار، 70 امین روز اعتصاب غذای خودشان را پشت سر گذاشتند در حالیکه پزشک زندان اظهار نظر می کرده که وضعیت اینها به شدت خطرناک است و مشکلات قلب، کلیه، ریه و کبد آنها را تهدید می کند. پدر و مادر دهقانی ها که 76 ساله و 80 ساله هستند و مادر کمال مولایی که 70 ساله هست هم 16روز است که در همدردی با عزیزانشان در اعتصاب غذا هستند. این 4 زندانی سیاسی به اعدام محکوم شدند و خواسته آنها اعاده دادرسی در یک دادگاه عادلانه و بی غرض است. قاسم حسین پناهی روحانی اهل سنت هم از سوی دادگاه ویژه مطبوعات به اتهام تبلیغ علیه نظام به 6 ماه حبس و 30 ضربه شلاق محکوم شده. آقای فانی وزیر آموزش و پرورش هم نامه ای به صادق لاریجانی نوشته و خواستار آن شده که در مناسبتهای پیش رو تعدادی از زندانیان سیاسی که معلم هستند مشمول عفو قرار بگیرند. زندانیانی مثل عبدا... مومنی، رسول بداقی و دیگران. بنگاه بین المللی مطبوعات هم جایزه قهرمان آزادی مطبوعات سال 2013 خود را به ماشاء ا... شمس الواعظین روز نامه نگار ایرانی اعطاء کرده که قرار است در ماه آوریل آینده در کیپ تاون و مراسم اهداء جایزه انجام بگیرد. قبلاً از ایران فرج سرکوهی و اکبر گنجی هم این جایزه را به خودشان اختصاص دادند. وزیر ارشاد اسلامی هم اعلام کرده که در ایران 4 میلیون نفر عضو فیس بوک هستند. مجموعاً گفته می شود که در ایران 44 میلیون کابر اینترنت وجود دارد.

نکته سوم اینکه امشب  قرار است آقای اوباما با سناتورهای دموکرات مجلس سنای آمریکا شام بخورد، با آنها ملاقات کند و از آنها بخواهد که تحریم های جدیدی را وضع نکنند. آقای هری رید رئیس دموکرات مجلس سنا هم گفته که فعلاً برنامه فوری برای طرح اعمال تحریم های جدید در سنا نداریم. قانوناً رئیس مجلس سنا می تواند که از طرح این قانون جدید جلوگیری بکند. روزنامه نیویورک تایمز هم خبر داده از اینکه سناتورهای دموکرات مجلس سنا زیر فشار هستند از سوی دولت و حزب خودشان برای عقب نشینی از تصویب این طرح جدید. روزنامه لس آنجلس تایمز هم خبر داده از اینکه آقای اوباما تحت فشار کنگره قرار دارد، هم مجلس نمایندگان و هم سنا، برای علنی کردن معامله ای که با ایران انجام داده و دولت اوباما قول داده که اسناد محرمانه ای را در این خصوص در اختیار کنگره قرار بدهد. آقای روحانی در سخنرانی خودش در خوزستان عنوان کرد که توافق ژنو به معنی تسلیم شدن قدرتهای بزرگ به مردم ایران است. واکنش جی کارنی سخنگوی کاخ سفید این بود که این حرفها مصرف داخلی دارد و تعجب آور نیست، عمل مهم است نه آنچه که حضرات می گویند. گروه لابی طرفدار جمهوری اسلامی، نایاک، نامه ای را تهیه کرده، امضای 62 گروه و سازمان را هم جمع آوری کرده خطاب به کنگره و هشدار داده که این تحریم های جدید را تصویب نکنند. دولت آمریکا به آقای ظریف، وزیر خارجه ایران اعتراض کرده به دلیل ادای احترامی که آقای ظریف به قبر عماد مغنیه عضو حزب ا... لبنان کرده. عماد مغنیه کسی است که طراح بسیاری کارهای تروریستی از جمله انفجار مقر تفنگ داران دریایی آمریکا در بیروت بوده که 243 نفر در آن کشته شدند. ضمناً آقای ظریف به اردن رفته و با پادشاه اردن دیدار کرده و گفته می شود که آقای ظریف از پادشاه اردن خواسته که بین ایران و عربستان واسطه گری کند بلکه روابط ایران و عربستان بهبود پیدا کند زیرا عربستان تنها کشوری است که امکان افزایش یا کاهش 2.5 میلیون بشکه نفت در روز را دارد و به راحتی توانسته جای ایران را در بازار دنیا پر کند. بولتن نیوزهم خبر داده از اینکه در کنفرانس ژنو2 ایران قرار است در پشت پرده و در پستو باشد و گفته که این جای ایران نیست و خبر داده از اینکه گفتگوهای پشت پرده و پنهانی بین ایران و آمریکا و روسیه در جریان است که ایران رسماً در کنفرانس نباشد اما بواسطه روسیه حرفش را بتواند بزند. آقای مصلحی وزیر سابق اطلاعات هم در صحبتی به طور تلویحی اعتراف کرده به اینکه آقای خامنه ا ی با این نرمش قهرمانانه و کوتاه آمدن جلوی کشورهای 5+1 مانع از اغتشاشات خیابانی گرسنگان و محرومان شده.

اما نکته چهارم اینکه آقای محسنی اژه ای دادستان کل و سخنگوی قوه قضاییه رسماً عنوان کرده که آقای مرتضوی ممنوع الخروج شده. ضمناً ایشان در مورد محمود کریمی مداح هفت تیرکش هم گفته که او تیراندازی نکرده بلکه کسی که همراه وی بوده قبول کرده که تیراندازی کرده. گفته می شود که حسن میرکاظمی همان کسی که در جنبش سبز هفت تیر به کمر سوار موتور بوده و همدست آقای بابک زنجانی بوده در ماشین آقای کریمی بوده و او تیراندازی کرده. مظفرخزاعی، ایرانی مقیم آمریکا، که پیمانکار یک شرکت طرف قرارداد وزارت دفاع هم بوده دیروز توسط پلیس آمریکا دستگیر شد به دلیل اینکه بخشهایی از قطعات و موتور هواپیماهای نظامی و اف 35 آمریکا را می خواسته به ایران ارسال کند. گفته می شود که این جاسوسی قطعات و تکنولوژی برای انتقال به چین یا روسیه از طریق ایران بوده. اما نصرت ا... حدادی تهرانشناس معروف هم عنوان کرده و گله کرده که خانه پروین اعتصامی شاعر نامدار معاصر را شهرداری به یک کارگاه مبل سازی اجاره داده.

اما نکته آخر اینکه آقای نقدی، فرمانده بسیج، فرمودند که در سوریه و لبنان، بسیج تشکیل شده و بزودی در مصر و اردن هم بسیج درست می شود.


اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.  



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته