-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ دی ۱۹, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 18 دی 92



سلام،

چهارشنبه 18 دی 92، 8 ژانویه 2014 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه بحران آرد و نان در استان سیستان و بلوچستان پیش آمده و صف های طولانی پشت نانوایی ها تشکیل شده. وزیر علوم اعلام کرده که سالیانه 150 هزار نفر از نخبگان کشور از کشور می روند و به نرخ دهه 70 هر یک از نخبگان یک میلیون دلار برای کشور هزینه دارد که بنابراین فرار مغزها سالیانه 150 میلیارد دلار خسارت به کشور و یا هدیه به کشورهای دیگر است. این درحالی است که کل بودجه کشور70 میلیارد دلار در سال است. 250 کارگر کارخانه ماشین آلات صنعتی تبریز در مقابل صنایع و معادن استان تجمع داشتند، 8 ماه حقوق نگرفتند، بیمه آنها پرداخت نشده، بازنشستگی و سنواتشان هم همینطور. کارفرمای این کارخانه شرکت سرمایه گذاری ملت است که به تعهدات خود عمل نکرده. مجموعه تراکتور سازی تبریز یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی کشور است که عملاً وقتی واگذار شد بخش بزرگی از آنرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفت و بعداً سرمایه گذاریهای دیگر هم به این مجموعه وارد شدند و کارخانه ای با این عظمت را به افلاس رساندند. اما رانیران سازنده اتوبوس های شهری و گردشگری هم به کل تعطیل شد و 200 کارگر آن بیکار شدند. 160 کارگر پیمانکار پتروشیمی بوعلی هم وقتی به مفاد قرارداد اعتراض داشتند و قرارداد پیمانی خود را امضاء نکردند، کارتهای آنها برداشته شد و به مجتمع راهشان ندادند و در واقع همه را اخراج کردند. آقای یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران هم عنوان کرده که از بودجه سال 93 که در مجلس در دست بررسی است و کلیات آن تصویب شده انتقاد کرده و گفته که این بودجه 120 هزار میلیارد تومان کسری دارد.

نکته دوم اینکه خانواده های 4 زندانی سیاسی اهل سنت کرد که در زندان قزل حصار 64 امین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشتند، هم دست به اعتصاب غذا زدند در همراهی با عزیزان خود. سازمان عفو بین الملل هم بیانیه ای صادر کرده، ابراز نگرانی کرده از وضعیت این 4 زندانی و از مردم خواسته با مقامات کشور تماس بگیرند و خواهان برگزاری دادگاه عادلانه برای آنها، لغو حکم اعدام و دسترسی آنها به امکانات پزشکی شوند.

نکته سوم اینکه آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که با سوال آقای رسایی به مجلس رفته بود در خصوص تسامح وزارت ارشاد در قبال توهین به مقدسات، با زمینه سازیهایی مواجه شد از جمله اینکه شب نامه هایی روی میز نماینده ها گذاشته شده بود که گفته می شود توسط آقای رسایی و دوستان وی انجام گرفته، عکس خواننده زنی روی آن بوده که بعداً معلوم شد این اصلاً در ایران نیست و فتو شاپ شده بوده. به هر صورت بعد از پاسخهای آقای جنتی رای گرفتند و اکثریت قانع نشده بودند در نتیجه آقای جنتی هم وزیر بعدی کابینه بود که کارت زرد از مجلس گرفته. از سوی دیگر هیئت نظارت بر مطبوعات هم به نشریه 9 دی مال آقای رسایی تذکر کتبی داده و پرونده او به دادگاه ارسال شده. نشریه وطن امروز هم تذکر کتبی گرفته و یا لثارات الحسین انصار حزب ا... هم با مصوبه هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شده و پرونده آن راهی  دادگاه شده. مستند توقیف ماده ای از قانون مطبوعات است که متضمن توهین و افتراء و غیره است ولی ذکر نشده که کجای یالثارات این را داشته. اگرچه یالثارات از روز اول انتشار به همه هم تهمت زده و هم توهین کرده و یکی از تندروترین و دروغگو ترین نشریات کشور بوده. آقای علوی وزیر اطلاعات هم که در مجلس حاضر شده بود در پاسخ سوال آقای رسایی که از شنود آقای محمد خاتمی پرسیده بود، آقای علوی گفته که این وزارتخانه هیچ شنود غیرقانونی از هیچ  کس نمی کند. البته ایشان از پاسخ غیرمستقیم طفره رفته ولی به احتمال زیاد شنودی که آقای خاتمی چند روز پیش آنرا ذکر کرد، از سوی اطلاعات سپاه انجام می گیرد. آقای علی مطهری هم در مصاحبه ای عنوان کرده که کسی که به تقلب در انتخابات سال 88 معتقد است فتنه گر نیست. او گفته که رفع حصر و آزادی موسوی و کروبی از مطالبات مشروع هواردارن دولت روحانی است. نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی هم عنوان کرده که آقای علی مطهری پسر نوح است. کنایه از اینکه پدرش آدم خوبی بوده ولی خودش منحرف شده. حمله به آقای علی مطهری از جناح های مختلف در مجلس و بیرون آن شدت گرفته البته از سوی دیگر هم پاره ای از نماینده ها هم به دفاع از آقای مطهری پرداختند. سایت صلح نیوز هم که از طرفداران سرسخت آقای احمدی نژاد بود با سقوط آقای احمدی نژاد و مشایی تغییر قبله داده و طرفدار آقای لاریجانی شده و بسیار فحاش و با الفاظ رکیک و مستهجن به مخالفین حمله میکند، به آقای کروبی، به آقای نوریزاد، داستانهای جنسی نقل کرده و نوریزاد هم به خوبی در بخشی از پاسخش نوشته که به خودم می گویم که محکم بایست که این گریبان دریدن ها نشان از آن دارد که تو بر مغز این هیولاها میخ کوبیده ای و این تازه ابتدای راه است.

نکته چهارم اینکه به نوشته روزنامه حریت ترکیه دولت اردوغان 600 نفر از پرسنل پلیس، 350 نفر در آنکارا و 250 نفر در استانبول، را یا برکنار کرده و یا جابجا کرده، بیشتر به راهنمایی و رانندگی فرستاده، در واقع اکثر کسانیکه دست اندرکار پرونده خود آقای اردوغان و این فساد و افتضاح بزرگ در ترکیه بودند مورد خشم و جابجایی قرار گرفتند. بولتن نیوز هم که سایت امنیتی است در ایران، سعی کرده از نمد مشکلات در ترکیه و افشاگریهای فساد کلاهی بدوزد برای آبروی جمهوری اسلامی و اینطور تحلیل توطئه گرانه کرده که آنچه که در ترکیه اتفاق افتاده طرح هوشمندانه جمهوری اسلامی بوده برای زمین زدن دولت ضد اسد اردوغان. بیشتر به دروغ و داستان شبیه است ولی سعی کرده بگوید که ایران خیلی زرنگ است و طرحهای اینچنین پیچیده اجرا می کند. در استان انبار عراق نبرد ادامه دارد، در شهر رمادی دستکم 25 نفر کشته شدند و فلوجه هم در آستانه این است که با تخلیه مردم نیروهای دولتی و ارتش عراق وارد شوند و با اسلام گراهایی که شهر را تصرف کردند درگیر شوند. اما آقای سناتور جان مک کین و سناتور لیندزی گرام دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به شدت به آقای اوباما حمله کردند و حوادثی را که در عراق میگذرد ناشی از تصمیم غلط آقای اوباما و تخلیه زودهنگام عراق دانستند که منجر به خلاء قدرت در عراق و این درگیری ها شده. آقای رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا هم در مصاحبه ای از دولت اوباما و شخص ایشان انتقاد کرده و گفته که در افغانستان آقای اوباما به استراتژی خودش باور نداشت و ضمناً به فرماندهی نظامی خود هم اعتمادی نداشت و به آقای کرازی هم بی علاقه بود و مجموعاً افغانستان را به وضع بدی انداخته.

اما نکته آخر اینکه جناب آقای سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه عنوان فرمودند که راه ما راه جهادی است و از مسیر توافق نمی گذرد. به ایشان باید گفته راه باز است و جاده دراز، تشریف ببرید و جنگ کنید.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته