-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ آبان ۲۱, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 15 آبان 92


سلام،

چهارشنبه 15 آبان 92، 6 نوامبر 2013 میلادی

ابتدا عذرخواهی بکنم. بعضی دوستان به من تذکر داده بودند که دیروز به اشتباه به جای 5 نوامبر 6 نوامبر گفته بودم که عذرخواهی می کنم.

در مورد 4 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دیروز از ساعت 5 بعد از ظهر در خیابان جمهوری شهر مریوان یک دسته 70-80 نفری مردم حرکت کردند و بلافاصله جمعیت افزایش پیدا کرد و به آنها پیوست و تجمعی در اعتراض به اعدامها در کردستان و سایر نقاط کشور شکل گرفت. در کمتر از چند روز حبیب ا... گلپری پور، رضا اسماعیلی و شیرکو معارفی از مبارزین کرد اعدام شدند و موج اعدام سراسر کشور را فرا گرفته. بعد از مدتی نیروهای امنیتی ها با باتوم برقی به این تجمع حمله کردند و چندین نفرهم بازداشت شدند. جزییاتی از اعدام شیرکو معارفی منتشر شده که او را ابتدا به بهانه سیگار کشیدن در بند سلامت به سلول انفرادی بردند و بعد هم از سلول انفرادی گفتند که می خواهیم به زندان سنندج ببریم و تا زمانیکه این زندانی سیاسی چوبه دار را دیده حتی خبر نداشته از اینکه می خواهند او را اعدام کنند. این نشان می دهد که حضرات نه فقط از واکنش کسانیکه در بندهای زندان هستند می ترسند بلکه از خود زندانیان سیاسی هم می ترسند. سازمان ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ اطلاعیه ای را صادر کرده و در آن خواستار آن شده که مسئله موج اعدامها در ایران در صدر مذاکرات غربی ها با ایران قرار بگیرد. این سازمان گفته که فقط از ماه خرداد تاکنون که دولت جدید انتخاب شده 278 مورد اعدام در ایران اتفاق افتاده که حکومت تنها 166 مورد آنرا به طور رسمی اعلام کرده. یک کمپین هم در اینترنت شکل گرفته به نام کمپین هزار کامنت علیه اعدام که عمدتاً هم کامنتهایی را بر روی صفحات آقایان ظریف و روحانی و سایر مقامات در اعتراض به اعدامها قرار می دهد. فردا پنج شنبه 16 آبان بازار نجف آباد تعطیل خواهد بود و از ساعت هشت و نیم صبح تا ده و نیم صبح در مسجد بازار و بعد از ظهر هم از ساعت 3 تا 7 در حسینیه اعظم نجف آباد مراسم چهارمین سالگرد آیت ا... منتظری برگزار خواهد شد. چهارمین روز اعتصاب غذای 4 زندانی سیاسی در زندان اوین پشت سر گذاشته شد در اعتراض به وضعیت درمانی و بیماری و عدم رسیدگی به بیماری 30 نفر از زندانیان سیاسی بند 350 و صحبت از این شد که گروه های دیگری از زندانیان بند 350 هم به این اعتصاب غذا بپیوندند. 5 نماینده مجلس تذکری به وزیر اطلاعات دادند و خواستند که برخوردی را که با دختران آقای موسوی و خانم رهنورد شده شفاف سازی و اطلاع رسانی بکنند. آقای مطهری هم عنوان کرده که دختران موسوی باید بتوانند با رسانه ها حرف بزنند و این معنی ندارد که رسانه ها یکطرفه هر چیزی بگویند به مردم و به خورد آنها بدهند.

نکته دوم اینکه تصمیم وزارت نفت برای توقف تعدادی از پروژه های نیمه تمام باعث اعتراض کارگران شاغل در فازهای 13، 14، 22 و 24 عسلویه شده. نود درصد کارگران شاغل در این فازها تعدیل شدند. کارگرانی که ماهها حقوق و دستمزد خودشان را هم طلبکارند. 1000 کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان هم برای چهارمین بار طی یک هفته دیروز در صحن کارخانه تجمع اعتراضی داشتند. اعتراض به سیاست کوچک سازی کارخانه که تعداد زیادی کارگر را دارد بیکار می کند. وزیر اقتصاد و دارایی آقای طیب نیا هم عنوان کرده که حتی اگر رشد اقتصادی 8 درصدی هم داشته باشیم برای جبران عقب ماندگی ها کافی نیست. او گفته که در سالیان گذشته  تنها 17 درصد خصوصی سازی ها به بخش خصوصی واقعی بوده. در واقع یا اختصاصی سازی بوده به نور چشمی ها و اعوان و انصار رسیده و یا بیشترین بخش آن به نهادهای شبه دولتی یا حکومتی دیگر که زیر نظر سپاه و رهبری و امثالهم واگذار شده. 90 هزار بازنشسته شرکت ملی فولاد هم هنوز حقوق شهریور ماه خودشان را نگرفتند. مشکل بازنشستکان فولاد و خالی بودن صندوق بازنشستگی این مجموعه مشکل جدی است که هنوز حل نشده. همچنین اعلام شد که سن زنان کارتن خواب به 17 سال رسیده. موضوعی که تا چند وقت پیش محدود به زنان مسن بود اکنون به جوانان هم رسیده.

نکته سوم اینکه تایمز لندن مدعی شده از اینکه غربی ها قصد دارند پیشنهادی را به ایران بدهند که به ازای دسترسی ایران به بخشی از دارایی ها ی خودش که الان نمی تواند به آنها دست بزند به دلیل تحریم های ایران فعالیتهای غنی سازی را در تمام طول مذاکرات و تا رسیدن به توافق کاملاً متوقف کند. موضوعی که جای دیگری تایید نکرده و احتمال آن هم که ایران بپذیرد کم است. آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم خبر سایت دبکا در مورد انفجار در راکتور آب سنگین اراک را تکذیب کرده.

اما نکته آخر اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پرونده 3 هزار نفر از فرزندان مقامات ایرانی را که در خارج از کشور و بیشتر هم در انگلیس هستند به شورای عالی امنیت ملی داده.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد پیروز و موفق باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته