-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ آذر ۱۰, یکشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 6 آذر 92



 

سلام،

چهارشنبه 6 آذر 92، 27 نوامبر 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه علیرغم  فشارهایی که به آقای روحانی آمده بود که عملکرد دولت قبلی را در میان نگذارد، وی شب گذشته گزارش 100 روزه دولت خود را داد و انصافاً هم مقدار زیادی از خرابکاری های دولت قبلی را مطرح کرد. از جمله اینکه 189 هزار میلیارد تومان جمعاً دولت به بانکها، صندوقهای بازنشستگی دولت و کارگران و پیمانکاران بخش خصوصی بدهی دارد. 400 هزار میلیارد تومان هم تعهد پروژه در استانها ایجاد کرده که در امسال و تا ماه پنج که دولت را تحویل داده تنها 3 درصد از آنها را انجام داده. در حالیکه با این همه تعهد، خزانه خالی که 1280 میلیارد تومان بیشتر پول در آن نبوده را تحویل دولت بعدی داده. این در حالیست که دولت احمدی نژاد 600 میلیارد دلار در 8 سال درآمد نفتی داشته و 750 میلیارد دلار مجموع درآمدهای آن از نفت و گاز و پتروشیمی و میعانات گازی و غیره بوده. ضمناً آقای روحانی اعلام کرد که رکود تورمی یعنی یک رشد اقتصادی منفی 5.8 درصد در سال 91 و تورم 42 درصدی در 50 سال اخیر بی سابقه بوده که دولت احمدی نژاد تحویل دولت بعدی داده. خطرناکترین پدیده اقتصادی رکود تورمی است. همینطور راجع به مسکن مهر هم آقای روحانی مطرح کرد که 43 هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر از بانک مرکزی پول گرفتند که در واقع پایه پولی را بالا بردند که اصلی ترین دلیل تورم در کشور بوده و باعث افزایش نقدینگی شده. ضمناٌ آقای روحانی مطرح کرد که دولت در حالیکه تحریم ها را کاغذ پاره می نامید در همان حال مشغول واردات بود و شغل برای کارگران چینی و جاهای دیگر درست می کرد. انتقاد نرم و نازکی هم آقای روحانی از صدا و سیما کرد که برخورد آن طوری است که گویی دولت در ما ههای پایانی خود قرار دارد و تند و تیز آنرا نقد می کند انگار نه انگار که تازه اول راه است. به هر حال آقای روحانی وعده کرد که وزرای وی هم تک به تک گزارش صد روزه خواهند داد و گزارش کتبی هم منتشر خواهد شد که کار بسیار خوبی است و باید روشن باشد که آقای خامنه ای و سپاه که دولت احمدی نژاد را سرکار آوردند چه بلایی سر کشور آوردند. به نظرم به این اعداد می شود مقدار اوراق مشارکتی که با بهره های بالا واگذار شده، بدهی های داخلی دولت که دست در کیسه وزارت نیرو و نفت و غیره کرده، تعهد بزرگ 3500 میلیارد تومان درماه پرداخت نقدی یارانه و دهها مورد دیگر را می توان اضافه کرد. البته گذشته را مطرح کردن بسیار لازم است اما توقع این است که دولت برنامه روشن و بزرگ و قوی اقتصادی داشته باشد برای این وضعیت که خطرهای بزرگی پیش پای اقتصاد ایران قرار دارد. یک قلم به مسئله فساد که الان گریبان اقتصاد ایران را گرفته و سازمانهای بزرگ مثل ستاد اجرای فرمان امام که 95 میلیارد دلار ثروت دارد، یا قرارگاه خاتم الانبیاء، یا صدها موسسه دیگر که نگاه بکنیم، آنوقت لزوم یک برنامه ریزی همه جانبه سیاسی اقتصادی اجتماعی برای حل مشکل اقتصاد ایران احساس میشود. آقای ربیعی وزیر کار و تعاون و امور اجتماعی هم عنوان کرده که در 8 سال دولت احمدی نژاد سالیانه 75 هزار شغل و جمعاً 600 هزار شغل ایجاد شده نه 7 میلیون ادعایی. آقای ربیعی به درستی گفته که اگر 7 میلیون شغل ایجاد شده بود که بیکاری الان نبود و مشکلی به نام بیکاری نمی دیدیم. کارخانه رنگین نخ سمنان هم به کارگران قراردادی و رسمی خودش 3 تا 5 ماه است که حقوق نداده است.

نکته دوم اینکه 1000 دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز طوماری را امضاء کردند خطاب به فرجی دانا، وزیر علوم، و خواستار تعویض حسن مروتی رئیس این دانشگاه شدند و سیاهه ای از کارهای امنیتی و سرکوبگرانه او ارایه کردند. کار خوبی که دانشجوها در بسیاری از دانشگاهها دارند انجام می دهند و طومارهای چند هزار امضایی جمع می کنند و خواستار تعویض روءسای بی لیاقت و سرکوبگر می شوند. 8 تن از فعالین سرشناس سیاسی اجتماعی فرهنگی کشور از جمله خانم سیمین بهبهانی، خانم پروین فهیمی و آقایان محمد ملکی، محمد نوریزاد، فریبرز رئیس دانا، بابک احمدی، علیرضا جباری و اسماعیل مفتی زاده کمپینی را اعلام کردند به نام لگام که مخفف لغو گام به گام حکم اعدام است و خواستند که ایرانی ها به آن بپیوندد و در مبارزه با این اعدام های گسترده مشارکت بکنند. 4 سندیکا و تشکل کارگری، سندیکای شرکت واحد، اتحادیه آزاد کارگران، سندیکای کارگران فلزکار و مکانیک و کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری هم از مبارزه کارگران پلی اکریل اصفهان پشتیبانی کردند و کارگران پلی اکریل هم طوماری را به مجلس فرستادند و خواستار آزادی 4 همکار خود شدند که چند روزی است دستگیر شدند و سایر خواسته های خود.

نکته سوم اینکه 11 متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان قزلحصار، 10 مرد و یک زن، دیروز اعدام شدند اما به دنبال این اعدام در بند 2 این زندان 1800 زندانی عادی دست به اعتصاب غذا زدند و خواستار این شدند پرونده های آنها رسیدگی شود و بازخوانی شود و حکم اعدام آنها لغو شود. مجموعاً گفته می شود که در این زندان قزلحصار 3000 زندانی زیر اعدام قرار دارد. گفته می شود که احتمالاً بندهای یک و چهار زندان هم به این اعتصاب پیوستند. دکتر اسماعیل برزگری دندانپزشک و هنرمند آذربایجانی هم بعد از 32 روز اعتصاب غذا به انفرادی های 240 اوین منتقل شده. رسول حیدرزاده همبند او هم در اعتراض دست به اعتصاب غذا زده و گفته تا بزرگری را برنگردانند او به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. قبلاً 40 زندانی بند 350 اوین نامه ای را امضاء کردند و از خواسته های اسماعیل برزگری پشتیبانی کرده بودند. 300 فعال فرهنگی در استان اصفهان هم نامه ای را امضاء کردند و خواستار آزادی علی اصغر غروی شدند که به جرم نوشتن یک سرمقاله در روزنامه بهار دستگیر شده.

اما نکته چهارم اینکه آقای احمدی نژاد دیروز نه خودش به دادگاه آمد و نه وکیلش و پشت درهای بسته 9 شکایت علیه احمدی نژاد رسیدگی شد. یکی از طرفداران آقای احمدی نژاد، اکبر جباری، که باجناق آقای الهام هم هست در فیس بوک خود حمله تندی کرده به آقای جلیلی و شخص آقای خامنه ای و گفته که درسال 2009 آقای احمدی نژاد داستان هسته ای را می خواست تمام کند بهتر از وضع فعلی ولی جلیلی با پشتیبانی خامنه ای نگذاشتند و حالا کار به اینجا رسیده. تحلیلی هم ارایه کرده که مفصل است. ولی اینطور حمله از طرف اطرافیان احمدی نژاد به خامنه ای در نوع خودش بی نظیر است. آقای رفسنجانی هم در مصاحبه با فایننشیال تایمز لندن مطرح کرده که تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شد و بدون آمریکایی ها کار به نتیجه نمی رسید. آقای اسماعیل کوثری نماینده سپاهی مجلس هم گفته که روحانی خود را عامل رفسنجانی می داند. این حرفها را می زنند که آقای روحانی از آقای رفسنجانی فاصله بگیرد. رویترز هم خبر داده از اینکه آقای صالحی یک نامه 3 صفحه ای به آقای خامنه ای داده بود و از او اجازه خواسته بوده که با آمریکایی ها مذاکره کند و آقای خامنه ای موافقت کرده بوده. رویترز این را در ادامه گزارش خود در چند روز پیش آورده که آمریکا و ایران از مدتی قبل مشغول مذاکره با هم بودند. اما آقای رسایی نماینده جبهه پایداری هم در مجلس مطرح کرده که جام زهر را به خورد ملت دادند اما با ابزارهای رسانه ای می خواهند آنرا شربت نشان بدهند. ضمناً ایشان گفته که آن 8 میلیارد دلاری که از قول نوبخت نقل شده که آمریکایی ها آزاد کردند از خود آقای نوبخت پرسیده و گفته که من همچین حرفی نزدم.

اما نکته آخر اینکه نماینده ورامین فرمودند که بسیج یگان ویژه ولایت و اورانیوم غنی شده 100 درصدی است. جناب آقای حداد عادل هم در تعریف از مقام رهبری فرمودند که مقام رهبری هر کتابی را که می خواهند بخوانند اول نیت نویسنده را بررسی می کنند و بعد کتاب را می خوانند. اگر این حرف در مورد ایشان صحت داشته باشد، یکی از غلط ترین و غیرعلمی ترین کارهایی است که می شود انجام داد. حضرت علی می گفت مرد را به حق می سنجی یا حق را به مرد. کتاب را باید خواند و محتوای آنرا باید سنجید، حرف را باید سنجید بدون اینکه به سراغ نیت خوانی و اینکه نویسنده کیست و چه نیتی داشته رفت که یکی از غیر علمی ترین کارهاست.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته