-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ آبان ۱۲, یکشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 8 آبان 92


 

سلام،

چهارشنبه 8 آبان 92، 30 اکتبر 2013 میلادی

در مورد 4 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آقای امیر عباس سلطانی فرمسوول تحقیق و تفحص پرونده آقای بابک زنجانی میلیاردر سرشناس در مجلس عنوان کرده که ایشان 13 هزار میلیارد تومان به وزارت نفت بدهی دارد. یعنی بیش از 4 برابر پرونده بزرگ اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی. ایشان گفته که 4 وزیر نفت، خارجه، صنعت ودارایی از او حمایت می کردند باضافه رئیس کل بانک مرکزی. البته امثال این آقای بابک زنجانی و یا شهرام جزایری نوعاً آدمهای جلوی پرده ای هستند که پشت سر آنها آدمهای بانفوذی هستند از سپاه، بیت رهبری و در بالاترین مقامات که این عروسکهای جلوی پرده منتفع می شوند و ممکن هم هست که سرشان بریده شود و به زندان هم بیافتند وقتی که کار سخت است ولی اصل کاریها در امان می مانند. آقای نوبخت رئیس سازمان  برنامه و بودجه دیروز در مجلس عنوان کرد که چین 22 میلیارد یورو از پول ایران را نگاه داشته و برای انتقال آن هفت و نیم درصد می خواهد هزینه انتقال بگیرد. یعنی دزد سرگردنه. ایشان از مجلس خواسته که اجازه بدهد که دولت 6 درصد از صندوق توسعه ملی بردارد. یعنی بجای 26 درصد درآمد نفت 20 درصد درآمد نفت را به صندق توسعه ملی بریزند و دولت 6 درصد آنرا بردارد و صرف پروژه های عمرانی بکند وگرنه 3.2 میلیون خانوار دچار مشکل می شوند. البته مجلس با همه ناله هایی که آقای نوبخت زد این تبصره را تصویب نکرد و چنین اجازه ای هم نداد و بنابراین پروژه های عمرانی بدون پول می ماند و رکود کشور سنگین تر می شود. آقای لاریجانی هم گفته می شود که در سفری که الان به چین رفته یکی از مهمترین مسایل این است که از چینی ها بخواهد که این پول ایران که نزد آنها است را آزاد بکند برای اینکه ایران به خرید از کشورهای دیگر احتیاج دارد که بعید است چینی ها با توجه به دست بالایی که دارند از این دزدی سرگردنه دست بردارند. رانندگان کشور در یک پرسش و پاسخ خبرگزاریها معتقدند که دلیل افزایش حوادث رانندگی در ماههای اخیرلاستیکهای بی کیفیت چینی است که وارد شده و زیر ماشینها یا صاف می شوند و یا می ترکند و حادثه درست می کنند. بانک جهانی هم در جدیدترین گزارش خود درباره فضای کسب و کار کشورها اعلام کرده از بین 186 کشور مورد مطا لعه ایران با 8 پله سقوط نسبت به سال گذشته در رتبه 152 قرار گرفته. سنگاپور رتبه یک و چاد رتبه آخر را دارند.

نکته دوم اینکه المانیتور خبرداده از اینکه آقای اخضر ابراهیمی در تهران پیام غربی ها را برده بوده و از ایران خواستند که رضایت بدهد که اسد در دوره انتقالی باشد ولی بعد از آن دیگر در قدرت نباشد اما ایران با این پیشنهاد مخالفت کرده. آقای صدیقی امام جمعه تهران هم عنوان کرده که رهبری دست دولت را برای مذاکره باز گذاشته تا با دنیا اتمام حجت کنیم و ببینیم چه می کنند. این برای چندمین بار است که افراد نزدیک به بیت رهبری و خود رهبری دارند عنوان می کنند که آقای خامنه ای دست دولت را باز گذاشته. وزیر اطلاعات هم گفته می شود که درصدد است یک شورای هماهنگی برای کارهای اطلاعاتی درست کند تا دستگاه های اطلاعاتی در آنجا با هم هماهنگ شوند. ولی گفته می شود که اطلاعات موازی یا سازمان اطلاعات سپاه زیر بار نمی رود و همین الان هم فعالتر شده و شروع کرده کسانی را که از وزارت اطلاعات آقای علوی کنار گذاشته می شوند جذب می کند و بکار می گیرد. آقای حجت الاسلام نقویان که اخیراً از او نواری در اینترنت دست به دست شده و میشود که در آن از رهبری تلویحاً انتقاد کرده و با مقایسه حضرت علی درواقع همه آیت ا... ها ازجمله رهبری را رفوزه کرده و گفته که به بیت هبری هم نرفتم، از تلویزیون ممنوع التصویر شده و دیروز هم اعلام شد که ایشان ازمعاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان هم استعفاء داده و کنار رفته.

نکته سوم اینکه آقای عبدا... نوری در دیدار با خانواده آقای کروبی عنوان کرد که  آقای روحانی بداند که مردم با امید رهایی از این وضعیت به او رای دادند و خواستار این شده که برای مردمی که از بی قانونی به ستوه آمدند اقدامی بکند. در استان سیستان و بلوچستان که 13 نفر را به تلافی، اعدام کردند، اجساد 8 نفر را که از زندانیان عقیدتی بودند و از اهل تسنن بودند و نه قاچاقچی، تحویل ندادند و گفته می شود در گورستانی در چندین کیلومتری گورستان عمومی زاهدان در گورستان متروکه ای آنها را دفن کردند. پاره ای از مردم هم به صورت نمادین و بدون جنازه به گورستان عمومی زاهدان رفتند و نماز میت غیابی خواندند. کار جالبی که درواقع هم اعتراض را داشته و هم نمایشی از اینکه چرا جنازه را ندادند درحالیکه فضای گورستان زاهدان کاملاً امنیتی بوده و مامورین امنیتی از مردم فیلم هم می گرفتند. سازمان گزارشگران بدون مرز در اطلاعیه ای از توقیف روزنامه بهار انتقاد کرده و آنرا مسوولیت دولت آقای روحانی دانسته و گفته که این اولین توقیفی است که در دولت آقای روحانی انجام می گیرد. همچنین انتقاد از حکم 5 سال زندان برای مهناز محمدی مستند ساز و پگاه آهنگرانی هنرپیشه و سینما گر که 18 ماه زندان محکوم شده و همینطور ابراز نگرانی کرده از محاکمه پشت درهای بسته و غیر عادلانه خسرو و مسعود کردپور، 2 روزنامه نگار اهل کردستان. سازمان عفوبین الملل هم ابرازنگرانی کرده از اعدام غریب الوقوع زانیار و لقمان مرادی 2 زندانی سیاسی  اهل کردستان.

اما نکته آخر اینکه آقای محمد علی رامین که زمانی مشاور آقای احمدی نژاد بود عنوان کرده که تا 2 سال دیگر ایالات مختلف آمریکا مستقل می شوند و ضمناً ایشان گفته که نواب صفوی نمرده و آمریکا نمی تواند که رزم آرا دیگری را مطرح کند. خلاصه اینکه ایشان آقای روحانی را به ترور تهدید کرده. اما از این جالبتر خانم فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس که عضو جبهه پایداری هم هست خطاب به احمد شهید، نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، گفته که چه مکنید با ترور و کشتن سیاه پوستان توسط مقامات آمریکایی؟ مملکتی که رئیس جمهور آن هم سیاه پوست است. از آن جالبتر هم اینکه خانم آلیا که باید جایزه نبوغ به ایشان داد فرمودند که اگر فقط نیمی از زنان ایران طلاهایشان را به پای مقام معظم رهبری بریزند می توان تمام بانکهای آمریکایی را خرید. ایشان کاش تراز بانک مرکزی را که اخیراً منتشر شده نگاه می کرد که کل ذخیره طلای ایران 95 تن است که دربهترین شرایط با قیمت امروز طلا 5 میلیارد دلار می شود که شاید برای خرید یک بانک کوچک یا متوسط هم ناکافی باشد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته