-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۳ تیر ۲۸, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 25 تیر 93


سلام،

چهارشنبه 25 تیر 93، 16 جولای 2014 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت میکنیم.

موضوع اول اینکه شنبه گذشته نیروی انتظامی در جزیره قشم با ساکنان روستای کوه درگیری داشته به دلیل قاچاق سوخت که مردم این منطقه به دلیل فقر یکی از کارهای آنهاست. با تیراندازی نیروی انتظامی 3 نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند. رویین عطوفت از فعالیم ملی مذهبی و از بنیان گذاران انجمن رنگین کمان از سوی آقای صلواتی به 11 سال حبس محکوم شده. در اصفهان گروهی که در گورستان تخت فولاد قصد برگزاری مراسم برای سردار اسعد بختیاری و سایر شهدای عصر مشروطه را داشتند با هجوم نیروی انتظامی و لباس شخصی ها متوجه شدند که آرامگاه سردار اسعد بختیاری را هم قفل کردند و اجازه برگزاری مراسم را ندادند. وحید رنجبر عضو هیئت مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان و عضو انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه به اداره اطلاعات این استان احضار شد و از آنجا بازداشت شد. یکی از اعضای خانواده شهرام امیری، متخصص ایزوتوپ که از او با عنوان دانشمند هسته ای نام برده میشد و به عنوان قهرمان ملی به ایران بازگردانده شد، برای نخستین بار مصاحبه کرده و افشاء کرده که خانواده او در آن دوران یکماه در گروگان بودند تا او را وادار به بازگشت بکنند و بعد هم به 10 سال زندان محکوم شده و چند ماهی بعد از بازگشت که زندان شده تاکنون 3 سال است که در زندان است و هم اکنون هم 3 ماه است که آقای امیری دست به اعتصاب غذا زده.

موضوع دوم اینکه وزارت اقتصاد و دارایی مطرح کرده که 31 درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند. رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم عنوان کرده که 30 درصد مردم از فقر سلولی رنج میبرند و در واقع پروتئین کافی دریافت نمی کنند. همین منبع گفته که 20 درصد  خانواده های ایرانی در نا امنی غذایی بسر می برند. فرماندار شهر ری هم اطلاع رسانی کرده که تاکنون 742 هکتار زمینی که با آبهای آلوده و فاضلاب آبیاری میشده تحریب شده و 90 هکتار دیگر از این اراضی باقی است که باید تخریب شود. مسئله سبزیجات و صیفی جاتی که با آبهای آلوده آبیاری میشود و به خورد مردم داده میشود مسئله ای است که دهها مریضی را باعث شده. مجلس آقای نعمت زاده وزیر معدن، صنعت و تجارت را صدا کرد و در خصوص بازنشستگان فولاد از آقای نعمت زاده سوال کرد موضوعی که هزاران بازنشسته فولاد با آن مواجه هستند و صندوق بازنشستگی آنها به قدر کافی موجودی ندارد و به آنها پرداخت بازنشستگی انجام نمی گیرد و جالب است که آقای نعمت زاده توضیح داد که در دولت قبلی مسئله این صندوق از وزارت صنعت و معدن به وزارت کار منتقل شده و آن وزارتخانه مسوول است و باید از آن وزارتخانه سوال شود اما علیرغم این مجلس به آقای نعمت زاده کارت زرد داد.

موضوع سوم اینکه مسئله حجاب در دستور حکومت قرار گرفته و با چنگ و دندان نشان دادن و صف آرایی،  با نیروهای بسیج قشون کشی خیابانی کرده دوباره نشان میدهد که ترس حکومت در شرایط فعلی از مقابله مردم و ابراز نارضایتی ها شدت گرفته و با سرکوب زنان و مسئله حجاب قشون کشی به رخ میکشد. روزنامه سیاست روز که در جناح اصول گرایان و نزدیک به احمدی نژاد محسوب میشد دیروز در سرمقاله خودش از این سیاستها انتقاد کرده و گفته که کثیری از جوانان اعتقادی به حجاب ندارند و بخشی هم از سر اعتراض دست به بدحجابی و یا بی حجابی میزنند. مرتضی حسینی نماینده مجلس هم برای دولت روحانی خط و نشان کشیده و گفته اگر دولت به وظایف فرهنگی خودش عمل نکند مردم خودشان وارد عمل میشوند. البته مردمی که ایشان می گوید همین بسیجی ها و نیروهای انصار حزب ا... هستند که به صورت سرکوبگر با موتور سیکلت به خیابانها سرازیر شدند. آقای روحانی هم جلسه ای با فرماندهان سپاه و سرلشگر فیروزآبادی داشته که حرفهای تکراری و تعارفات معمول در این جلسه رد و بدل شده اما نکته آن این است که آقای نقدی فرمانده بسیج وجانشین او آقای فضلی در این جلسه غایب بودند. 100 نماینده مجلس هم شکایتی از هیئت رئییسه به کمیسیون اصل 90 مجلس دادند که در آن گفتند هیئت رئیسه در اعلام وصول استیضاح و سوال نمایندگان آیین نامه را رعایت نمی کند. این نماینده های در واقع دلشان میخواهد روزی 4 تا وزیر را به مجلس بیارند و سوال و کنند و استیضاح کنند و اگر بتوانند خود آقای روحانی را هم یک خط در میان به مجلس بیاورند. طرح احزاب هم که در مجلس در دست بررسی است دیروز مطرح شد که التزام علمی به ولایت فقیه شرط لازم برای تشکیل حزب و هر عضو آن باید باشد. همچنین تصویب شده که اعضای احزاب منحله، درواقع بخوانید حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب و سایر احزاب منحل شده، محروم هستند از عضویت در احزاب. این شروط که مجلسی ها دارند می گذارند عملاً دارند تشکیل حزب را مسدود میکنند و می خواهند راه آنرا ببندند. ضمن اینکه درواقع غیرعملی است. چه مرجعی باید هزاران عضو یک حزب را بررسی کند که آیا التزام عملی به ولایت فقیه دارند یا نه؟

موضوع چهارم اینکه آقای ظریف و کری هر دو مطرح کردند که مذاکرات ارزش 6 ماه تمدید را دارد و عملاً درواقع موکول میکنند به دور بعدی. آقای دیوید سنگر از اعضای شورای سردبیری روزنامه نیویورک تایمز مطرح کرده که ایران پیشنهاد داده که ظرفیت موجود غنی سازی خود را در همین سطح برای 3 تا 7 سال حفظ کند و هیچ توسعه ای ندهد مشروط بر اینکه بعد از این دوره با ایران مثل سایر اعضای آژانس بین المللی انؤزی اتمی رفتار شود. آمریکا این عدد را لااقل 10 سال قلمداد میکند. رویترز از قول مقامات غربی که جلسه مذاکره هم بودند نقل میکند که هیئت ایرانی بعد از سخنرانی آقای خامنه ای که صحبت از 190 هزار سو غنی سازی کرده بودند غافلگیر شده بودند و عملاً صحبتهای هیئت ایرانی بعد از این صحبتها بسته شد. به نظر میرسد آقای خامنه ای بعد از اینکه متوجه شد تحریم ها به این زودی برداشته نمی شود عملاً سنگی را به پیش پای مذاکره انداخته که به جایی نرسد. بر طبق یک نظر سنجی هم 61 درصد آمریکایی ها هم خواهان توافق با ایران هستند. از طرفی روزنامه کیهان از همایش خط قرمز خبر داده که گفته تیم مذاکره کننده نگران شکست مذاکرات نباشد بلکه نگران عبور از خط قرمزها باشد.

موضوع پنجم اینکه در عراق بالاخره پارلمان عراق آقای سلیم الجبوری سیاستمدار سنی و جوان را با 194 رای به ریاست مجلس انتخاب کرد و عملاً گامی به جلو برداشت. القاعده کشور مغرب هم خلافت آقای البغدادی را قبول نکرده و با آقای ایمن الظواهری اعلام بیعت کرده به عنوان خلیفه و به این ترتیب تعداد خلفا در دنیای اسلامی به 6 نفر رسیده. روزی یک عدد خلیفه اضافه میشود! حماس هم طرح صلح مصر را نپذیرفت و عملاً اسراییل شد صلح خواه و طرح را پذیرفت و با رد کردن حماس دوباره حملات به غزه شدت گرفت و تاکنون 200 فلسطینی کشته شدند. در افغانستان هم ابتکار بسیار خوب مذاکره دو کاندیدا آقای احمد اشرف غنی گفته که بسیار خوب پیش میرود و بزودی دولت وحدت ملی در افغانستان تشکیل میشود.

اما موضوع آخر اینکه بعد از ماجرای استعفای وزیر خارجه انگلیس که گفته بود به مجلس عوام میرود و بعد هم از سیاست کنار میرود رجا نیوز نوشته که علت برکناری آقای ویلیام هگ عدم توفیق در برقراری رابطه با ایران بوده. رئیس کمیسیون هسته ای مجلس هم گفته که 190 هزار سانتریفیوژ کف خواسته های ماست. موضوعی که آقای کری گفته بود که حتی 19 هزار هم برای ایران زیاد است. و آقای محمد علی رامین مشاور آقای احمدی نژاد که معروف بود نئو فاشیست هست عنوان فرمودند که ایشان آمادگی دارند اتاق جنگی علیه مثلث ابلیس یعنی آمریکا، انگلیس و صهیونیست تشکیل بدهند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.  

 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته