-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۳ تیر ۱۷, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 11 تیرماه 93




سلام،

چهارشنبه 11 تیر 93، 2 جولای 2014 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آقای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مقاله ای را در واشنگتن پست نوشته و منتشر کرده که در آن عنوان کرده که ما ماهها با ایران مذاکره کردیم ولی هنوز نمیدونیم ایران چه انتخابی خواهد کرد. او تهدید کرده که مهلت زیادی تا 20 جولای باقی نیست و اگر ایران قبول نکند تحریم های سخت تری در پیش است. از سوی دیگر دیروز آقای روحانی در جمع کارکنان صنعت و معدن عنوان کرد که تحریم ها شکسته و هیچ بند زنی نمی تواند آنرا به حالت اول برگرداند. البته آقای روحانی اشتباه میکند اگر واقعاً اینطوری فکر بکند برای اینکه نظام تحریم ها سرجای خودش باقی است و بدون هیچ تغییری آمریکا می تواند بلافاصله آنها را شدیدتر بکند. آقای مارک دووبیتس که مدیر مرکز بنیاد دفاع برای دموکراسی و از تندروهای واشنگتن علیه ایران هست هم عنوان کرده که میعانات گازی که ایران بدون محدودیت صادر می کند و دولت اوباما می گوید نفت نیست باید مشمول تحریم شود و این درآمد بر روی ایران بسته شود. خبرگزاری رویترز هم خبر داده از اینکه در ماه ژوئن صادرات نفت ایران نسبت به ماه قبل 10 درصد کاهش پیدا کرده و در چنین شرایطی از امروز 11 تیرماه مذاکرات 5 باضافه 1 با ایران در وین آغاز میشود.

موضوع دوم اینکه چهارشنبه گذشته 4 تیرماه گروهی از ماموران نیروی انتظامی به همراه لباس شخصی ها مجهز به باتوم و گاز فلفل و اسپری و جرثقیل و بولدوزر به بازار میوه کرج حمله کردند. علت هم سد معبر گفته شده، برخوردی بسیار خشن و فراتر از یک اقدام شهرداری با کتک زدن، دستگیری، زندانی کردن یک تعداد، ترساندن و تهدید شدید آنها. این اولین باری است که چنین نیروهای امنیتی که معمولاً برای مقابله با مخالفین حکومت بکار گرفته میشوند به یک عده از کسبه حمله ور شدند. کارگران کارخانه میخ سازی یزد هم 9 ماه است که حقوق نگرفتند باضافه عیدی و پاداش از سال 88 تا کنون. البته کارفرما این را تکذیب کرده. کارکنان دروس ایران که سازنده تجهیزات ایمنی و آتش نشانی هست هم 35 ماه حقوق طلبکارند. بازرسی کل کشور هم عنوان کرده که شرکت ایرانسل در واگذاری 25 درصد سهام خود تخلف داشته و 5 سال است که برای رفع این تخلف اقدامی نکرده. معروف است که این شرکت به آقای مصطفی خامنه ای پسر بزرگ آقای خامنه ای متصل است و او در آن دست دارد. کمیسیون اصل 90 مجلس هم عنوان کرده که پرونده آقای مهندس مدلل کسی که آقای توکلی مطرح کرده بود که 650 میلیون یورو رانت استفاده کرده برای واردات مواد غذایی و غیره، بسته شد برای اینکه شرکت نشان داده که اصلاً هیچ پولی جابجا نشده و گزارش آقای توکلی صحت نداشته. هنوز آقای توکلی واکنشی به این حرکت کمیسیون اصل 90 نشان نداده.

موضوع سوم اینکه هادی اسماعیل زاده از فعالین کانون مدافعان حقوق بشر، حقوقدان و استاد دانشگاه به 4 سال حبس تعزیری محکوم شد. دیروز هم مامورین امنیتی به منزل آقای دکتر حسین رفیعی از فعالین قدیمی ملی مذهبی حمله کردند و کامپیوتر و یادداشتها و وسایل شخصی او را با خودشان بردند.

موضوع چهارم اینکه تلویزیون سی ان ان گزارشی را دیروز پخش کرد از اینکه ممکن است احمد چلبی نخست وزیر بعدی باشد برای اینکه توانسته تعدادی از سنی ها را با خودش همراه کند. التبه تلویزیون سی ان ان در این گزارش بسیار از چلبی انتقاد کرده، او را کسی دانست که اسناد سفارت آمریکا را به ایران تحوریل داده و روابط خیلی خوبی هم با ایران دارد. اولین جلسه پارلمان عراق هم دیروز برگزار شد ولی به درگیری بین یکی از نمایندگان کرد و یکی از نمایندگان متعلق به ائتلاف قانون آقای مالکی گذشت بر سر اینکه حقوق کارکنان دولت در کرکوک پرداخت نشده و وقتی هم که مجلس به تنفس رفت تعدادی دیگر از نمایندگان غایب شدند و در برگشت به حد نصاب نرسید و جلسه تشکیل نشد و به هفته آینده موکول شد. مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان هم عنوان کرده که در چند ماه آینده همه پرسی برای استقلال کردستان برگزار خواهد کرد. آقای عبدالهیان معاون وزارت خارجه هم گفته که ما به عراق سلاح میدهیم در صورت درخواست دولت عراق اما نیرو نمی فرستیم. البته قبلاً در سوریه شبیه همین حرفها را زده بودند اما در عمل نیروهای ایران و حزب ا... لبنان در درگیری ها و جنگ وارد شدند. 9 گروه اسلامگرای سوریه هم مخالفت خودشان را با داعش اعلام کردند اما جبهه النصره که قویترین آنهاست هنوز سکوت کرده و قبلاً با داعش آشتی کرده بود. گروه داعش در رقه که مثل پایتخت این گروه است نمایشی از خودروها و تانکها و نفربرهایی که به عنوان غنیمت بدست آورده بود به نمایش گذاشته و همینطور ماکت یک موشک اسکاد.

اما موضوع پنجم اینکه به دنبال ناپدید شدن 3 نوجوان اسراییلی و پیدا شدن جنازه آنها و تهدیدی که اسراییل کرده بود، دیروز بعد از تشییع جنازه این سه نوجوان، اسراییل حمله های هوایی را به غزه آغاز کرد که تاکنون 60 کشته و دهها زخمی گزارش شده. یک سخنگوی حماس هم اعلام کرده که اعلام کرده که اسراییل درهای جهنم را به روی خودش باز کرده و به این ترتیب دوباره جنگ در غزه شروع شده که به احتمال زیاد جمهوری اسلامی به لحاظ سیاسی از آن بهره برداری خواهد کرد. آقای سارکوزی رئیس جمهور قبلی فرانسه هم دیروز برای بازپرسی احضار و همانجا بازداشت شد به دلیل پرونده ای که در حال رسیدگی بود در خصوص کمکهای قذافی به انتخابات آقای سارکوزی و اعلام نفوذی که ایشان کرده بوده به قضات و پلیس برای فهمیدن محتوای پرونده و تحقیقات.

اما موضوع آخر اینکه گروه داعش اعلام کرده که در مناطق تحت اشغال آنان زنان بدون فرد محرم خود اگر از خانه بیرون بیایند سنگسار میشوند. ضمناً ابوبکر البغدادی اولین دستور خلیفه را صادر کرده که فتوای جهاد داده بخصوص اینکه در ماه رمضان گفته که جهاد خیلی بهتر است و برهمه مسلمانان واجب کرده که بروند در دولت اسلامی که داعش درست کرده و بجنگند. اما خانم شهلا میرگلوبیات هم نماینده مجلس عنوان کردند که باید کسانیکه لوله را می بندند چه برای مردان و چه برای زنان به 2 تا 5 سال زندان محکوم شوند. حتماً این روزهای دیدید که در شبکه های اجتماعی جوانان دهها جوک و کاریکاتور و طرح در خصوص این قوانین درج کردند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.    



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته