-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ آذر ۲۵, دوشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 23 آذر 92

 



سلام،
شنبه 23 آذر 92، 14 دسامبر 2013 میلادی
امروز در مورد پنج موضوع صحبت می کنیم.

 

جمهوری اسلامی چاره ای جز بازگشت به مذاکرات ندارد
پس از توقف مذاکرات هیات های کارشناسی ایران و 1+5 در وین، ابتدا گفته شد که طرفین برای مشورت با پایتخت‌های شان مذاکرات را ترک کرده اند اما دیروز مطرح شد که ترک میز مذاکره از سوی ایران بوده و دلیل آن هم این بوده که وزارت خزانه داری آمریکا 14 شرکت و چهار فرد را مشمول تحریم قرارداده است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این زمینه سر و صدای زیادی به راه انداخت، گویی که توافق ژنو به طور کلی به هم خورده باشد.
آقای عراقچی، معاون وزیرامورخارجه ی ایران، گفت که این تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا خلاف روح توافقنامه ی ژنو است. آقای لیاخوف، معاون وزیرخارجه ی روسیه هم عین همین جمله را تکرار کرده و گفت که این کار خلاف توافق ژنو است. سخنگوی وزارت خارجه ی آمریکا اما گفت که این کار بر خلاف توافق ژنو نیست چرا که تحریم تازه ای وضع نشده است. وی افزود که ما پیشتر طرف ایرانی ها را از این لیست آگاه کرده بودیم این اقدام در چارچوب نقض تحریم های پیشین است.
آقای علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، تقریبا حلوای توافق ژنو را خورد و گفت نمی توان به آینده خوشبین بود و ما باید فعالیت های مان را توسعه دهیم. از سوی دیگر آقای جان کری گفت که من به آینده ی مذاکرات خوشبین هستم و ظرف چند روز آینده گفت و گوها از سر گرفته می شود.
جمهوری اسلامی شاید به دلیل پاره ای فشارهای داخلی صحبت ها را تغییر داده باشد اما سرانجام چاره ای جز برگشتن به پای میز مذاکره ندارد، چرا که اگر تعلل کند بهانه ای به دست کنگره ی آمریکا خواهد داد که بعد از تعطیلات تحریم های تازه را در مورد ایران تصویب کند.

دانشجویان خواستار عزل رئیس دانشگاه فسا شدند
دویست و سی دانشجوی دانشگاه فسا در نامه ی سرگشاده ای به وزیر علوم خواستار عزل رئیس این دانشگاه شدند. این موجی است که در تمام دانشگاه برای تغییر روئسای امنیتی و خونریز دانشگاه به راه افتاده است.
سازمان عفو بین الملل خواستار نجات فوری شش زندانی کرد اهل سنت شده است که از 13 آبان ماه تا حال در زندان قزل حصار دست به اعتصاب غذا زده اند.
آقای کشیش آوانسیان که به دلیل بیماری های کلیوی، قلب و دیابت از سمت خود در کلیسا استعفا داده است، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و نیم زندان محکوم شد.   
هیات پارلمانی اروپا هم که به ایران رفته با خانم نسرین ستوده و آقای جعفرپناهی ملاقات کرده است. این دو به طور مشترک برنده ی جایزه ی مهم آندره ی ساخاروف شده بودند ولی به دلیل اینکه هر دو برای مدت 10 تا 20 سال ممنوع الخروج شده بودند فرصت دریافت جایزه در اروپا را پیدا نکردند. هیات اروپایی خواستار ملاقات با آقایان کروبی و موسوی شده بود اما مقامات جمهوری اسلامی با این درخواست موافقت نکردند.
پانزده کارگر ایرانی به همراه سه کارگر عراقی که روی یک خط لوله ی گاز در عراق کار می کردند به دست مهاجمان مسلح کشته شدند. گفته می شود این مهاجمان از نیروهای القاعده هستند.

بانک ایران وچین هم در راه است
آقای عسگراولادی، رئیس اتاق بارزگانی ایران و چین، گفت که اقدامات برای تاسیس بانک مشترک ایران و چین در حال انجام است. پس از اینکه همه چیز چینی شده فقط یک بانک کم بود که لابد آن هم اضافه خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس هم اعلام کرد که آقای بابک زنجانی، میلیاردر مرموز، سه و نیم میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار است و پرونده ی دیگری هم دارد که در آن بابک زنجانی توافق کرده بوده چهار میلیارد یورو بابت خرید شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی بپردازد که این توافق نیز متوقف شده است.

عقب نشینی دولت اوکراین در برابر مقاومت مردم
آقای لوینگتن، مامور بازنشسته ی اف بی آی که مدت هاست در جزیره ی کیش ناپدید شده از طرف خبرگزاری آسوشیتدپرس به عنوان پیمانکار سی آی ای برای جمع آوری اطلاعات از ایران معرفی شد اما سخنگوی کاخ سفید این خبر را تکذیب کرده و گفت که وی کارمند دولت نبوده. تکذیبی که البته ظریف است و درباره ی محتوای کار وی نیز اطلاعی ارائه نداد. گفته می شود که نیویورک تایمز و برخی دیگر از رسانه های آمریکایی نیز از این خبر مطلع بوده اند اما به دلیل حفظ جان آقا لوینگتن از انتشار آن خودداری کرده بودند. این خبر در آمریکا سر و صدای زیادی ایجاد کرده و حتی در سی آی ای هم باعث ایجاد تغییرات و برکناری هایی شده است.
هیات بازرسی سازمان ملل روز دوشنبه گزارش بازرسی خود را در مورد کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه ارائه خواهد داد. گفته می شود که در این گزارش آمده است که در پنج نقطه از هفت نقطه ای که این هیات مورد بازرسی قرار داده به طور گسترده ای از سلاح شیمیایی استفاده شده است.
معاون نخست وزیر اوکراین هم اعلام کرد که دولت این کشور پیمان تجاری با اتحادیه ی اروپا را امضا خواهد کرد. به این ترتیب یک عقب نشینی آشکار در برابر مقاومت مردم صورت گرفت، اگرچه شعار مردم اکنون این است که دولت هم باید استعفا دهد. این البته شکستی هم برای روسیه و آقای پوتین است چرا که این خواست وی بود که توافقنامه امضا نشود. پوتین همچنین شدیدا به آمریکا هشدار داده است که در مسائل اوکراین دخالت نکند چرا که این کشور را حیاط خلوت روسیه می داند.

 

خامنه ای: باید الک دولک را ترویج کنید
جناب مصباح یزدی فرمودند که ولی فقیه اگر اشتباه هم بکند ما نباید حرفی بزنیم. از همین ولی فقیه ویدئویی روی شبکه های اجتماعی پخش شده است که می گوید الک دولک، گرگم به هوا و لی لی را باید ترویج کنیم تا بچه های پای کامپیوتر ننشینند!
آقای ذوالنور که زمانی نماینده ی ولی فقیه در سپاه بودند و الان هم در پایگاه عماریون هستند فرموده اند که روحانیت هرگز از بی آبرویی ابایی نداشته!


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته