-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۳ تیر ۲۰, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 18 تیرماه 93



سلام،

چهارشنبه 18 تیر 93، 9 جولای 2014 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آقای لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه عنوان کرده که تاکنون به هیچ توافقی در وین دست نیافتیم و اگر اینطوری باشد ممکن است با توجه به اینکه آقای خامنه ای گفته که 190 هزار سو از سانترفیوژهای قدیمی احتیاج است آنوقت هیچ توافقی حاصل نخواهد شد. ضمناً ایشان گفته که روسیه مواضع متفاوتی گرفته که قابل فهم نیست چکار می کند. البته سعی کردند یک مقداری حرفهای آقای خامنه ای را درست بکنند و گفتند که منظور ایشان این است که ما 5 ساله به این عدد میرسیم. خیلی از مطبوعات دنیا هم امروز حرفهای آقای خامنه ای را منعکس کردند از جمله وال استریت ژورنال مطرح کرده بود که با این حرفهای آقای خامنه ای مشکل جدید بروز کرده. به هر حال آقای عراقچی در توییتر خودش نوشته که پشتوانه ما رهبر است و کوتاه هم نمی آییم. شبیه حرفهای آقای جلیلی را دارند میزنند. آمریکا از وزرای خارجه 5 باضافه 1 درخواست کرده که روز جمعه در وین جمع شوند و شنبه و یکشنبه هم بمانند و در واقع به مذاکرات کمک کنند شاید که چیزی از آن حاصل شود. آمریکا کمرس بانک آلمان را به دلیل نقض تحریم های ایران و سودان به 500 میلیون دلار جریمه محکوم کرده که این بانک با قوه قضاییه آمریکا مشغول مذاکره است و بعد از آن هم نوبت دویچه بانک است.

موضوع دوم اینکه معاونت صنایع کوچک وزارت صنعت و معدن و تجارت مطرح کرده که از 62 هزار واحد صنایع کوچک در شهرکهای صنعتی، 31 هزار واحد آن اصلاً به بهره برداری نرسیده و آنهایی هم که به بهره برداری رسیدند، 5400 توقف کامل دارند و الباقی هم زیر ظرفیت هستند. غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران مطرح کرده که از این قرارداد 20 هزار میلیارد تومانی شهرداری با سپاه خبری ندارد و همین دیروز باخبر شده. ظاهراً این قرارداد 2 خرداد امضاء شده بوده و جالب است که عضو دیگر شورا آقای دنیا مالی که طرف شهردار است عنوان کرده که این یک تفاهم نامه است و شهردار کار خلاف قانون نکرده.

سردار رویانیان که از ستاد سوخت میلیاردها تومان سوء استفاده شخصی کرده، پولشویی، حیف و میل و دزدی اتهامات اوست. گفته میشود که در اعترافات عنوان کرده که این را با دستور مقامات دولت احمدی نژاد انجام میداده و پول را هم هم به آنها داده. 100 کارگر فولاد زاگرس هم دیروز از مجموع 270 کارگر این کارخانه دیروز جلوی اداره سنندج تجمع داشتند.  کارخانه از اول نوروز 93 تعطیل شده و کارگران بدون مزد و بلاتکلیف هستند.

موضوع سوم اینکه آقای بهزاد نبوی که 5 سال حبس را تحمل کرده و همین اخیراً آزاد شد دوباره محکوم به یک سال زندان شده آنهم به دلیل شکایتی که به همراه 6 نفر دیگر از سردار مشفق کرده بودند. جالب است آن شکایت بعد از 4 سال هیچ رسیدگی نشده ولی آقای نبوی به یک سال زندان محکوم کردند که گفتند به دلیل کهولت سن ایشان بجای آن باید 10 میلیون جریمه نقدی بپردازد.

 لطیف حسنی مبارز آذربایجانی هم بعد از 52 روز اعتصاب غذا بالاخره از هوش رفت ولی با توجه به اینکه به او قول دادند که به بند سیاسی منتقل بکنند بنابراین یکی از مهمترین خواسته های وی که انتقال به زندان محل سکونت وی که کرج هست و آنهم بند سیاسی، به خواسته خودش رسید و اعتصاب غذای خودش را شکست.

 در میدان هفت تیر تهران هم جوانی از دکل مخابراتی بالا رفت در حالیکه پارچه ای پوشیده بود که روی آن نوشته شده بود فقر، دروغ و اختناق عامل خودکشی است و تهدید کرده بود که خودش را میکشد و بالاخره بعد از چند ساعت جلب توجه همه مردم و دهها فیلم و عکسی که از وی گرفته شد پایین آمد و نیروی انتظامی وی را دستگیر کرد. به هر حال مسئله خودکشی در ایران مسئله بزرگی است که پزشک قانونی میگوید در 9 ماهه اول سال 92 متوسط روزانه 11 نفر در ایران خودکشی کردند.

موضوع چهارم اینکه استیضاح کنندگان آقای فرجی دانا وزیر علوم بعد از جلسه ای که آقای لاریجانی هم داشت و قرار شد که استیضاح خود را یک ماه عقب بیندازند، امروز اعلام کردند که حاضر نیستند امضاء خود را پس بگیرند و استیضاح خود را عقب بیندازند و باید هیئت رئیسه برابر آیین نامه مجلس اعلام وصول بکند. رجا نیوز هم بعد از حرفهای رهبری که گفت که از دولت پشتیبانی می کند نگذاشت که عرق آقای خامنه ای خشک شود و دیروز به دولت حمله کرده بود اما این دفعه زیر لوای که یک عده تندرو به نام اعتدال حرفهای ناشایست می کنند دوباره همان حرفهای قبلی را تکرار کرده بود و نشان داد که کلاه آقای خامنه ای پشم ندارد. آقای محتشم دبیرکل انصار حزب ا... هم بعد از اینکه 17 تیرماه انصار حزب ا... به اسم امر به معروف و نهی از منکر دوباره به خیابانها آمدند، موضوعی که از قبل گفته بودند که واحد موتوری را بیاندازند و مزاحم زن و بچه مردم بشوند، عنوان کرده که ما برای این تجمع خود مجوز احتیاج نداریم و ضمناً مسوولین هم در جریان هستند.

موضوع پنجم اینکه در عراق آقای مهدی الحافظ رئیس وقت موقت پارلمان عراق اعلام کرد که بجای 5 هفته دیگر 5 روز دیگر مجلس دوباره تشکیل شود و به این وضع بحرانی رسیدگی شود. گفته میشود که احتمالاً آقای صالح برهم بجای جلال طالبانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد شد اما سرنوشت نخست وزیر هنوز معلوم نیست.

اما نکته آخر اینکه بسیج، پژوهشی را در مورد حجاب انجام داده و در آن گفته که فقط 30 درصد جامعه بد حجابی دارند و جالب است که در عوامل این بدحجابی 15 الی 16 مورد را ذکر کرده از جمله فیس بوک، ماهواره و تحصیل کردن مادرها را از جمله عواملی که بی اعتنایی به حجاب میاورد ذکر کرده. آقای بادامچیان هم عنوان کرده که موسوی و کروبی در حصر نیستند بلکه تحت مراقبت هستند. مراقبتی که نمی گذارند حتی خانواده آنها با انها ملاقات کنند. آقای کریمی قدوسی هم که قبلاً "ان پی تی" را "ام پی تی" نوشته بود و ظاهراً نویسنده نامه علیه خاتمی هم هست دسته گل دیگری به آب داده و کلمه باقی در جمله "بر مواضع خود باقی است" را ایشان با غ نوشته و جالب است که 8 تا نماینده هم آنرا امضاء کردند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تافردا شاد، پیروزو موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته