-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ آبان ۳۰, پنجشنبه

Fwd: متن پیاده شده روز چهارشنبه 29 آبان 92



 

سلام،

چهارشنبه 29 آبان 92، 20 نوامبر 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دیروز 2 انفجار جلوی سفارت ایران در بیروت 24 کشته و 140 زخمی بجای گذاشت. در بین کشته شدگان رایزن فرهنگی ایران حجت الاسلام ابراهیم انصاری و 6 نگهبان سفارت از جمله محافظ سفیر هم دیده می شود. گروه عبدا... عظام که از گروههای وابسته به القاعده است مسوولیت این کار را پذیرفته و گفته که به دلیل حضور حزب ا... لبنان و نیروهای ایرانی در سوریه و اسرایی که در آنجا دارند این کار را کرده و از این پس هم ادامه می دهد. در واقع به جمهوری اسلامی اعلان جنگ کرده. ظاهراً ابتدا یک نفر با موتور سیکلت یک عملیات انتحاری در ورودی سفارت انجام می دهد و بعد از اینکه دروازه را باز کردند قرار بوده که اتومبیلی با مقدار زیادی مواد منفجره به داخل برود و سفارت را منفجر کند که راننده را کشتند و ظاهراً عبور یک کامیون باعث شده این انفجار نیافتد و به این دلیل تعداد کشته گان کمتر شده. به هرحال بسیاری از کشورهای دنیا از اروپا، آمریکا، روسیه، انگلیس و غیره این کار را تروریستی خواندند و آنرا محکوم کردند. ایران آنرا کار اسراییل دانسته. مسابقه فوتبال میان تیم های ملی ایران و لبنان هم در همین دیروز برگزار شد. قرار بود برگزار نشود و به هر صورت با بیشترین تدابیر امنیتی در استادیوم خالی از تماشاگر و در حالیکه در بیرون استادیوم مملو از تانکها و نظامی ها بود برگزار شد و ایران هم 4 بر یک پیروز شد و پیشاپیش جواز ورود به جام ملتهای آسیا را پیدا کرد در صدر گروه. نیروهای بشار اسد شهر غاره را که شاید آخرین مسیری بود که مخالفین از آنجا می توانستند به بیرون از سوریه دسترسی داشته باشند به تصرف در آوردند و مدتی است که فشار اسد روی مخالفین زیاد شده و پاره ای از نقاط را دارد پس میگیرد. علت آن هم نداشتن سلا ح های سنگین توسط مخالفین، برتری هوایی نیروهای اسد و به هر صورت در مجموع عدم توازن قوا به لحاظ پول و تجهیزات است.

نکته دوم اینکه 100 نماینده مجلس شورای اسلامی طرحی را امضاء کردند که اگر 3 فوریت آن تصویب شود باید بلافاصله شورای نگهبان هم در مجلس حاضر شود و بلافاصله در مجلس طرح شود و همانجا تکلیف آن معلوم شود که به موجب این طرح، اگر تصویب شود، دولت در مذاکرات هسته ای 4 شرط را باید رعایت کند: غنی سازی 20 درصدی را باید ادامه دهد، ادامه تکمیل نیروگاه آب سنگین اراک، ادامه ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته 2 و 3 و همینطور ادامه ذخیره سازی اورانیوم تا میزان 3 سال سوخت نیروگاه. در واقع این 4 شرط یعنی اینکه مذاکره ای انجام نشود و دولت نرمشی نداشته باشد. از 2 حال خارج نیست، یا اینکه می خواهند سنگ اندازی کنند و یا در واقع شاید در واقع مانوری است که به تندروهای کنگره آمریکا هم نشان بدهند که در ایران هم مجلس چنین موضعی دارد و دولت در سر میز مذاکره بتواند بهتر امتیاز بگیرد. ولی حالت اول بیشتر محتمل است با توجه به اسامی که جلو افتادند و یک چنین طرح احمقانه ای را دارند مطرح می کنند. آقای کرمی قدوسی که از کسانیکه است که جزو این 100 نفر است گفته که ما به دلیل خواست مردم داریم این طرح را تصویب می کنیم که جلوی سازش را بگیریم. هزار دانشجوی بسیجی هم در فردو قم تجمع داشتند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند، پرچم اسراییل را آتش زدند و شعار دادند که فردو درقلب ماست و مسایلی از این قبیل به نشانه اینکه فردو نباید تعطیل شود. حال اینکه پیشاپیش نیمه تعطیل شده. آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در جمع آنها حاضر شد، صحبت کرد و جالب است که در صحبتهای خود گفت که در سایت فردو کارهایی صورت گرفته که عملیات والفجر 8 را هر روزه تکرار کرده. عملیات والفجر 8 همان عملیاتی است که نیروهای ایران رفتند فاو را بگیرند، کاری  غیرنظامی که فرماندهی آن با سپاه بود که شکست خوردند و هزاران نفر را سپاهی ها به کشته دادند و برگشتند. عجیب است که آقای صالحی یک عملیات شکست خورده را الگو کرده. شش سناتور آمریکایی هم، سه دموکرات و سه جمهوری خواه، نامه ای را امضاء کردند خطاب به دولت آمریکا که بدون اینکه ایران برنامه هسته ای خود را جمع بکند هیچ تحریمی را نباید کاهش داد. تعدادی از سناتورها هم که این شش نفر هم عضو آن هستند با آقای اوباما ملاقات 2 ساعته ای را داشتند و شخصاً آقای اوباما از آنها خواسته که این طرح جدید را تصویب نکنند. بعد از جلسه آقای باب کراکر سناتور جمهوری خواه عنوان کرد که تا آخر ماه نوامبر بعنی تا 10 روز دیگر تصویب این طرح حداقل به تاخیر افتاده و منتظر مذاکرات ژنو خواهند نشست. ایشان گفت که آقای اوباما توضیحات خوبی داده.

نکته سوم اینکه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد کانادا را در مورد نقض گسترده حقوق بشر در ایران با 83 رای موافق و 36 رای مخالف و 62 رای ممتنع تصویب کرد. آراء درست به اندازه ای است که سال گذشته قطعنامه علیه ایران تصویب شده بود. سازمان گزارشگران بدون مرز هم بیانیه ای صادر کرده و صد روز اول دولت آقای روحانی را از زاویه آزادی بیان به نقد کشیده و یک سیاهه ای ارایه کرده از سرکوب آزادی بیان، بستن روزنامه ها، دستگیری روزنامه نگار، مقاله نویس، وبلاگ نویس و غیره که کارنامه کاملاً منفی را در این 100 روز گدشته نشان می دهد. پرستو فروهر به همراه آرش فروهر بیانیه ای را منتشر کردند بعد از آنکه به آنها اجازه ندادند در مکان عمومی پانزدهمین سالگرد به خون خفتگان داریوش و پروانه فروهر را برگزار کنند دعوت کردند که در منزل فروهرها ساعت 3 تا 5 بعد ازظهر روز جمعه  اول آذرماه مردم برای مراسم شرکت کنند و گفتند که مردم ما را تنها نگذارید. آدرس منزل هم خیابان سعدی جنوبی، خیابان هدایت سابق و شهید قائدی فعلی، کوچه مراد زاده، پلاک 18. دختران آقای موسوی و خانم رهنورد هم بعد از تاخیر بالاخره توانستند ملاقات داشته باشند. ظاهراً مهندس موسوی آن فیلم سراپا تهمت و افتراء صداو سیما را دیده بوده، خانم رهنورد دچار مشکل نوسان فشار خون است. به هر حال هر دو عزیز به بیمارستان منتقل شده بودند و تحت مداوا بودند اما نیاز به مراقبت دایم پزشکی دارند که از آنها دریغ می شود. ظاهراً مسئله سرکوب دروایش گنابادی کافی نبود که دولت به سرکوب دراویش قادری هم پرداخته. دیروز در کرج حمله کردند به منزلی که خانقاه و تکیه دروایش بوده در سه راه حسن آباد کرج و 15 نفر از دراویش قادری را دستگیر کردند. آیت ا... محمد صحتی که بعد از منبر وی در اصفهان را به دادگاه ویژه روحانیت بردند، آزاد شد اما از او تعهد گرفتند که دیگر در اصفهان حق منبر رفتن ندارد.

نکته چهارم اینکه 300 کارگر کارخانه ماشین سازی تبریز 4 ماه است که حقوق دریافت نکردند و حق بیمه آنها را هم کارفرما نپرداخته و در نتیجه دفترچه کارگران هم تمدید نشده. کارگران کارخانه نکا سفال هم  تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری نکا داشتند چونکه 3 ماه است که حقوق دریافت نکردند. در اهواز هم مجدداً بعد از بارش باران تنگی نفس بیداد کرد، بیش از 2500 نفر راهی بیمارستانها شدند و 73 نفر بستری شدند. عاملی در هوا هست که گفته می شود نیترات است و یا اینکه ممکن است چیز دیگری باشد که بعد از بارندگی آلودگی بزرگ اهواز تبدیل به تنگی نفس برای مردم می شود.

اما نکته آخر اینکه آقای جواد لاریجانی فرمودند که ایران مهد دموکراسی در منطقه است. جناب آقای ذوالنور هم فرمودند که در عاشورای 88 در ایستگا ههای صلواتی مشروب به مردم می دادند. آقای علوی وزیر اطلاعات هم فرمودند که وزارت اطلاعات ایران تنها نهاد اطلاعاتی اخلاقی در جهان است. ایشان از این اظهارنظرها ادامه بدهد احتمالاً آقای مصلحی را میگیرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته