-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ دی ۷, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 4 دی 92



سلام،

چهارشنبه 4 دی 92، 25 دسامبر 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم

موضوع اول اینکه خانواده های 28 دختری که در حادثه آتش سوزی در کلاس درس روستای شین آباد پیرانشهر دچار جراحات عدیده ای شدند، البته 2 نفرهم فوت کرده بودند، وقتی به تهران آمدند متوجه شدند که چون بودجه ای نبوده هزینه بیمارستانها پرداخت نشده و معالجات این دختران متوقف شده و دیروز تجمعی در مقابل دفتر ریاست جمهوری داشتند. مجموعاً 35 زندانی اهل سنت در زندانهای قزلحصار، رجایی شهر و اوین به اعدام محکوم شدند که 6 نفر از آنها در زندان قزلحصار 50امین روز اعتصاب غذای خودشان را هم پشت سر گذاشتند. خانواده های این زندانیان محکوم به اعدام تصمیم گرفتند که از سنندج به تهران بیایند اما وزارت اطلاعات آنها را تهدید کرده که اگر به تهران بروید و جلوی بیت رهبری بخواهید تجمع بکنید بلافاصله عزیزانتان اعدام می شوند. 500 کارگر شاغل و بازنشسته استان تهران هم دیروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند و از اقدامات کمیته نحقیق و تفحص مجلس در خصوص سازمان تامین اجتماعی و سیاه کاریهای آقای مرتضوی پشتیبانی کردند و خواستار این شدند که سعید مرتضوی محاکمه شود، پولهایی که دادند به صندوق کارگران برگردد و همچنین سایر دستگاه هایی که به کارگران مربوط هستند مثل صندوق مهر امام رضا، خود وزارت کار و مسکن مهر هم مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرند. 200 کارگر مخابرات روستایی هم دیروز در مقابل مجلس تجمع داشتند، 34 میلیارد تومان بدهی بیمه آنها پرداخت نشده و در نتیجه دفترچه های بیمه آنها تمدید نشده.

نکته دوم اینکه 330 تن از فعالان دانشجویی در استان فارس نامه ای را امضاء کردند و خواستار تعویض روءسای سه دانشگاه اصلی استان فارس شدند. دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل هم بیانیه ای صادر کردند و بازداشت محسن برزگر، فعال دانشجویی این دانشگاه را محکوم کردند. برای امام جمعه راسک، مولوی فتحی محمد نقش بندی، و 4 نفر دیگر حکم اعدام صادر شده. خانواده های زندانیان سیاسی نامه ای نوشتند خطاب به پیمان عارفی، زندانی سیاسی که مادر و همسر خود را در تصادف از دست داده، و به او تسلیت گفتند. آقای حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان و نماینده آقای خامنه ای در کیهان بعد از اینکه تودهنی خورد در دانشگاه صنعتی شریف دوباره شانس خودش را در دانشگاه تهران امتحان کرد. اینبار با تداک کافی یک لشگر هم آدم برده بود ازجمله عکسی را یکی از سایتها چاپ کرده بود که یک خانمی شاید پنجاه و چند ساله به اسم دانشجو عکسی را علیه آقای موسوی بلند کرده بود. معذالک آقای حسین شریعتمداری با همه تدارکاتش با شعارهای "دروغگو برو گم شو" و شعارهای مشابه دانشگاه شریف در دانشگاه تهران هم مواجه شد. سخنان آقای حسین شریعتمداری انصافاً حد و مرز وقاحت را شکسته و اصولاً در سطحی نیست که حتی بشود آنها را مطرح کرد. نکته سوم اینکه مجید قبیله دبیر انجمن صنایع روغن نباتی کشور عنوان کرده که نوسان نرخ ارز باعث توقف کامل صادرات روغن شده و گفته که دیگر نمی توانیم رقابت کنیم. آقای بابک زنجانی میلیاردر جوان و یک شبه هم عنوان شده که کماکان 2.6 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهکار است و هنوز پولی به خزانه و بانک مرکزی برنگشته. اگرچه قبلاً عنوان شد که 9 هزار میلیارد تومان تنها از یک حساب او در تاجیکستان به ایران منتقل شده. رضا ضراب فردی که در ترکیه دستگیر شده و از عوامل فساد مهمی است که در ترکیه اتفاق افتاده، در زندان اعتراف که کارمند بابک زنجانی بوده و این کارها را در ارتباط با ایران انجام داده. جالب است که در ترکیه مطبوعات و احزاب مخالف موجی از جوکها و کاریکاتورهای و اشعار و غیره در محکوم کردن این فساد، آقای رضا ضراب، همسرش که از خوانندگان معروف ترکیه بود و دولت آقای اردوغان راه انداختند. 12 نماینده مجلس ایران هم نامه ای را امضاء کردن خطاب به سران سه قوه و در آن نوشتند که چرا قوه قضاییه کم کاری می کند و به فسادهای آقای بابک زنجانی رسیدگی نمی کند. اما آقای باک زنجانی هم جواب داده و عنوان کرده که من سرباز جسور ولایتم و نه جرثومه فساد. البته باید به ایشان گفت که خود سرباز جسور ولایت بودن یعنی جرثومه فساد. ولی جالب است که ایشان پشت خودش را به آقای خامنه ای و ولایت فقیه داده و از ایشان خرج کرده برای اینهمه مطلبی که دور و بر وی درآمده و جواب نمایندگان مجلس را داده. باید دید آیا بیت رهبری هم جوابی دارد بدهد یا نه؟ معاونت سازمان حفاظت از محیط زیست هم مطرح کرده که بئزین استاندارد وارد کنید چونکه وضعیت هوای تهران واقعاً بحرانی است. به هر صورت تعطیلی مدارس که سه شنبه شروع شد، چهارشنبه هم تمدید شد.

اما نکته چهارم اینکه سایت پارسینه خبر داد از اینکه 2 هفته پیش آقای روحانی، رئیس جمهور، سرزده به منزل استاد شجریان رفته با همسر خودش و به شوخی آقای شجراین گفته که آیا ما هم می توانیم همینطوری سرزده بیایم منزل شما؟ و این خبر بعد از اینکه پخش شده، محمدی نماینده مجلس به شدت از آقای روحانی انتقاد کرده و دفتر آقای روحانی هم متنی را منتشر کرده که معلوم نیست تکذیب است یا چیز دیگر؟ فقط سربسته نوشته که خبرهایی که سایتها می دهند مورد قبول نیست و فقط خبری را که سایت رسمی آقای روحانی مطرح کند به عنوان خبر محسوب می شود. آقای سعید مرتضوی هم عنوان کرده که به خانواده جوادی فر از قربانیان کهریزک 84 میلیون تومان پول نداده که آنها رضایت بدهند بلکه علت رضایت دادن آنها این بوده که پسر خود را در خواب دیدند و رضایت دادند. احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، هم جمله ای را گفته که به نظر من حرف دل او را نشان می دهد. او گفته که حفظ نظام بر عهده کسانی است که خدمتگذار برای خدا باشند ولو اینکه در اقلیت باشند و این اقلیت باید مردم را هم توجیه کنند. در واقع کاملاً در ذهن ایشان به درستی مطرح است که امثال ایشان و پشتیبانان نظام یک اقلیت مطلق هستند و این حرفش یعنی اینکه اگر لازم باشد باید به میدان بیایند و دست به کشتار مردم بزنند. آقای فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی هم عنوان کرده که توافق ژنو یک عقب نشینی منفعلانه بوده و در گامهای بعدی باید امتیازات بیشتری بگیریم.

اما نکته آخر به مجلس شورای اسلامی برمیگردد. مجلس کلیات طرحی را تصویب کرده که ظرف دو سال دولت پایتخت را جانمایی کند و منتقل کند. موضوعی که هم خود دولت مخالف است و هم آقای علی لاریجانی مطرح کرده که پولی برای این کار نیست. انصافاً خنده دار است وقتیکه دولت حتی پرداختهای جاری خود را نمی تواند بدهد آنوقت مجلس طرحی را تصویب می کند بدون آنکه منبع آنرا مشخص کرده باشد. جناب آصفری نماینده مجلس هم مطرح کرده که 40 نماینده نامه ای را امضاء کردند که اگر تا بعد از کریسمس که قرار است دوباره مذاکرات از سر گرفته شود به نتیجه ای نرسید، مجلس غنی سازی 60 درصدی را برای دولت الزامی بکند، به معنی اینکه از مذاکرات خارج شود. حضرات ظاهراً نمی دانند که چقدر اوضاع مملکت خراب است و چرا باید به هر قیمت تحریم ها برداشته شود بلکه فرجی در اقتصاد حاصل شود.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته