-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ بهمن ۳۰, چهارشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 23 بهمن 92

 

 

سلام،

چهارشنبه 23 بهمن 92، 12 فوریه 2014 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر با قطع مکرر و سانسور مکرر تلویزیون در زمان پخش زنده مواجه شد. بعد از اینکه فیلم آشغالهای دوست داشتنی را از جشنواره حذف کردند، فیلم عصبانی نیستم را هم به کارگردان آن گفتند که انصراف بدهد و او هم گفت که چون نمی گذارند در مسابقه باشد کنار می رود. ولی خیلی از سینماگران وقتی که بر روی صحنه رفتند از این فیلمها اسم بردند. محسن دارسنچ جایزه خود را به آشغالهای دوست داشتنی داد که البته تلویزیون آنر ا قطع کرد. مجتبی میرطهماسب تلویحاً از جعفر پناهی نام برد که باز با قطع تلویزیون مواجه شد و چندین سینماگر دیگر هم به طرق مختلف از فیلمهایی که حذف شده بودند و یا سینماگرانی که ممنوع الکار شدند یا امثال پناهی و غیره تقدیر کردند. به این ترتیب جامعه سینمایی ایران نشان داد که از وضعیت موجود راضی نیست، با سانسور مقابله می کند و پخش زنده تلویزیون حتی در مورد این مراسم هم حتی عملی نیست و مجبوراً که دایماً دست به سانسور بزنند.

نکته دوم اینکه راهپیمایی 22 بهمن برگزار شد. خیلی از حکومتی ها از اینکه چه تعداد شرکت کردند، صحبتی نکردند ولی هرکسی که رفته خبر می دهد که جو شدید امنیتی برقرا بوده، لباس شخصی ها همه جا بودند، مجموعاً از 12 تا 20 نفر گفته می شود که دستگیر شدند، تعدادی از آنها آزاد شدند اما هنوز تعداد ی در بازداشت هستند. تعداد بادکنک و پرچم خیلی زیاد بود. روشی که فاشیستها بکار می برند یعنی با تعداد زیاد پرچم سعی می کردند جمعیت را بزرگ و با شکوه نشان بدهند. آقای خاتمی ظاهراً اصلاً به مراسم نرفته. گفته می شود که وی را تهدید کردند که نرود و او هم نرفته. یک عده دور آقای رفسنجانی شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه دادند و تعدادی جمع شدند از او محافظت بکنند. گفته می شود از آن آدمها بعد یک تعدادی را دستگیر کردند و خلاصه کشمکش هایی که کاملاً دیده می شود که حکومت از این قبیل مراسم هم چگونه وحشت دارد و البته اکثریت بزرگ مردم هم در تهران و در بسیاری شهرها بی تفاوت نسبت به آنچه که حکومت در راهپیمایی 22 بهمن می خواست برگزار کند. اما شعارهای مرگ برآمریکا و مرگ بر اسراییل و غیره داده شد و پرچم های آمریکا، اسراییل و انگلیس را هم کسانی آتش زدند. جالب است حتی شعار مرگ بر وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا هم داده شد. نکته سوم اینکه قاضی عباسی شهروند عربی که چند وقت پیش اعدام شد و جنازه او و سه نفر دیگر که اعدام کردند هنوز به خانواده وی ندادند، دوشنبه صبح ساعت  7 برادرش نعیم عباسی را که جوانی است متولد 1367 هم از منزل بازداشت کردند و به نقطه نامعلومی بردند. این قبیل حرکات برای این است که خانواده رابترسانند که مصاحبه نکنند. سازمان گزارشگران بدون مرز هم گزارش امسال خود را منتشر کرده که دیده می شود که ایران در بین 180 کشور در رتبه 173 قرار دارد. یعنی تنها اریتره، کره شمالی، ترکمنستان، سوریه و سومالی پایین تر از ایران قرار دارند. فائزه هاشمی دختر آقای رفسنجانی هم به عنوان رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات انتخاب شد. آقای محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور هم ابراز کرد که بی جهت فشار می آورند و آقای موسوی و کروبی و خانم رهنورد تا توبه نکنند آزاد نمی شوند و آنها هم توبه نمی کنند. ظاهراً حسرت یک آه هم بر دل حضرات مانده و می فهمند که نمی توانند با رهبران جنبش سبز راه مجامله را درپیش بگیرند.

نکته چهارم اینکه کمپانی آلمانی که افشاء کننده ویروس استاکس نت بود خبر از ویروس جدیدی داده که از سال 2007 تا 2014 فعال بوده در بعضی کشورهای دنیا بخصوص در ایران. آقای اولاند رئیس جمهور فرانسه و رئیس جمهور آمریکا تاکید کردند بر پافشاری بر اعمال همه تحریم ها علیه ایران و اعلام کردند که با ناقضین تحریم ها برخودر می شود. بخصوص آقای اوباما لفظ تندی را بکار برد و آقای اولاند هم گفت که به شرکتها ی خصوصی نفوذی ندارد ولی جلوی آنها را می گیرد تا تحریم ها را نقض نکنند. یک مقام وزارت نفت پاکستان هم عنوان کرده که بالاخره تصمیم گرفتیم از قطر گاز بخریم. قبلاً هم چین و روسیه خودشان را از خرید گاز و این پروژه خط لوله صلح کنار کشیده بودند و به این ترتیب به نظر میرسد که نقطه پایانی شده بر مسئله انتقال گاز ایران به پاکستان و هندوستان. اما بعد از اینکه مقامات ایران مسئله موشکهای بالستیک را بزرگ کردند و گفتند آنها خط قرمز ماست، بالاخره آنقدر گفتند تا واکنشی که قابل پیش بینی بود انجام شد. یعنی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که موشکهای بالستیک جزو قراردادهای سازمان ملل است و محدود کردن آنها باید در دستور مذاکرات با ایران قرار بگیرد. دومین روز مذاکرات صلح سوریه هم آنچنانکه آقای اخضرابراهیمی عنوان کرده بدون نتیجه مشخصی پایان یافته. وزیر خارجه تونس هم ابراز تاسف کرده از صحبتهای علی لاریجانی و گفت که ایشان یک کلمه هم از تونس نگفت و در عوض آقای لاریجانی بد و بیراه به آمریکا و اسراییل گفت که باعث خروج هیئت آمریکایی از سالن شد.

اما نکته آخر اینکه آقای سعیدی نماینده ولایت فقیه در سپاه عنوان کرده که ما نگران هستیم در مذاکرات برخی بروند و سخنانی فراتر از مذاکرات بگویند و دشمن می خواهد توان نظامی ما را بسنجد. آقای  سعیدی فکر می کند که مثلاً آمریکایی ها و اروپایی ها سر میز مذاکره از آقای ظریف می خواهند در بیاورند که توان نظامی ایران چقدر است. جناب جواد لاریجانی هم فرمودند که دموکراسی در جمهوری اسلامی مدیون رهبری است.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته