-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 2 بهمن 92



سلام،

ابتدا عذرخواهی بکنم از اینکه به دلیل مسافرت برنامه با کیفیت نازلی خدمت شما ارایه می شود.

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

امروز چهارشنبه 2 بهمن 1392، 22 ژانویه 2014 میلادی

موضوع اول اینکه 400 نفر از کارگران ایران تایر که مجموعاً 1250 کارگر دارد در سه شیفت که 250 نفر از آنها کارگران پیمانی هستند، شیفت صبح دیروز تجمع اعتراضی داشتند برای اینکه 80 نفر از کارگران پیمانی را اخراج کردند. با تغییراتی که در کارخانه در حال انجام است تعداد زیادی از کارگران در آستانه بیکاری قرار می گیرند. کارگانی کارخانه پلی اکریل اصفهان هم بیش از 400 نفر دست به تجمع اعتراضی برای چندمین بار زدند با توجه به اینکه بخصوص بخش اکرلیک 2 را به شرکت دیگری واگذار کردند و کارگران آن بزودی همگی بیکار می شوند که بیش از 180 کارگر خواهد بود. در پتروشیمی فجر هم کارگران دست به اعتصاب زدند وقتی که دیدند که نماینده صنفی کارگران را به دلیل اینکه اعتراض کرده به کارخانه راه ندادند. کارخانه فرآوری سلفات سدیم گلشن هم در خراسان جنوبی در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفته و 6 ماه است که کارگران آن حقوق نگرفتند. این درحالی است که یکی از نمایندگان مجلس، آقای آریانژاد، مطرح کرده که ما چرا در کشور اینقدر سلطان داریم، اینقدر آقازاده داریم؟ سلطان شکر، سلطان فولاد، سلطان پورشه و امثالهم. باید به ایشان گفت که فسادی که کشور را گرفته از صدر تا ذیل است. از خود رهبری شروع شده. علت وجودی سلطانها، فساد از مرکز است. اما سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس هم عنوان کرده که در بودجه سال 93 انشعاب آب وبرق برای حوزه های علمیه رایگان است.

 نکته دوم اینکه شبنم مددزاده از رهبران جنبش دانشجویی کشور، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان تربیت معلم کرج و نایب رئیس شورای تهران دفتر تحکیم وحدت، بعد از 5 سال زندان که حتی یک روز هم مرخصی نداده بودند آزاد شد. برادر شبنم، فرزاد مددزاده، کماکان در زندان است و باید آزاد شود. اما یکی از شهروندان بهایی خانم طلوع گلکار به جرم مشارکت در دانشگاه مجازی بهاییان به 5 سال زندان محکوم شده. آقای علی جنتی وزیر ارشاد هم عقب نشینی کرده زیر فشارها و عنوان کرده که ما برای مجوز کتابهای دینی باید به سراغ حوزه علمیه قم برویم و آنها جواز کتاب بدهند.

نکته سوم اینکه آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل هم همانطور که پیش بینی میشد دعوت آقای ظریف را پس گرفت و سخنگوی بان کی مون گفته که ایران قرار بود حرفهای شفاهی و قول های خود کتبی بکند که نکرد اما آقای ظریف به صورت توهین آمیز با آقای بان کی مون صحبت کرده گفته که ایشان شهامت نداشت و زیر فشار آمریکا و کشورهای دیگر این دعوت را لغو کرد. روسیه هم گفته که این کار درستی نبوده. به هر صورت ایران در کنفرانس ژنو2 شرکت نمی کند. در آستانه ژنو2 گروهی از قضات برجسته و حقوق دانهای سرشناس بعد از ساعتها و ماهها مطالعه فیلم ها و عکسها گزارش تکان دهنده ای را به تلویزیون سی ان ان و روزنامه گاردین دادند که منتشر کردند که بر مبنای آن 11 هزار زندانی سیاسی را قصاب دمشق، آقای بشار اسد، کشته. به قول این گزارش کشتار صنعتی کرده، خفه کرده، از گرسنگی، ضرب و شتم، چشم درآوردن و غیره، وحشی گری هایی که شاید در تاریخ بی نظیر باشد.

اما نکته چهارم اینکه آقای هاشمی رفسنجانی یک مطلبی را گفته که به عنوان یک روحانی شیعه باید گفت که شجاعانه است و احتمالاً محل درگیری و فحش زیادی با ایشان خواهد شد. ایشان گفته که اینکه در صدر اسلام چه کسی خلیفه قرار بود شود و چه کسی حق چه کسی را برداشته این موضوعی است که به تاریخ ربط دارد و به ما مرتبط نیست. الان دردی هم ازما دوا نمی کند. حرفی هم هست که عقلایی است ولی احتمالاً آقای رفسنجانی با واکنشهای تندی مواجه خواهد شد. از جبهه پایداری بنظر می رسد که روابطش با آقای مصباح یزدی کاملاً تیره شده. به دیدن آقای مهدوی کنی و شیخ محمدیزدی رفتند ولی به دیدن مصباح نرفتند. آقای مصباح هم گفته که آقایان خودشان پیش من آمدند و خلاصه رابطه خود را با آنها دارد کنار می گذارد. 150 نماینده مجلس هم نامه ای را به آقای لاریجانی نوشتند و خواستار این شدند که مثل کنگره آمریکا که دولت گزارش داده، دولت روحانی هم گزارش مذاکرات و قرارداد ژنو را در اختیار مجلس بگذارد. آقای هاوارد گوردون تهیه کننده فیلم هوم لند هالیوود هم مصاحبه ای را که به جعل نشریه پنجره مال آقای زاکانی از قول ایشان نقل کرده بود را به کل تکذیب کرده و گفته که من اصلاً مصاحبه ای نکردم. این نشریه گفته بود که آقای گرودون گفته که ایران در ساختن فیلم آرگو کمک کرده و ما هم کمک کردیم فیلم جدایی اصغر فرهادی بنده جایزه اسکار شود. از آن حرفهای بی معنایی که فقط از این قبیل اشخاص و نشریات برمی آید. آقای محمودنبویان عضو مجلس و یکی دیگر از آدمهای جبهه پایداری هم در گنبد کاووس مطرح کرده که حرف آقای کریمی قدوسی را تایید کرده و گفته که مقام رهبری گفته که قرارداد ژنو استقلال کشور را نشانه گرفته و اصلاً ایشان از این قرارداد راضی نیست. ضمناً ایشان گفته که صادرات نفت ایران به 600 تا 700 هزار بشکه در روز رسیده.

اما خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفته که چاره آلودگی هوای تهران الان فقط این است که مردم تهران از تهران بروند بخصوص کسانیکه بچه خردسال یا بیمار دارند تهران را ترک کنند. ضمناً چونکه یک گوزن حفاظت شده را با 4 گلوله کشتند گفته که این پیام و اخطار به سازمان محیط زیست است اما خودمان هم حاضریم کشته شویم. آقای ضرغامی رئیس صدا و سیما هم مطرح کرده که رابطه مردم با صدا و سیما محکم است اگرهم که سراغ ماهواره می روند از روی کنجکاوی است که فقط می خواهند ببینند چه خبراست. ضمناً ایشان گفته که ما در سیما ممنوع التصویر نداریم. اما جناب نقدی هم فرموده اند که بسیجی ها برای رفتن به سوریه گریه می کنند.


اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته