-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ بهمن ۱۹, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 16 بهمن 92

 


 

سلام،

چهارشنبه 16 بهمن 92، 5 فوریه 2014 میلادی

در مورد 4 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه وضعیت بحرانی در غرب استان مازندران و شرق استان گیلان نگرانی از جان هزاران نفر از هموطنانمان را تشدید کرده. بیش از 4 روز قطع آب و برق و در بعضی نقاط هم گاز شرایط ویژه ای را بوجود آورده. در شهرهای بزرگی مثل آمل گاز 30 درصد منازل قطع شده، بابل 25 درصد و سایر شهرهای استان مازندران هم وضعیت کم و بیش همینطور است. به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی گاز رکورد جدیدی از مصرف گاز با سرد شدن هوا در استانهای کشور بوجود آمده. 570 میلیون مترمکعب گاز در روز مصرف شده و فقط 518 میلیون مترمکعب آن مصرف خانگی است. این در حالیست که گاز مصرفی صنایع، نیروگاهها و پتروشیمی ها بیش از 230 میلیون مترمکعب در روز است و به این دلیل 10 میلیون مترمکعب اضافه مصرف گاز بوجود آمده که امکان قطع گاز را در بسیاری از نقاط ایجاد کرده. به همین دلیل شرکت گاز هم 300 جایگاه ارایه گاز مایع سی ان جی را تعطیل کرده در سطح کشور، گاز پتروشیمی ها را قطع کرده که می گویند بیش از یک و نیم میلیارد دلار به آنها ضرر وارد شده و گاز نیروگاهها را کاهش داده و گاز صنایع را قطع کرده و فشار گاز را هم در این سرما پایین آورده و مجموعاً وضعیتی که بازهم خطر را بیشتر می کند. وزیر کشور از نیروهای مسلح و ارتش کمک خواسته. قرار شد از جاهای دیگر کشور ماشین آلاتی مثل گریدر و لودر و غیره بفرستند بلکه بخصوص جاده های فرعی را باز کنند. مسئله قطع آب مشکل زا شده، برق مشکل زا شده، نان پیدا نمی شود و مسایلی از این قبیل. به هرصورت آن بخشی که به بحران و مسایل آب و هوایی مربوط میشود طبیعتاً یک بحران طبیعی بزرگ است اما بخشی که به گاز و زیرساختها برمیگردد نشان بی لیاقتی حکومت است به دلیل اینکه سالهاست که معلوم شده ایران بزرگترین ذخیره گاز را دنیا دارا هست و یا دوم بعد از روسیه. اما عدم استخراج و عدم به نتیجه رسیدن پروژه های بهره برداری کشور را با کمبود گاز مواجه کرده و همه ساله با سرد شدن هوا این برنامه تشدید میشود و مواقعی که سرما مثل امسال ناگهان بالا می رود تبدیل به بحران جدی میشود. 1400 کارگر معادن ذغال سنگ البرز شرقی واقع در استان سمنان 2 ماه است که حقوق نگرفتند. با اخراج 40 کارگر دیگر از کارخانه ایران تایر در ظرف همین دو ماه گذشته، تعداد اخراجی های این کارخانه به 250 کارگر رسیده. آقای پورمحمدی وزیر دادگستری هم عنوان کرده که بدهی آقای بابک زنجانی چیزی معادل یک سال بودجه عمرانی کشور است و ایشان گفته که اموال او در ایران برای پرداخت بدهی های وی کافی نیست و پولهایی که در خارج است باید برگردد. برخلاف حرف آقای محسنی اژه ای که شاید به نوعی می خواست سروته ماجرا را به هم بیاورد.

اما نکته دوم اینکه آقای روحانی در میان دانشگاهیان صحبتی کرده و در آن ایشان به شدت به مخالفین قرارداد ژنو حمله کرده و گفته که چرا یک عده کم سواد که خود را متولی همه چیز می دانند و به همه مشکوک هستند حرف می زنند ولی دانشگاهیان ما ساکت هستند. البته به آقای روحانی باید گفت که آن عده که آنطوری حرف می زنند امنیت آهنین دارند اما مخالفین اگر حرفی بزنند سروکار آنها با زندان و دستگیری و تهدید میافتد. ضمناً آقای روحانی در عرصه تحقیقات علمی به دانشگاهیان گفتند که خطوط قرمز را به رسمیت نشناسید بخصوص در حوزه علوم انسانی. منتها باید به ایشان گفت که کسانیکه که در حوزه های مختلف علوم انسانی حرف زدند یا خانه نشین شدند، یا از دانشگاه اخراج شدند، یا زندانی شدند و یا روانه خارج از کشور شدند. بعید است آقای روحانی نداند که وضعیت فکر و اندیشه و استقلال اندیشه در کشور چه وضع اسفناکی دارد. تعدادی از نمایندگان مخالف هم در مجلس به شدت به آقای روحانی حمله کردند. نمایندگانی مثل رسایی، بذرپاش، کریمی قدوسی و دیگران و در واقع به زبانهای مختلف این بی سوادی را که آقای روحانی گفته فحش دادند و به خود ایشان برگرداندند.

اما نکته سوم اینکه آقای پورمحمدی وزیر خونریز دادگستری با سوابقی که در کشتار 68 دارد عنوان کرده که اگر آقایان موسوی و کروبی بگویند قانونمند هستیم و به آرامش کشور پایبندیم می توانند مشمول عفو شوند. نظام در حال سبک سنگین کردن ماجرا است. کاملاً استیصال این آقایان را نشان می دهد و حاضرند که یک تعهد خشک و خالی هم از آقای موسوی و کروبی بگیرند بلکه این بحران حصر را از سرخودشان بردارند درحالیکه هم آقایان موسوی و کروبی و هم  خانم رهنورد تا اینجای کار حسرت شنیدن یک آه را هم بردل این آقایان گذاشتند. اما وزیر کشور هم عنوان کرده که احزاب اگر مشکلی دارند باید با قوه قضاییه حل کنند. بخصوص منظور آن حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که در واقع به این ترتیب وزارت کشور از سرخودش باز کرده و توپ را به زمین قوه قضاییه انداخته. پشت سر قوه قضاییه هم در واقع شخص آقای خامنه ای و دستگاه اطلاعاتی امنیتی او قرار دارد. آقای محسن رفیقدوست هم در مورد دوره آقای احمدی نژاد عنوان کرده که 8 سال با شعار مردم را فریب دادند. البته آقای رفیقدوست یادش رفته که در این 8 سال شخص آقای خامنه ای پشت سر احمدی نژاد بود و چهارسال و نیم پیش مردم را کشتند، سرکوب کردند، شکنجه کردند، زندان کردند تا همین دولتی که ایشان می گوید که با شعار مردم را فریب داده بر سرکار نگه دارند و خود این آقای رفیقدوست هم از ساکتین این ماجرا بوده. آقای کارل بیلد وزیر خارجه سوید هم که در تهران بسر می برد گفته میشود که یک طرح 9 ماده ای در خصوص بشر و حقوق مردم ایران را روی میز آقای ظریف گذاشته و گفته که همکاریهای اقتصادی بدون رعایت این موارد عملی نیست. از کم و کیف آن طرح فعلاً اطلاعی ندارم ولی اگر بدست بیاورم حتماً خدمت شما عرض خواهم کرد. ضمناً در مصاحبه مطبوعاتی یک خبرنگار سویدی هم از آقای ظریف پرسید که ما فیس بوک شما را می خوانیم و دنبال می کنیم اما بقیه مردم بدون فیلتر شکن نمی توانند و چه زمانی قرار است که از این سایتها رفع فیلتر شود. آقای ظریف در مصاحبه ای که با برنامه صبحگاهی شبکه یک و دو تلویزیون آلمان داشته درخصوص هلوکاست گفته که کشتار یهودیان را نمی شود انکار کرد و حادثه ای است که دیگر نباید تکرار شود و در مورد به رسمیت شناختن اسراییل هم گفته که مسئله ما نیست، از مرزهای ما دور است و مسئله فلسطینی هاست البته ما مدافع حقوق فلسطینی ها هستیم. این حرف به کام خیلی از نمایندگان مجلس خوش نیامده و سوالی به 40 امضاء که می گویند افزایش پیدا خواهد کرد به هیئت رئیسه دادند و آقای ظریف را بعد از بررسی بودجه به مجلس احضار کردند.

نکته آخر اینکه خانم وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه آمریکا و مسوول همین مذاکرات هسته ای از جانب آمریکا دوباره به کنگره آمریکا احضار شد و در صحبتهایی که در آنجا کرده ایشان مطرح کرده که تحریم ها به قوت خودش باقی است و اگر هر کشور و شرکتی تحریم های ما را زیر  پا بگذارد ما دوست و دشمن نمی شناسیم و آنها را تحریم میکنیم و گفته که رفتن این شرکتها به ایران پیام نادرستی می دهد برای اینکه مردم را امیدوار می کند و اگر اتفاقی نیافتد آنوقت بیش از همه چیز دولت روحانی تضعیف میشود. اداره خزانه داری آمریکا هم به شرکتها هشدار داده که تحریم ها برجای خود باقی است و عجله ای در این کار نکنند. خانم وندی شرکن در خصوص همکاری ایران و روسیه و تبادل  نفت در برابر کالا ماهی یک و نیم میلیارد دلار هم گفته که ما با مقامات ارشد روسی صحبت کردیم و فعلاً این کار اجرا نمی شود. هفتاد نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از 435 نماینده هم نامه ای را امضاء کردند و پشتیبانی کردند از اینکه تحریم جدیدی وضع نشود. البته بیش از نیمی از نمایندگان دموکرات باضافه همه نمایندگان جمهوری خواه این نامه را امضاء نکردند. اما مدیرعامل ایران ایر عنوان کرده که 100 هواپیمای مسافربری در ایران زمین گیر هستند و قطعاتی که خریداری شده اگر اداره خزانه داری آمریکا اجازه بدهد که به ایران صادر شود آنوقت 25 هواپیما تعمیر میشوند و در خط قرار میگیرند که عملاً 10 تای آنها متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی است.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.      



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته