-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ بهمن ۳۰, چهارشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 26 بهمن 92

 


سلام،
شنبه 26 بهمن 92، 15 فوریه ی 2014 میلادی
امروز در مورد شش موضوع صحبت می کنیم.

نبویان: بشار اسد در ایران است
روزنامه ی واشنگتن پست از قول یک مقام امنیتی آمریکا گزارش داد که 13 نفر از اعضا بلندپایه ی القاعده که در ایران بودند، از جمله ی یکی از افرادی که دست راست ایمن الظواهری به شمار می رفته، این کشور را ترک کرده اند. دلیل این امر عنوان نشده اما می توان حدس زد که مقامات آمریکایی خواستار خروج این افراده شده بودند و ایران هم برای اینکه می خواهد روابطش را با غرب بهبود ببخشید این 13 نفر را به جای امنی در کشور دیگری فرستاده است. روابط پیدا و پنهان سپاه قدس ایران و القاعده پیش از حادثه ی 11 سپتامبر تا کنون دیده شده و این هم یکی از آن موارد است.
القاعده نوار ویدئویی حمله به سفارت ایران در لبنان را منتشر کرد. آقای نبویان، نماینده ی جبهه ی پایداری در مجلس، گفت که ایران 150 هزار سوری را در ایران و همین تعداد را هم در سوریه آموزش داده است. وی افزود که 50 هزار نیروی حزب الله هم در سوریه هستند و همچنین بشار اسد هم در ایران به سر می برد که البته خبرگزاری فارس این قسمت خبر مربوط به بشار اسد را بعدا حذف کرد. البته اعدادی که نبویان اعلام کرده هم غیر واقعی به نظر می رسند.
فیلمی در دنیا منتشر شده که نشان از بدرفتاری و حتی تجاوز جنسی سربازان اسد با کودکان سوری دارد. این فیلم موجی از تنفر را نسبت به دولت اسد برانگیخته است. جان کری دیروز گفت که آقای اوباما دستور بررسی دوباره ی تمام گزینه ها در مورد سوریه را صادر کرده است. همچنین گفته می شود که عربستان می خواهد موشک های ضدهواپیما، همچون موشک استینگر، را در اختیار مخالفان اسد قرار دهد.
گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر سوریه گفت که این سازمان خواستار 15 روز آتش بس در سوریه است و اگر اسد این موضوع را نپذیرد قطعنامه ای را برای اعمال تحریم های بیشتر بر سوریه به شورای امنیت خواهند فرستاد. اما از طرفی روسیه اعلام کرد که با این قطعنامه مخالفت خواهد کرد. البته روسیه گفته است که با دولت انتقالی به شرطی که مخالفان هم در مبارزه با تروریسم همکاری کنند موافقت خواهد کرد. مذاکرات ژنو در مورد سوریه هم به نتیجه رسید.
با انتشار خبر حمله ی نیروهای اسد به شهر مرزی یبرو، هزاران نفر از اهالی این شهر خانه های خود را ترک کرده و فرار کردند.

درخواست های بین المللی برای رفع حصر رهبران جنبش سبز
سازمان عفو بین الملل در سالگرد حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد بیانیه داده و خواستار آزادی آنان شده است. وزارت خارجه ی آمریکا هم در بیانیه ی مشابهی خواستار رفع حصر رهبران جنبش سبز شده است. جمعی از فعالان سیاسی، مدنی و اجتماعی به منزل یکی از دختران آقای موسوی رفتند. گزارشی که دختران آقای موسوی دادند مبنی بر این بود که وضع راهبران در حصر به همان منوال قبل بوده و تغییر حاصل نشده است.
دکتر کامران ایاذی، دندانپزشک شیرازی که در سوم بهمن 89  به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در مطبش دستگیر و به 9 سال زندان و 160 ضربه شلاق محکوم شده بود، در محاکمه ی مجدد اینبار مورد اتهام ارتداد و دشنام گویی به پیامبر اسلام قرار گرفته است که در جمهوری اسلامی حکم آنها اعدام است.

مبلغ ناچیز بودجه 93 برای نجات دریاچه ی ارومیه
شرکت آلمانی هینس که قراربود روی سفره های گازی در ایران کار بکند، اعلام کرد که ایران را ترک کرده و از ادامه ی پروژه عذرخواهی کرد. ظاهرا تهدید شدید آمریکا و اداره ی خزانه داری این کشور، شرکت های اروپایی را وادار کرده که صبر کرده و برای سرمایه گذاری در ایران عجله نکنند.
در بودجه ی سال 93 تنها 50 میلیارد تومان برای نجات دریاچه ی ارومیه اختصاص یافته که عملا ناچیز است و نه انتقال آبی صورت خواهد گرفت و نه اتفاقی برای نجات دریاچه خواهد افتاد. شورای نگهبان لایحه ی بودجه را به مجلس بازگردانده و گفته است که مجلس نمی تواند برای دولت تعین تکلیف کند که برای هدفمندی یارانه ها تا خردادماه آینده لایحه ی جدیدی را به مجلس عرضه کند.
شورای شهر تهران تصویب کرد که برای سال آینده بهای حمل و نقل عمومی در تهران 25 درصد افزایش پیدا کند. اتوبوس 20 درصد، مترو 15 و تاکسی ها با درصدهایی بالاتر می توانند کرایه ی خود را افزایش دهند. باید دید آیا فرمانداری تهران چنین طرحی را قبول می کند یا خیر.
آقای علیرضا محجوب، نماینده ی  مجلس، خواستار این شد که برای سال آینده دستمزد کارگران دستکم 1 میلیون تومان در ماه تعیین شود.

سربازان وظیفه ایرانی همچنان گروگان هستند
جیش العدل خواستار آزادی 300 زندانی اهل سنت در برابر آزادی پنج مرزبان ایرانی شده است. به این ترتیب ماجرا از عذرخواهی آقای مصباح یزدی در مورد خلیفه ی سوم فراتر رفته و به آزادی زندانیان کشیده است. امام جمعه ی اهل سنت زاهدان هم خواستار آزادی گروگان ها شد.
سردار اسماعیل کوثری که تا چند روز پیش مخالف توافق ژنو بود، عنوان کرد که مذاکره با آمریکا 10 ماه قبل و پیش از دولت آقای روحانی شروع شده بود و روحانی فقط مجوز رهبری برای مذاکره را علنی کرده است. به این ترتیب آقای کوثری هم مذاکرات را به رهبری احاله کرده است. ضمن این که در چند روز گذشته آقایان علم الهدی و ابوترابی هم همین سخنان را مطرح کرده بودند و یک موجی برای احاله کردن زمین گذاشتن برنامه ی هسته ای به رهبری شروع شده است.

تظاهرات مردم ونزوئلا بر ضد دولت سوسیالیستی
پس از چندین روز تظاهرات پراکنده در ونزوئلا، روز گذشته تظاهرات گسترده ای بر ضد دولت سوسیالیستی این کشور در کاراکاس برگزار شد که سه نفر در این تظاهرات کشته شدند. تظاهرات کنندگان خواستار استعفای رئیس دولت، آقای نیکلاس مادورو، و آزادی زندانیان سیاسی در این کشور هستند. میراث آقای چاوز تورمی 50 درصدی در ونزوئلا است و این درحالی است که این کشور هم همچون ایران یکی از بزرگترین ذخایر نفتی در دنیا را دارد.
در بحرین هم سومین سالگرد اعتراضات مردم برگزار شد که در جریان این تظاهرات 29 نفر دستگیر شدند.  
سایت دیلی بیست گزارش داد که عربستان هم می خواهد وارد فاز هسته ای شدن بشود اما آقای اوباما امیدوار است که با متوقف کردن ایران بتواند عربستان را هم منصرف کند.
دادگاه ترکیه هم با آزادی رضا ضراب به قید ضمانت مخالفت کرد.

صدیقی: قرآن می گوید آمریکا دروغگوست
جناب علم الهدی، امام جمعه مشهد، اعلام کرد که جشنواره ی فجر به خیر گذشت و فیلم های انقلابی جایزه گرفتند. جناب صدیقی، امام جمعه ی تهران هم گفت که قرآن به ما می گوید که آمریکا دروغ می گوید. جناب سردار حمیدرضا مقدم فرد، معاون فرهنگی-اجتماعی سپاه گفت که اندیشه ای انحرافی با موضوعات پرطرفدار عقلانیت و توسعه نسخه های منسوخ برای کشور می نویسد درحالی که رهبری حقایق آسمانی را با حقایق زمینی پیوند می زند.


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V



 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته