-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 28 دی 92





سلام،
شنبه 28 دی 92، 18 ژانویه 2013 میلادی
امروز در مورد شش موضوع صحبت می کنیم.

حکم اعدام برای یک زندانی دیگر
سامان نسیم، زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه در حالی که تنها 19 سال سن دارد به اتهام ارتباط با گروه پژاک به اعدام محکوم شده است. این در حالی است که سامان دو سال پیش و زمانی که 17 سال سن داشت دستگیر شده بود و حتی اگر اتهامش هم قابل پذیرش بوده باشد، وی زیر 18 سال سن داشته و نباید اعدام شود.
ارسال پارازیت بر روی موبایل ها در زندان رجائی شهر سلامت زندانیان سیاسی را به خاطر انداخته از جمله دو زندانی بهایی به نام های عطیف نعیمی و امان الله مستقیم که اولی خطر سکته ی مغزی و دومی جراحی قلب باز داشته با وضعیت خطرناکی روبرو هستند و هر چه زودتر باید در بیرون از زندان مداوا شوند.
خواهر سوم آقای مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز درگذشت. آقای کروبی در طول سه سال حصر سه خواهر خود را از دست داد. گفته می شود که خود آقای کروبی هم به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بوده و دوباره به حصر بازگردانده شده است.

سالانه 2700 تهرانی قربانی آلودگی هوا می شوند
مدیرکل محیط زیست تهران، به جای خانم ابتکار، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ی تهران بود و اعلام کرد که سالانه بیش از 2700 نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. وی گفت که آلودگی هوای تهران باعث رشد سرطان است و هم اکنون سرطان در میان کودکان تهرانی بیش از سایر نقاط کشور است. البته این مدیر کل بیشتر دردها را گفت از جمله لزوم رعایت استاندارد یورو 4 در خودروسازی و بنزین مصرفی و لزوم خروج کارخانه های آلاینده از تهران، اما باید گفت که همچنان از درمان این دردها خبری نیست.
آقای محسن رنانی، استاد دانشگاه اصفهان، در همایش ملی بانوان در تهران گفت که 75 درصد زنان دارای تحصیلات دانشگاهی بیکار هستند. این باعث افزایش میزان نارضایتی در میان زنان شده است. حکومت وقتی دید که زنان و دختران تحصیل کرده در جنبش سبز فعال هستند تصمیم گرفت که سهمیه ی دانشگاه ها را دستکاری کند و اساسا اجازه ندهند که دختران درس بخوانند.
سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که فقط در ماه ژانویه 40 مورد اعدام در ایران انجام شده است. ماشین اعدام قربانیان خود را تشدید کرده و خشونت حکومت بالارفته است.
ضمنا همین سازمان در اطلاعیه ی دیگری، همزمان با سفر آقای روحانی به خوزستان، از نقض حقوق اقلیت عرب انتقاد کرده و خواستار پایان دادن به ظلم به این اقلیت ایرانی شده است.

توافق شفاهی ایران و آمریکا؟
آقای عراقچی، معاون وزارت خارجه، در مصاحبه ای به توافق شفاهی با آمریکا اشاره کرده که در حین مذاکرات صورت گرفته است. این موضوع در گزارش کاخ سفید نیست و به این ترتیب پرسشی را پیش پای دولت آقای اوباما که البته دولت آمریکا این موضوع را تکذیب کرده است. خانم افخم، سخنگوی وزارت خارجه، گزارش کاخ سفید را ملاک درستی برای ارزیابی توافق ژنو ندانست. اما ایشان نگفت کجای این گزارش با واقعیات تطبیق ندارد.

نماینده ی مجلس: قرارداد نفت در برابر کالا با روسیه در حال انعقاد است
آقای زنگنه، وزیر نفت، از دو شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم و شل برای سرمایه گذاری در ایران دعوت به عمل آورده است. اما هر دو شرکت دست رد به سینه ی آقای زنگنه زده و گفته اند که تا رفع کامل تحریم ها نمی توانند این دعوت را بپذیرند.
دولت آمریکا هم اعلام کرد که تحریم های نفتی لغو نشده و توافق ژنو مربوط به لغو تحریم های نفتی نیست.
  آقای آصفری، نماینده ی مجلس، گفت که قرارداد نفت در برابر کالا با روس ها در حال انعقاد است و آقای ظریف هم یکی از دلایل سفرش به مسکو همین است. قبلا اعلام شده بود که در ازای 18 میلیارد دلار نفت ایران که به روسیه صادر می شود، روس ها به ایران کالا خواهند داد. سایت وزرات نفت هم اعلام کرد که لایروبی پایانه ی نکا در دریای کاسپین در حال انجام است و این کار احتمالا برای انتقال نفت به کشتی های نفتکش است. اما روس ها در این زمینه سکوت کرده اند و به نظر هم نمی رسد که این کار به این سادگی ها قابل انجام باشد چرا که آمریکایی ها بلافاصله واکنش نشان خواهند داد.
دامداران کشور به دلیل عدم 300 میلیارد تومان یارانه ی مصوب دولت به آنها ابراز نگرانی کرده اند چرا که شیر را ارزان تر از قیمت تمام شده فروخته اند و حالا گردش کار و موسسات شان با مشکل مواجه شده است.

طرح ایران برای ژنو 2

آقای سردار کوثری، خطاب به آقای روحانی گفت که مثل احمدی نژاد "بگم؟ بگم؟" درنیاورید و اگر کسی هست که از جریان تحریم ها سود می برد نام او را افشا کنید. آقای روحانی در خوزستان گفته بود که یک عده مخالفان دولت از تحریم ها سود می برند. وی همچنین گفته بود که توافق ژنو مورد حمایت رهبری است و ایشان پشت این ماجراست. هرچه آقای خامنه ای سعی می کند خود را کناره کشیده و وانمود کند که نمی خواهد جام زهر را بنوشد، در این کشمکش ها پای او به میان می آید.
آقای عارف گفت که در انتخابات مجلس در اسفند 94، ما یعنی اصلاح طلب ها اکثریت مجلس را می گیریم. البته باید گفت که احتمالا شورای نگهبان هم باید از اصلاح طلبان باشد تا این امر محقق شود.
آقای ولید معلم، وزیر خارجه ی سوریه، گفت که ما در کنفرانس ژنو 2 به دنبال راه حل سیاسی هستیم. سایت اسرائیلی دبکا خبر داده است که ایران طرح چهار ماده ای را پیشنهاد داده که مورد حمایت روسیه و سوریه هم قرار گرفته است. به موجب این طرح قرار است آتش بس اعلام شود و به کل القاعده کنار گذاشته شوند اما دولت با مخالفانی همچون ارتش آزاد سوریه وارد مذاکره شود. از قبل هم سوریه این را مطرح کرده بود اما شرط مخالفان این بود که بشار اسد باید برود تا گفت وگویی صورت بگیرد.

علی لاریجانی: ایران جانش را برای حزب الله لبنان فدا می کند
آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس جمهوری اسلامی، گفت که ایران جانش را فدای حزب الله لبنان می کند. وی افزود که حزب الله لبنان از عوامل صلح جهانی است. آقای محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر آقای خامنه ای، گفت که مردم ایران مدیون رهبری هستند. احتمالا برای این وضعی که در کشور وجود دارد مردم باید شکرگذار آقای خامنه ای هم باشند!


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته