-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ بهمن ۱۹, شنبه

متن پیاده شده روز شنبه 12 بهمن 92

 

سلام،
شنبه 12 بهمن 92، 1 فوریه ی 2014 میلادی
امروز در مورد پنج موضوع صحبت می کنیم.

نامه ی شجاعانه ی نوری زاد به خامنه ای
مقامات امنیتی از برگزاری مراسم برای هاشم شعبانی و هادی راشدی، دو زندانی سیاسی اهل سنت که اعدام شده اند جلوگیری کرده و جسد این عزیزان را هم به خانواده هاشان نداده اند. همچنین نیروهای امنیتی با حمله به عزاداران سه نفر را دستگیر کردند.
محمد نوری زاد، فیلمساز شجاع، نامه ی سرگشاده ی بسیار شجاعانه ای خطاب به آقای خامنه ای نوشته که طی 22 محور تباهکاری های آقای خامنه ای را یک به یک برشمرده است. نوری زاد در این نامه خطاب به خامنه ای نوشته است که شما بر هر چه که دست گذاشتید از آن مفسده بلند شد. در این 20 سال رهبری هم به راحتی فریب می خوری و هم به راحتی اشتباه می کنی و بعد هم بر اشتباهات اصرار می کنی. نوری زاد از زوایای مختلف از سپاه گرفته تا مسئله ی هسته ای، تهاجم فرهنگی و .... سیاست های آقای خامنه ای را بررسی کرده و نهایتا هم به آقای خامنه ای گفته است که استعفا بده و برو و نام نیکی از خودت در تاریخ بگذار وگرنه گزینه ی دیگری در کار خواهد بود. هر چند نوری زاد این را مطرح نکرده اما باید گفت که وگرنه مردم او را به زیر خواهند کشید.
زندانیان در زندان رجائی شهر به دلیل آلودگی آب بیمار شدند. در زندان های دیگر هم زندانیان با مشکلات روزافزونی مواجه هستند. نه تن از زندانیان اهل سنت هم که دوران حبس خود را طی می کنند از سوی وزارت اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی قرارگرفتند. صلح نیوز، سایتی که پیشتر به نوری زاد حمله کرده و به او نسبت های ناروا داده بود اینبار به مهدی خزعلی حمله کرده و مدعی شده است که وی به مواد مخدر اعتیاد دارد. این ادعاها تا حدی که بود که فریاد آیت الله خزعلی را هم در پی داشت و وی گفت که پسر من حتی لب به سیگار هم نمی زند و اختلاف سیاسی نباید باعث هر نوع تهمت زدنی شود. به هر حال خود دکتر مهدی خزعلی معتقد است که این سایت متعلق به لاریجانی هاست.
آقای فرید زکریا،  روزنامه نگار آمریکایی در سرمقاله ای در واشنگتن پست  نوشت که آقای روحانی به وی گفته است که مسئله ی حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد در چند ماه آتی حل خواهد شد. احتمالش زیاد است که آقای روحانی برای اینکه دلی از آقای زکریا به دست بیاورد این سخن را گفته و یا اینکه در مورد رفع حصر قولی را از آقای خامنه ای گرفته است. گفته هم می شد که آقای خامنه ای اعلام کرده که در مورد رفع حصر بعد از عید شاید کارهایی بکند.

درخواست کارگران برای تعدیل دستمزدشان
200 نماینده ی کارگران از تمام استان های کشور نامه ای را خطاب به وزیرکار امضا کرده و خواستار شدند که دستمزد کارگران باید متناسب با سقوط پول تعدیل شود. کارگران به درستی از شوک تورمی که با اجرای دور دوم طرح یارانه ها در راه است ابراز نگرانی کرده اند. خواست تعدیل دستمزدها نه حتی سالانه که ماهانه، خواسته ی معقولی است برای کشوری که تورم 35 تا 45 درصدی دارد و دستمزدها باید متناسب با نرخ تورم و سقوط پول تعدیل شود.
سال 2013  کشورهای هند، چین، کره ی جنوبی و ژاپن، چهار خریدار نفتی ایران مجموعا 15 درصد کمتر از سال گذشته نفت از ایران خریدند. بیشترین کاهش مربوط به هند و کمترین کاهش هم متعلق به چین است. این کشورها 980 هزار بشکه نفت در روز کمتر خریداری کردند که رقمی حدود 46 میلیارد دلار است.
معاون وزارت نیرو هم اعلام کرد که از دی ماه نرخ بهای آب گران خواهد شد. وی افزود بهای فعلی آب تنها 25 درصد از بهای تمام شده برای آب است و باید به تدریج به بهای واقعی برسد که یعنی باید 75 درصد گران شود.

ابهام در دلیل استعفای نجفی از میراث فرهنگی
به نظر می رسد که استعفای آقای نجفی از سازمان میراث فرهنگی که ظاهرا به دلیل مشکل قلبی بوده، ابعاد دیگری پیدا کرده است. آقای حجت معاون سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که دیگر به سازمان میراث فرهنگی بازنخواهد گشت. آقای نبویان نماینده ی مجلس و از مخالفان دولت روحانی گفت که ما در ماجرای توافق هسته ای 90 درصد امتیاز داده ایم و 90 درصد تحریم ها باقی مانده است. وی گفت که آمریکایی ها به عراقچی گفته اند که برداشتن تحریم ها 20 سال طول می کشد. البته این روزها امثال این آقایان نبویان زیاد شده اند و برای اینکه خودشان را مطرح کنند حملاتی را متوجه دولت می کنند. سایت جهان نیوز، متعلق به آقای زاکانی، حملات تندی را نثار دولت روحانی کرده و مدعی شده است که چند وزیر و مشخصا آقای نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت بالای 100 میلیارد تومان ثروت دارند. آقای رحیمیان که مدت ها نمک آقای کروبی خورده بود و قائم مقام ایشان در بنیاد شهید بود و بعدها نمکدان شکست، دوباره به کارش ادامه داده ودر مصاحبه ی مفصلی عدالت آقای جنتی را تقدیر کرده و مدعی شد که در سال 88 شورای نگهبان آماده بود که صددرصد صندوق ها را بازشماری کرده و اگر نتیجه چیز دیگری بود انتخابات را باطل اعلام کند. البته این ادعا دروغ است و حتی آقای موسوی از شورای نگهبان خواسته بود که به صورت رندم صندوق هایی را از سراسر کشور بازشماری کنند و اگر با اعداد اعلام شده هماهنگ نبود انتخابات را باطل اعلام کنند و البته شورای نگهبان این پیشنهاد را قبول نکرد.
ابتکاری که قرار بود به واسطه ی آن دیروز روز "سلام سینما" باشد تبدیل به روز حمله ی مردم به سینما شد. ازدحام جمعیت در مقابل سینماها باعث شکسته شدن شیشه ها شد.


تشابه میان پروژه های روسیه و سپاه پاسداران
سوریه تا کنون تنها پنج درصد از سلاح های شیمیایی اش را تحویل داده است و این نگرانی نیز وجود دارد که دولت سوریه از سلاح های میکروبی نیز برخوردار باشد. به هر حال ماجرا دوباره در حال بالاگرفتن است. مذاکرات دولت سوریه و مخالفان قرار است 21 بهمن دوباره برگزار شود اما دور اول این مذاکرات بی نتیجه پایان یافت و هر دو طرف همدیگر را به این دلیل مقصر می خوانند. آقای اردوغان هم که به ایران سفر کرده است گفت که ما با ایران بر سر مسئله ی سوریه به توافق نرسیدیم. ایران حاضر به قبول کناره گیری اسد نیست و می گوید اگر قرار بر رفتن اسد باشد باید اول گروه های تروریستی سوریه را ترک کنند. اما آقای اردوغان می گوید که بودن اسد باعث پیدایش گروه های تروریستی در سوریه شده است. خود آقای اردوغان در ترکیه بسیار تحت فشار است و روزنامه ی حریت برای اولین بار با حملات تندی وی را خطاب قرار داده و نوشت که اردوغان بساط دیکتاتوری به راه انداخته است. این روزنامه نوشت که رئیس سازمان امنیت دولت ترکیه که فردی بدنام بوده و معروف است که به جمهوری اسلامی نزدیک است چند روز قبل از سفر اردوغان به تهران به ایران سفر کرده بود.
در اوکراین جنبش مخالفان در آستانه ی پیروزی قرار گرفته است. رئیس جمهور این کشور مصوبه ی مجلس مبنی بر عفو مشروط مخالفان دستگیر شده را امضا کرده و برای اولین بار دو تن از نمایندگان مخالفان توانستند به آلمان سفر کرده و با مقامات آلمانی دیدار کردند. آقای پوتین هم که درگیر بازی های زمستانی است نمی تواند از نوچه ی خودش در اوکراین پشتیبانی کند. گفته می شود که برای المپیک زمستانی 12 میلیارددلار هزینه برآورد شده بود اما بیش از 50 میلیارددلار هزینه شده است و اکثرا هم اعوان و انصار آقای پوتین این مبلغ برداشته اند. این موضوع یادآور سرنوشت پروژه های سپاه  در ایران است.

گاف سایت دانشگاه تهران
سایت پارسینه مچ گیری جالبی کرده از دانشگاه تهرانی که رئیسش آقای رهبر، معاون سابق وزارت اطلاعات است. به گزارش این سایت، در بخش انگلیسی سایت دانشگاه تهران نام پروفسور محمود حسابی به صورت پروفسور محمود اکانت ترجمه شده است. ظاهرا از مترجم گوگل برای ترجمه استفاده کرده اند.


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته