-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ اسفند ۹, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 7 اسفند 92


سلام،

چهارشنبه 7 اسفند 92، 26 فوریه 2014 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه بانک مرکزی گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن از سال 84 تا سال 91 هزینه خانوار در ایران متوسط 3.2 برابر و درآمد خانوار 1.3 برابر شده. به این ترتیب نزدیک به نیمی از توان خرید خانواده ها از بین رفته و یا به عبارت دیگر نزدیک به دوبرابر خانوار ایرانی به طور متوسط فقیرتر شده. خبرگزاری مهر هم گزارش کاملی داده در مورد افزایش قیمت مواد غذایی که در بین آنها مثلاً میوه در سال گذشته 32 درصد و روغن نباتی 30 درصد افزایش قیمت داشت. رئیس کمیته کار و مزد شوراهای اسلامی استان تهران هم عنوان کرده که هزینه یک خانواده 4 نفره فقط برای نیازهای اساسی حداقل یک میلیون و هفتصد هزار تومان در ماه است در حالیکه حداقل دستمزد کمتر از یک سوم این عدد است. دو عضو سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه، حسن سعیدی و مرتضی خوانساری، هم دیروز بازداشت شدند. این فشار و سرکوب در شرایطی اتفاق میافتد که سندیکا رهبری کارگران را در اعتراض به برگزرای انتخابات شورای اسلامی کار به دست گرفته، کارگران شکایتی را هم تسلیم وزارت کار کردند که نمایندگان تحمیلی و دولت ساخته، دارند درست میکنند. دلار آمریکا دیروز از مرز 3025 تومان عبور کرد، سکه هم یک میلیون تومان را پشت سر گذاشت. خیلی ها معتقدند که علت این افزایش اعلام اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از فروردین سال 93 است که به موجب آن قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا خواهد کرد. اگر این اتفاق بیافتد موج جدیدی از تورم در راه خواهد بود. آقای خامنه ای هم جلسه ای با سران سه قوه گذاشته که در آن مسئله اقتصاد مقاومتی و 24 ماده ای که ایشان ابلاغ کرده را مطرح کرده و خواستار تصویب قوانین مناسب برای اجرای آنها شده و انشاهای همیشگی که مشارکت مردم و غیره باید افزایش پیدا کند. اما باید به ایشان گفت که اولین قدم که بشود باور کرد که ایشان در زدن این حرفها جدی است این است که ایشان آنچه را که زیر نظر خودش است به ملت واگذار کند مثل ستاد اجرایی فرمان امام و همینطور دست سازمانهایی مثل سپاه و غیره را هم از اقتصاد کوتاه کنند و موسسات زیرنظرشان را به ملت واگذار کنند.

نکته دوم اینکه ضرب و شتم محمد نوریزاد در جلوی وزارت اطلاعات داستانی است که گزارش آنرا بخوبی خود نوریزاد، فیلمساز شجاع و معترض، روی صفحه فیسبوک خود با عکس صورت زخمی و خاک آلود خود گذاشته. نوریزاد که الان 40 روز است روزانه جلوی وزارت اطلاعات در حالی که مصائبی را که بر او رفته نوشته میایستد و قدم می زند. به هر حال دیروز 3 نفر به او حمله کردند، صورت او را بر روی آسفالت گرفتند و زخمی کردند و او را به زندان اوین بردند، بازجویی کردند، اما وقتی آزادش کردند او دوباره به جلوی وزارت اطلاعات برگشته به قول خودش چون تا غروب هنوز مانده بود به تعهدش عمل کرده و با همان صورت و هیکل خاک آلود دوباره شروع به قدم زدن کرده. آقای دکتر محمد ملکی طی نامه ای از او هم تقدیر کرده و هم دلجویی کرده. آقای روحانی هم در بندرعباس مطرح کردند که از حیث حقوق شهروندی بین شیعه و سنی اختلافی نیست. البته باید به ایشان گفت که حداقلی که بتوان این حرف را باور کرد این است که اهل تسنن بتوانند در تهران و یا شهرهای دیگر مسجد خود را داشته باشند و نماز روزانه و سایر مراسم خود را در آن بجا بیاورند. نه فقط اهل تسنن بلکه پیروان سایر ادیان، مسیحی ها، زرتشتیان، یهودی ها، بهایی ها، دراویش و غیره هم بتوانند آزادانه عبادت خودشان را بکنند، معبد خودشان را داشته باشند، و آنهایی هم که به هیچ دینی اعتقاد ندارند بتوانند آزادنه حرف خود را بزنند. اما خودکشی در کشور 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این آمار در بین جوانان بیشتر است. آقای فرجی دانا وزیر علوم و آموزش عالی هم اعلام کردند که از استقلال دانشگاه ها حمایت می کنند به شرطی که آنها هم تعهد خودشان را داشته باشند. جالب است که خبرگزاری فارس فوراً عنوان کرده که مسئله حمایت از استقلال دانشگاه ها بدتر و خطرناکتر از حمایت از فتنه است. ترس این حضرات را از دانشگاه بخوبی میتوان دید.

نکته سوم اینکه پارلمان اوکراین رای به تحویل آقای یاناکوویچ، رئیس جمهور برکنار شده، به دادگاه بین المللی جنایی داده. در شبه جزیره کریمه که پایگاه دریایی روسیه هم هست اتباع روسیه دیروز دست به تظاهرات زدند، شهردار را بیرون کردند و آشوبی درست کردند که باعث شد رئیس جمهور موقت اوکراین واکنش نشان بدهد و اعلام کرده که به هیچ عنوان زیر بار تجزیه اوکراین نخواهد رفت. این روزها در محافل سیاسی این خبر به طور جدی مطرح است که ممکن است روسیه با تحریک روس تبارها درصدد ایجاد آشوب یا تجزیه در اوکراین باشد. به هر حال هم روسیه و هم اوکراین متقابلاً وابسته به یکدیگر هم هستند. اوکراین گاز و انرژی از روسیه می خواهد و روسیه هم ترانزیت خط گازش به اروپا از اوکراین است. اما آقای جی کارنی سخنگوی کاخ سفید عنوان کرده که با مقامات عالیرتبه عراق مسئله خرید تسلیحات از ایران را در میان گذاشتند و آنها آنرا رد کردند و گفتند که گزارش رویترز درست نیست. سفیر جمهوری اسلامی در عراق هم تکذیب کرده گزارش رویترز را در زمینه خرید تسلیحات از ایران ، اما رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق تایید کرده و گفته که عراق قرار است سلاح های سبک و مهمات از ایران بخرد. آقای مک کین سناتور جمهوری خواه مطرح کرده که کنگره آمریکا باید وارد عمل شود و فروش هلی کوپتر به عراق را متوقف کند تا عراق دست از معامله تسلیحاتی با ایران بردارد. اما در ترکیه پخش یک نوار صوتی از آقای اردوغان روی شبکه یوتیوب که ایشان با پسرش، بلال، صحبت می کند و از او می خواهد که چند میلیون یورو را جابجا بکند باعث جنجال جدیدی شده که آقای اردوغان تکذیب کرده و گفته که این نوار و این صدا ساختگی است در حالیکه گفته می شود که پلیس شنود داشته و از آنجا درز کرده بر روی  یوتیوب و مخالفین و مطبوعات در ترکیه به شدت آقای اردوغان را زیر سوال بردند.

نکته چهارم اینکه آقای بیژن نوباوه دبیر انجمن نظارت بر صدا و سیما از آقای آشنا مشاور آقای روحانی خواسته که از صدا و سیما بخاطر مسایلی که مطرح کرده عذرخواهی کند و آقای روحانی هم اصلاٌ ایشان را عوض بکند و نماینده دیگری را معرفی کند. آقای مرتضی حسینی دیگر نماینده مجلس هم عنوان کرده که دولت می کوشد با استفاده از اهرم بودجه صدا و سیما را زیر فشار بگذارد و در کنترل خودش بگیرد. فیس بوک، صفحه پرس تی وی را به دلیل اینکه عکس آقای حسن نصرا... تروریست تحت تعقب را روی صفحه گذاشته بوده به مدت 12 ساعت تعطیل کرد. وکیل آقای رحیمی معاون اول آقای احمدی نژاد هم عنوان کرده که از خبرگزاری ایسنا شکایت کردند چرا که نباید می گفتند که برای آقای رحیمی قرار مجرمیت در پرونده بیمه ایران صادر شده و این محرمانه بوده. در مجلس قرار است که از سال نو یک فراکسیون اعتدال با 110 عضو و یک فراکسیون صدای ملت با 70 عضو با همدیگر و یا دو فراکسیون جدا در حمایت از دولت روحانی تشکیل شود. اگر این درست باشد آنوقت رهروان ولایت که زیر نظر آقای لاریجانی است در واقع چرخش می کنند  در پشتیبانی از آقای روحانی و آقای حداد و پایداری ها تنها می مانند. اما فرماندهان سپاه هم طی این چند روز گذشته در اقصی نقاط کشور به حملات خود به رابطه با غرب و آمریکا افزودند و تشدید کردند.

نکته آخر اما اینکه آقای قاسم جعفری نماینده بجنورد در مجلس به آقای روحانی به دلیل کاهش باردندگی و نزولات آسانی در استان خراسان شمالی تذکر داده.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته