-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ دی ۷, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 27 آذر 92

 

سلام،

چهارشنبه 27 آذر 92، 18 دسامبر 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دانشجویان دانشگاه هنر که شنبه یک تجمع اعتراضی داشتند، دیروز سه شنبه هم دست به تجمع اعتراضی زدند و خواستار اسعتفای رئیس دانشگاه شدند. دانشجویان علیه حراست دانشگاه هم شعار دادند و تاکید کردند که اگر به خواسته آنان رسیدگی نشود دست به اعتصاب می زنند و به کلاس درس نمی روند و امتحانات آخر ترم را تعطیل خواهند کرد. در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم طی دو روز گذشته کشمکشی در حال انجام بود. هیئت سه نفره نظارت از وزارت علوم به دانشگاه رفته بودند و قرار بود روز دوشنبه در جمع دانشجویان حاضر شوند، دانشجویان در جلوی مسجد دانشگاه تجمع داشتند، اما هیئت را در دفتر نهاد رهبری و رئیس دانشگاه و غیره نگه داشتند و سرانجام قول دادند دیروز سه شنبه در آمفی تئاتر در جمع دانشجویان حاضر شوند، در حالیکه در ساعت 12:30 که زمان مقرر بود، دانشجویان با درهای بسته آمفی تئاتر مواجه شدند و فهمیدند که هیئت رو در کتابخانه و در اتاق کوچکی نگه داشتند. نهایتاً 7 نفراز دانشجویان به نمایندگی از کلیه دانشجویان برای اموری مثل تشکل های دانشجویی، نشریات دانشجویی، وضعیت خوابگاه ها، وضعیت دختران و غیره با هیئت سه نفره صحبت کردند. در تجمع دانشجویان امیرکبیر در مقابل آمفی تئاتر شعارهایی در دست آنان بود همچون "برکناری رهایی (رئیس دانشگاه) تنها راه رهایی" و یا "تشکل آزاد، نشریات آزاد حق دانشجو است" و "هدیه دانشگاه به دانشجویان 150 ترم تعلیق". در دانشگاه علم و صنعت سرانجام رئیس دانشگاه آقای سعید جبل عاملی برکنارشد و محمدعلی برخورداری جای او به ریاست رسید. به این ترتیب دیده می شود که حرکت دانشجویان در دانشگاه های مختلف با طرح شعار درست برکناری روءسای اطلاعاتی و خونریز دانشگاه ها و سایر خواسته های دانشجویی مثل نشریات آزاد، بازگشایی تشکل های منحل شده، برگرداندن اساتید، برگرداندن دانشجویان ستاره دار و اخراجی و مسایلی از این قبیل به راه خود ادامه می دهد و یکی پس از دیگری در دانشگاه ها خود را نشان می دهد.

نکته دوم اینکه در زندان اوین هوتن دولتی و محمد حسن یوسف پورسیفی دو زندانی سیاسی که دست به اعتصاب غذا زده بودند با وعده مسوولین برای رسیدگی به وضعیت درمانی آنها دیروز به اعتصاب غذای خود پایان دادند بخصوص اینکه تعداد زیادی از هم بندی های آنها هم خواستار پایان اعتصاب غذای آنها شده بودند. 45 امین روز اعتصاب غذای شش زندانی اهل سنت هم در زندان قزلحصار پشت سر گذاشته شده، زندانیانی که به اعدام محکوم شدند، اما از رسیدگی به خواسته آنها برای دادرسی عادلانه و سایر مشکلاتی که دارند خبری نیست. محمد امین کرمی و مهدی ری شهری تنگستانی دو تن از فعالان فیس بوک هم توسط اطلاعات سپاه از دهم آذر بازداشت شدند و در بند 2- الف اوین که زندان اطلاعات است زیر فشار شدید برای مصاحبه علیه خودشان قرار دارند. خانم الیزابت اوران نماینده پارلمان اروپا هم عنوان کرده که اروپا باید سر پرونده هسته ای گفت گوی حقوق بشر با ایران را آغاز بکند. 400 نفر از جمله فعالین عرضه موسیقی هم نامه ای به آقای علی جنتی وزیر ارشاد نوشتند و خواستار پایان سرکوب اهل موسیقی کشور شدند و همینطور امنیت هنرمندان که دیگر بخاطر تولید اثرهنری روانه زندان نشوند. احمد دانشپور مقدم مهندس عمرانی که محکوم به اعدام به جرم محاربه شده، 4 سال است که بلاتکلیف است و مادر و همسر این زندانی سیاسی هم به همین جرم در بند زنان زندان اوین بلاتکلیف هستند و احمد دانشپور از مشکل کولیت و بیماری اعصاب و روان رنج می برد و احتیاج به درمان بیرون از زندان دارد. 40 کیلو کاهش وزن داشته ولی به او رسیدگی نمی شود.  

نکته سوم اینکه آقای دیوید بلفیلد که اسم مسلمان شده او داوود صلاح الدین است، همان فرد سیاه پوستی که در سال 58 آقای طباطبایی را در ایالت مریلند آمریکا ترور کرد و بعد به ایران رفت در مصاحبه با روزنامه کریستین ساینس مانیتور خبر مهم و دست اولی منتشر کرده و گفته که آقای لوینسون مامور بازنشسته اف بی آی و معلوم است که برای سی آی ای داشته اطلاعات جمع می کرده را ایشان، یعنی داوود صلاح الدین، آخرین بار در هتل مریم جزیره کیش در تاریخ 18 اسفند سال 85 ملاقات کرده و می خواسته که آقای صلاح الدین برای وی خبرچینی بکند و گفته در همین ملاقات ماموران پلیس آمدند و او را به همراه آقای لوینسون دستگیر کردند اما او آزاد شده ولی آقای لوینسون را 4 مامور بردند. به این ترتیب بعد از 6 سال که ایران همواره تکذیب کرده که خبری از سرنوشت آقای لوینسون ندارد این اعتراف و مصاحبه آقای صلاح الدین نشان می دهد که حکومت ایران او را بازداشت کرده. سایت الف هم مطلب جالبی نوشته و گفته ما در جنگ فرهنگی شکست خوردیم و بی حجابی آنقدر زیاد شده که حجاب را فقط در فیلم های تلویزیون می بینیم. البته باید به سایت الف گفت که جنگی درکار نیست. فرهنگ زور، فشار و غیر عقلایی که تبلیغ و ترویج می شود، مردم حق دارند که به آن پشت بکنند و آنرا نپذیرند. در حقیقت در جنگ با مردم و عقلانیت شکست خوردند. آقای علی نجفی معاون آقای روحانی هم مطلب جالبی گفته که تعجب می کنیم از جرات مدیران احمدی نژاد در دزدی و اختلاس که هتل ها و مراکز توریستی را به زیر قیمت به اشخاص حقیقی اجاره می دادند و تازه پول آنرا هم به حساب شخصی خودشان می ریختند که الان نمی توانیم پیدا بکنیم. آقای خاتمی رئیس جمهور پیشین هم عنوان کرده که همه احساس می کنند که زیر شنود قرار دارند و در مورد خودش ایشان گفته که لااقل در انتقال آنچه که از ایشان شنود می شود صداقت داشته باشید و دروغ نگویید. آقای علی جنتی وزیر ارشاد هم مطرح کرده که 71 درصد تهرانی ها ماهواره استفاده می کنند و بزودی 2000 شبکه تلویزیونی روی تلفنهای همراه در دسترس خواهد بود و نزدیک به 22 میلیون نفر از طریق تلفن های همراه در ایران به اینترنت متصل هستند و گفته که می خواهید چکار کنید؟ پارازیت بفرستید؟ که در این مورد کارگر نیست. آمار رسمی نشان میدهد که در ایران 51 میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند و از این تعداد 22 میلیون نفر از طریق تلفن های همراه وصل هستند. سالیانه 180 هزار تحصیل کرده ایران مهاجرت می کنند و با این رقم در بین 98 کشور در حال توسعه ایران اولین رتبه در فرار مغزها از کشور را دارد.

نکته چهارم اینکه آقای بابک زنجانی میلیادر مرموز خط و نشان کشیده برای شورای عالی شهرسازی که مجوز برج ایران زمین او را لغو کرده و گفته که 400 میلیارد خرج مجوز کرده و 900 میلیون یورو یعنی بیش از 3600 میلیارد تومان هم تا الان هم برای برج ایران زمین هزینه کردم و اجازه نمی دهم که کسی مجوز برج را لغو کند. از پرونده تامین اجتماعی که اتفاقاً به همین آقای زنجانی هم مربوط می شود هر روز یک برگ تازه رو می شود که 53 درصد سهام نیروگاه تبریز را دولت بابت بدهی ها به سازمان تامین واگذار کرده اما فقط 25 روز بعد به قیمت 150 میلیارد تومان این سهام به آقای بابک زنجانی واگذار شده که اقلاً یک سوم قیمت آن 53 درصد است. درسازمان بازنشستگان کشوری در حالیکه که متوسط حقوق بازنشستگان دولت 500 هزار تومان در ماه است، رئیسی را آقای احمدی نژاد سرکار گذاشته بوده و هنوز هم بر سرکار است، خانم ایران عطاریان، که حقوق ایشان 12 میلیون تومان در ماه است که میشود 25 برابر متوسط دریافت یک بازنشسته.

اما خبر پنجم اینکه در اوکراین مردم کماکان در خیابان هستند، به دولت اعتراض دارند، خواستار استعفای دولت هستند. آقای یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین به روسیه رفت و قرار شد که 15 میلیارد دلار روسیه به اوکراین وام بدهد و گاز روسیه را هم 30 درصد ارازنتر بدهند و بازهم اوکراین به اروپا نپیوندد. این امر مخالفت مردم را تشدید کرده هرچند که آقای پوتین برای اینکه خودش را کنار بکشد مصاحبه کرده و گفته که من از اوکراین نخواستم که به پیمان شانگهای بپیوندد.

اما نکته آخر اینکه جناب مکارم شیرازی فرمودند که طلبه به اندازه کافی نداریم و مدارس علمیه باید روز به روز افزایش پیدا کند. دیروز عصر هم یک مراسم رونمایی از کتابی نوشته آقایان مسعود فروزنده و عباس تحویلدار صورت گرفت که عنوان آن هست ایران سرزمین صلح ادیان و در آن توضیح داده که در جمهوری اسلامی ادیان مختلف همه با صلح و صفا زندگی می کنند.  انگار نه انگار که از اهل سنت و دراویش و بهایی و مسیحی و غیره در زندان هستند و اینطور فشار و سرکوب را تحمل می کنند. واقعاً که پررویی هم اندازه ای دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته