-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ شهریور ۲۷, چهارشنبه

سه شنبه 26 شهریور 92، 17 سپتامبر 2013 میلادی


 

 

سلام،

سه شنبه 26 شهریور 92، 17 سپتامبر 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول سخنان آقای روحانی در جمع فرماندهان سپاه است که ابعاد مختلفی دارد و بازتاب گسترده ای هم در رسانه ها ی داخل و خارج از ایران داشته. در این صحبت از یک سو آقای روحانی مطرح کرده که سپاه سیاست را خوب بفهمد ولی وارد آن نشود و به حرف آقای خمینی هم استناد کرده که سپاه بیرون از سیاست بیاستد. موضوعی که بعید است از جانب سپاهی ها انجام بگیرد. مطلب دیگر اینکه آقای روحانی گفته که سپاه چند پروژه ملی را به عهده بگیرد. آیا منظور آقای روحانی این است که محدود شوند به آن چند پروژه و دست از سر بقیه اقتصاد بردارند و یا اینکه اضافه بر کارهایی که دستشان است، چند پروژه بزرگ دیگر هم به دستشان بدهند. به هر صورت سپاه نه فقط از سوی ارگانهای رسمی مثل خاتم الانبیاء و قرارگاه های قرب و این قبیل موسسات بلکه به شکل تعاونی های بازنشسته های سپاه و اعضای آنها، بیش از 1800 شرکت در خارج از ایران و صدها شرکت در داخل ایران، در همه ابعاد اقتصاد ایران، قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا و غیره، بازارچه های مرزی و دهها کار دیگر حضور دارد. آقای روحانی در همین صحبتها هم گفته که سپاه جلوی قاچاق را هم بگیرد. موضوعی که قانوناً هم وظیفه سپاه هست و در سال 19 میلیارد دلار، 20 میلیارد دلار کالای قاچاق از بالاسر گمرکات وارد کشور می شود که از قضا دست سپاه است. همچنین آقای روحانی خواسته که بخشی از بار سپاه را دولت بر دوش بگیرد. نکته دیگر در صحبتهای آقای روحانی این بوده که گفته من قبول ندارم که سپاه رقیب بخش خصوصی است. موضوعی که عجیب به نظر می رسد و آقای مطهری بلافاصله بعد از صحبت آقای روحانی نوشته ای را منتشر کرد که در آن یادداشت مطرح کرده که از آقای روحانی انتظار صراحت بیشتر داشتیم. مطهری گفته که بعید است که روحانی نداند که سپاه رقیب بخش خصوصی و مردم هست. در همین صحبت آقای روحانی در مورد وضعیت کشور گفته که ما کشوری بودیم که 2.5 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کردیم اما الان رسیدیم به کمتر از 1 میلیون بشکه آنهم در سالیکه باید 7.5 میلیون تن گندم وارد کشور بکنیم. ارقام و اعدادی که قبلاً گفته شده بود و با اظهار رئیس دولت تایید شد. به هر حال مسئله سپاه به هر حال یکی از حساس ترین مسایل هم اقتصادی و هم سیاسی و هم فرهنگی و هم اجتماعی حال حاضر ایران است در سیاست داخلی و در سیاست خارجی و مطرح کردن آن و کشتی گرفتن با آن و کشور را از زیر چنگ و بال آنها درآوردن موضوع حساسی است که اگر اتفاق نیافتد مشکلات کشور حل نمی شود و برای نجات کشور از دست این سازمان عجیب و غریب هم چاره ای جز توسل به مردم و حرکتی همه جانبه در اقتصاد و فرهنگ و سیاست نیست. روزنامه اعتماد هم به سراغ آقای رمضان شریف مسوول روابط عمومی سپاه رفته و او را زیر سوال گرفته که سپاه کارهای بزرگ را می گیرد و تکه تکه می کند و به پیمانکارهای کوچکتر می دهد، آنها هم همینطور و چند ین دست می چرخد. گاهی از قراری که گفته می شود یک کار به پیمانکار رده چهارم می رسد تا تازه به اجرا در بیاید. به هر حال آقای رمضان شریف ادعای عجیبی را که یک بار دیگر هم اعلام کرده بود تکرار کرده و گفته که رقبای ما ملی مذهبی ها هستند که کارهای خیلی بزرگ گرفتند. از ایشان باید پرسید که اسم چند تا از آنها را نام ببرید. بندگان خدا کسانیکه اکثر آنها یا زندان هستند و یا در سنین بسیار پیر قرار دارند.

نکته دوم اینکه آقای احمد توکلی مطرح کرده که حساب ذخیره ارزی جارو شده و در آن چیزی موجود نیست. این فرق دارد با ذخایر ارزی کشور. حساب ذخیره ارزی حسابی بوده که قرار بوده مابه تفاوت پول نفت نسبت به آنچه در بودجه پیش بینی شده در حساب ریخته شود در زمانیکه قیمت نفت بالاتر می رود. به هر حال مدتهاست که  دولت این حساب را تخلیه کرده و چیزی در آن باقی نگذاشته. آقای توکلی همچنین گفته در پایان سال 91، سال گذشته، دولت 278 هزار میلیارد تومان به بانکها و موسسات بدهکار بوده. این غیر از بدهی های گوشه و کناری است که دارد پیدا می شود و غیر از بدهی است که دولت به پیمانکاران دارد و بنابراین عدد 500 هزار میلیارد تومانی آقای رفسنجانی در مورد بدهی های دولت درست است. اخیراً سررسید پاره ای از اوراق مشارکتی که دولت فروخته به مردم با بهره 5 و گاهی تا 20 درصد و پول گرفته که پروژه اجرا کند سررسیده و دولت ندارد بدهد. برآورد میشود که مجموع اوراق مشارکت و بهره های آنها حدود 32 هزار میلیارد تومان باشد. یکی از نماینده های مجلس آقای علی زنجانی که عضو کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی هم بوده مطرح کرده که در سرقت 20 هزار پرونده تحقیق و تفحص یکی از نمایندگان مجلس هم دست داشته که اسم آنرا به آقای لاریجانی هم دادند. 60 کارگر بازنشسته صنایع فولاد هم برای چندمین بار جلو مجلس تجمع داشتند. 3 ماه است که این کارگران از صندوق بازنشستگی مستمری نگرفتند و این مشکل صندوق فولاد مشکل بزرگی است که پیش از این و بیش از این هم دردسرزا خواهد بود. 800 کارگر قراردادی و رسمی صنایع دریای ایران، صدرا، هم تا آخر شهریور ماه اخراج می شوند. شرکتی که به سپاه وصل بوده. همان سپاهی که میلیاردها پول کشور را گرفته ولی کارخانجاتی را هم که تصاحب کرده نمی تواند اداره کند و با مشکل مواجه شدند. این کارگرها که در آستانه اخراج قرار گرفتند از 2 سال تا 20 سال سابقه کار دارند. دولت برنامه 8 ماده ای را هم ابلاغ کرده که تحرکی به وضع اقتصادی بدهد. ماده اول آن می گوید که بانکها بجای 130 درصد برای گشایش اعتبار از شرکتها و واحدهای تولیدی، فقط 30 درصد بگیرند. موضوعی که البته معلوم نیست بانکها توان اجرای آنرا داشته باشند ولی اگر اجرا شود کمک بزرگی به حل نقدینگی صنایع بزرگ خواهد بود.

نکته سوم اینکه آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم خبر داده از اینکه مجوز بازگشت به تحصیل تعدادی از دانشجویان ستاره دار صادر شده. او گفته که شکایات زیادی آمده که در حال رسیدگی است و بازگشت به تحصیل هستند. مریم شفیع پور دانشجوی فعال زندانی دیروز که خانواده وی برای ملاقات رفتند گفته شده که به بیمارستان منتقل شده ولی گفته نشده که چه بیمارستانی و چرا و اسباب دلواپسی همه را فراهم کردند. یکی از مسوولین وزارت بهداشت هم اعلام کرده که در ایران بیش از 50 هزار نفر به بیماری ایدز مبتلا هستند که خودشان هم خبر ندارند. اصلی ترین عامل آنهم سرنگهای آلوده در میان معتادین است.

نکته چهارم اینکه آقای موسویان که قبلاً جزو تیم مذاکره کننده هسته ای بود در سایت ایران دیپلماسی خبر داده از اینکه آقای خامنه ای مجوز مذاکره مستقیم با آمریکا را به آقای روحانی داده و فرصت مغتنمی است برای حل مشکل هسته ای. البته آقای خامنه ای مجوز عادی سازی روابط با آمریکا را صادر نکرده. روزنامه گاردین خبر داده بود از اینکه قرار است آقای اوباما و روحانی اتفاقی در صحن سازمان ملل همدیگر را ببینند و صحبت بکنند اما سخنگوی کاخ سفید آنرا تکذیب کرده و گفته چنین چیزی در دستور کار آقای اوباما نیست. یک دادگاه اروپایی هم براساس شکایت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بعد از چند ماه رسیدگی دستور لغو تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی را در 17 کشور صادر کرده و حالا اتحادیه اروپا 2 ماه وقت دارد اسناد تجدید نظر خود را ارایه بدهد که چرا این شرکتها را مشمول تحریم کرده برای مشارکت آنها در پروژه هسته ای ایران.

نکته پنجم اینکه بازرسان سازمان ملل گزارش خود را منتشر کردند و تاکید کردند که از گاز سارین در سوریه استفاده شده و سه نکته را ذکر کردند که نشان میدهد دولت اسد این کار را کرده. یکی اینکه نوع گازی که مصرف شده فقط دولت سوریه داشته و دیگر اینکه نوع راکتهایی که آنرا منتقل کردند هم مخصوص ارتش سوریه بوده و حداقل یکی از راکتها هم از سمتی شلیک شده که ارتش سوریه در آنجا قرار داشته. این گزارشها تقریباً جای شبهه ای نمی گذارد که دولت سوریه این جنایت را مرتکب شده.

اما نکته آخر اینکه سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه بعد از اینکه حالا حمله به سوریه منتفی شده خط و نشان کشیده که اگر آمریکا به سوریه حمله کند سپاه به وظیفه خودش عمل می کند. فرمانده هوافضای سپاه هم عنوان فرمودند که بسیجی های حزب الهی در ساحل مدیترانه همین الان با استکبار جهانی مبارزه می کنند. این همه تکذیب کردند و حتی فیلم موجود را هم تکذیب میکنند، این جناب گرم شده و ظاهراً نفهمیده و دارد تایید می کند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته