-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۳ تیر ۱۷, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 28 خرداد 93





سلام،

چهارشنبه 28 خرداد 93، 18 ژوئن 2014 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه 5 هزار کارگر سنگ معدن بافق دومین اعتصاب خودشان را شروع کردند. این کارگران که از 27 اردیبهشت دست به اعتصاب زده اند. اعتراض آنها به واگذاری سهام به بخشی است که ممکن است منجر به اخراج آنها شود. همچنین می خواهند که قراردادهای موقت خود را به دائمی تبدیل کنند و خواستار این هستند که آن بخش از سهام به خود کارگران واگذار شود. سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء وزارت بهداشت هم خبر داده از اینکه 5 میلیون ایرانی با آسیبهای مواد مخدر درگیر هستند. در یک ماه گذشته جمعاً 4 کنسرت موسقی لغو شده از جمله کنسرت پیانیست بین المللی که قرار بود 23 و 24 خرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شود. به این ترتیب مسئله حمله بخشهایی از حکومت و محدود کردن فعالیتهای فرهنگی کماکان ادامه دارد. از جمله آنها ممنوع کردن ورود خانمها به استادیوم های والیبال بود که گفته شد که آقای روحانی می خواهد رسیدگی کند ولی فعلاً خانم ها بر خلاف سابق محدودتر شدند و به این بازیها هم نمی توانند وارد شوند. ضرر 800 میلیون دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت یکی دیگر از اوراق پرونده آقای بابک زنجانی شده. ظاهراً او میعانات گازی را به چین منتقل کرده، در آنجا انبار کرده، هزینه انبارداری پرداخت شده به حساب وزارت نفت تا بعداً مشتری پیدا بکند و به دلیل ماندن زیاد کیفیت میعانات گازی کاهش پیدا کرده و مجموعاً بیش از 800 میلیون دلار همین یک قلم به وزارت نفت و درواقع مملکت خسارت زده.

موضوع دوم اینکه سازمان عفو بین الملل اخطار کرده که خانم زینب جلالیان فعال سیاسی کرد که به حبس ابد محکوم شده و نزدیک به 7 سال است که در زندان بسر می برد در خطر کوری قرار دارد به دلیل احتمالاً ضرب و شتم و شکنجه های دوره بازجویی که به وی وارد شده. تنی چند ازاعضای  لگام (لغو گام به گام اعدام) در میان خانواده های 4 زندانی سیاسی اهل سنت که در قزلحصار هستند و هر لحظه ممکن است اعدام شوند و خانواده های آنها جلوی زندان تحصن کردند، حاضر شدند، با آنها صحبت کردند، بعضی از آنها نامه نوشتند و عکسهایی هم از آنها منتشر شده. آقای دکتر ملکی، محمد نوری زاد، نرگس محمدی و چند نفر دیگر از اعضای لگام. 6 فعال کارگری هم در استان آذربایجان غربی مجموعاً به 14 سال زندان محکوم شدند. جمال میناشیری، هادی تنومند، قاسم ابراهیم پور، ابراهیم مصطفی پور، محمد کریمی و حسن رسول نژاد. آیت ا... سید صادق شیرازی که از خانواده شیرازی ها است که مراجع ناراضی و مخالف حکومت هم هستند، خاندانی که چند تن از آنها هم به دست جمهوری اسلامی زندانی و کشته شدند، فتوا صادر کرده که مصادره اموال زندانیان سیاسی، و وثیقه های زندانیان سیاسی حرام شرعی است و خرید و فروش و تصرف در آنها هم شرعاً جایز نیست. پاره ای از زندانیان سیاسی که با سپردن وثیقه آزاد بودند و به خارج از کشور رفتند اخیراً حکومت شروع کرده اموال آنها را گرفتند و یا به فروش رساندن خانه ها و آپارتمانها. آقای علی شریعتی از جوانان فعال جنبش سبز هم 22 خرداد، شب نیمه شعبان، در حالی که نذری پخش میکرده در تهران بازداشت شده و تا الان خبری از او در دست نیست. موضوع سوم اینکه آقای ویلیام هگ، وزیر خارجه بریتانیا، به پارلمان این کشور اعلام کرد که بزودی پارلمان بریتانیا با حداقل و تعداد اندکی پرسنل باز خواهد شد. گفته میشود که بریتانیا اصرار دارد که سفارتش در ایران باز باشد به دلیل اینکه ایران آبستن حوادثی است که می خواهد با بازبودن سفارت از نزدیک شاهد آن حوادث باشد. روزنامه مجله ندای انقلاب که سالهای سال بود توسط سپاه منتشر میشد و همینطور روزنامه وطن امروز که به جناح احمدی نژاد تعلق دارد و آقای بذرپاش منتشر میکرد گفته میشود که به دلیل مسایل مالی بزودی تعطیل میشوند. آقای خامنه ای هم درشورای راهبردی سیاست خارجی که معلوم هم نیست چکاره است ولی به ریاست آقای خرازی ریاست خارجه اسبق در دفتر ایشان تشکیل شده تغییر جالبی داده. آقای ولایتی، شمخانی و محمد شریعتمداری را کنار گذشته و آقای سعید جلیلی، احمد وحیدی وزیر دفاع دولت احمدی نژاد و ابراهیم شیبانی رئیس بانک مرکزی احمدی نژاد را بجای آنها منصوب کرده. آقای حداد عادل هم اظهار نظر کرده که در مقابل احمدی نژاد نمی توانستیم فریاد بزنیم چون می ترسیدیم اصلاح طلبان امتیاز بگیرند. یعنی مملکت به فنا داده شده برای اینکه آقایان نگران بودند که یک رقیب سیاسی بهره بردای بکند. اما آقای نبویان از شاگردان آقای مصباح هم مثل خیلی های دیگر در آن جبهه اعلام خطر کرده که اصلاح طلبان دارند برنامه میریزند که مجلس خبرگان را بگیرند و رهبری را استیضاح بکنند. شاید برای اولین بار است که از این لغت استفاده می شود.

موضوع چهارم این است که روزنامه ساندی تایمز لندن عنوان کرده که قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه به همراه 67 نفر مشاور ایرانی وظیفه فرماندهی دفاع از بغداد را بر عهده گرفته. البته موضوعی است که جای دیگری تایید نکرده اگرچه مسئله دخالت ایران در عراق و یا همکاری با آمریکا در 24 ساعت گذشته در اکثر رسانه های غربی به عنوان خبر یا تحلیل موضوع بحث بوده. نخست وزیر کردستان عراق هم که به ایران سفر کرده بود عنوان کرده که مشکل عراق با تشکیل یک اقلیم خودمختار سنی  قابل حل است و به این ترتیب عراق به 3 قسمت تقسیم میشود. شهر سنی نشین بعقوبه هم که روی اتوبان به سمت بغداد در صد کیلومتری بغداد و در موقعیت استراتژیکی قرار دارد در آستانه سقوط به دست داعش قرار گرفته که البته دولت گفته که آنها را عقب رانده ولی هنوز اخبار ضد و نقیض از این شهر میرسد. آقای نوری المالکی چندین ژنرال از جمله رئیس ستاد نیروهای مسلح را برکنار کرده. صبح صادق، نشریه سپاه هم عکسهایی از آنها چاپ کرده و گفته که آنها ژنرالهای بعثی بودند که برکنار شدند ولی به هر صورت ارتش عراق پاشیده بنظر میرسد. آقای سید حسن نصرا... رهبر حزب ا... لبنان هم اعلام کرده که ما آماده جنگ در عراق هستیم تا از اماکن مقدس شیعه دفاع کنیم و گفته که هیچ کس نمی تواند به این اماکن دست درازی بکند. موضوعی که احتمالاً می تواند به جنگ شدید شیعه و سنی در عراق تبدیل شود. آقای جان مک مین رقیب انتخاباتی آقای اوباما و سناتور پرنفوذ جمهوری خواه هم به یار قدیمی خودش لیندزی گرم به شدت انتقاد کرده که دیروز گفته بود ایران می تواند در عراق کمک بکند دولت فعلی سرپا بماند. آقای مک کین گفته که هر نوع دخالت ایران در عراق مسایل را تشدید خواهد کرد و نهایت نادانی آمریکایی هاست. اما در افغانستان هم آقای عبدا... عبدا... عنوان کرده که رقیب او احمد اشرف غنی مقدار یک میلیون رای را از مناطق نا امن تقلب کرده که کسی نمی تواند کنترل بکند و به این ترتیب گفته که او در دور دوم انتخابات پیش افتاد.

اما موضوع آخر اینکه جناب ژنرال فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آقای خامنه ای عنوان کرده که داعش را صهیونیستها درست کردند برای اینکه نگذارند آقای نوری المالکی بعد از این انتخابات اخیر دوباره نخست وزیر شود و بر سرکار بیاید. اما موضوع دیگری که مطرح است این است که سایت انتخاب گزارش جالبی داده از جام جهانی و تعداد زیادی از هنرپیشه های حکومتی که مجانی به جام جهانی رفتند و گفته که ایران احتمالاً رتبه اول را در دنیا برای سفر مجانی به جام جهانی دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته