-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ شهریور ۲۱, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنیه 20 شهریور 92


سلام،

چهارشنبه 20 شهریور 92، 11 سپتامبر 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه از سوی آقای روحانی آقای علی شمخانی به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد. این کار که قاعدتاٌ با موافقت آقای خامنه ای صورت گرفته در حالیست که آقای شمخانی هرگز جنبش سبز را فتنه نخواند و از آقایان موسوی و کروبی تبری نجست و در واقع از ناراضیان سپاه بود و منسوب شدن شمخانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی را باید نوعی عقب نشینی آقای خامنه ای محسوب کرد. عقب نشینی که با افزایش فشار تحریم ها و بحران اقتصادی کشور آقای خامنه ای را وادار کرده که در عین کنار کشیدن خودش که هواداران خودش را از دست ندهد سعی می کند مسایل را بلکه به نوعی بتواند رفع کند. در همین حال محمد تقی کروبی پسر آقای کروبی در فیس بوک خودش نوشته که آقای رفسنجانی با رهبری صحبت کرده و خواستار این شده که مسئله رفع حصر آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شود. به این ترتیب اگر این شرط اتفاق بیافتد و زندانیان سیاسی آزاد شوند و ازآقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد رفع حصر شود از دو شرطی که برای جدی گرفتن مذاکرات هسته ای مطرح شده بوده یکی داشتن اختیارات برای آقای روحانی با توجه به اینکه ایشان پرونده هسته ای را به وزارت خارجه تحت نظر خودش منتقل کرده و شرط دوم هم آزادی زندانیان و در حصر شدگان، آنوقت می توان امید داشت که آقای روحانی سر میز مذاکره به شرطی که در ماجرای هسته ای اختیارات تام داشته بتواند به حل و فصل موضوع بپردازد. آقای روحانی دیشب برای اولین بار هم در صدا وسیما زنده صحبت کرد، مطلب خاصی نگفت، بیشتر چیزهایی که همه میدانند از قبیل اینکه کشور رکود تورمی دارد، رشد اقتصادی منفی است و امید هم داد به اینکه مسئله هسته ای به زودی قابل حل است. آقای روحانی در نشست ائمه جمعه سراسر کشورعنوان کرده که ما نه دین دولتی می خواهیم و نه امام جمعه دولتی و جمله دو پهلویی را هم گفته که مردم شبهات انتخابات 88 را از بین بردند. معلوم نیست که مراد ایشان مثل آقای خامنه ای این است که در انتخابات 88 تقلب نشده و یا اینکه حرکت مردم و رای دادن مردم نشان داد که قطعاً در 88 تقلب شده.

نکته دوم اینکه از مجموع 180 کارخانه چای کشور 100 کارخانه تا الان کاملا تعطیل شدند و 80 کارخانه مابقی هم بجای 30 تن تولید روزانه با یک سوم ظرفیت و در حدو 10 تن به کار ادامه میدهند. این درحالی است که کل کارخانجات چای کشور بین 10 تا 12 هزار تن ظرفیت تولید سالانه داشتند و به گفته دبیر انجمن کارخانجات چای کشور نزدیک به 100 هزار تن واردات چای به کشور انجام شده که عمدتاً از کانال قاچاق بوده، چای هایی که بعضی از آنها تاریخ مصرف گذشته بوده و باید معدوم میشده ولی بین مردم توزیع شده. در قزوین هم سه کارخانه پلی اتان یک و پلی اتان دو و اریش خودرو با همدیگر ادغام شدند و از 600 کارگر 200 تای آنها بیکار شدند. این کارگران قراردادی که قبلاً از ترس بیکار شدن شکایتی نمی کردند بعد از اخراج و بیکاری شکایتی کردند که پرده از عدم ایمنی محیط کار برداشته و اینکه پاره ای از آنها در زمانی که کار می کردند دچار معلولیت هم شدند. مسئله ایمنی محیط کار مسئله جدی است که در بسیاری از نقاط کشور رعایت نمی شود و قربانیان متعددی در صنایع مختلف و بخشهای مختلف روزانه از کارگران می گیرد. گروهی از فعالین محیط زیست به گزارش استان بان در شهرستان ایذه دست به اعتراض زدند و خواستار برخورد دادستانی با قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه شدند که مشغول از بین بردن جنگل های بلوط بختیاری است. وزیر نفت آقای زنگنه هم عنوان کرده که بابک زنجانی میلیادر مرموز و جنجالی 2 میلیارد دلار از پول نفت را به خزانه کشور برنگردانده. آقای بابک زنجانی گفته که پول به حساب من هست ولی چون آمریکایی ها بلوکه کردند نمی توانم برگردانم و ضمناً ایشان عنوان کرده که او از هر فروش نفت 7 درصد سود بر می داشته که رقم نجومی است و معلوم نیست با چه واسطه و چه پارتی و با سر در کدام مرکز قدرت داشتن آقای بابک زنجانی جوان چنین قراردادهای بزرگی را از وزارت نفت در 8 سال گذشته گرفته. مسئله پروژه راه آهن که وزیر نیرو مطرح کرده بود هم بالا گرفته. خط آهنی که قرار بود از گرگان به بجنورد و مشهد برود، پروژه ای که جمعاً 4 هزار میلیارد تومان برآورد شده بوده و قرار بوده 85 درصد آنرا شرکت چینی فاینانس کند و 15 درصد آنرا، 600 میلیارد تومان، هم یک پیمانکار ایرانی باشد و به جای پولش از وزارت نیرو به وی اموالی بدهند. آقای چیتچیان وزیر نیرو مطرح کرده که اموالی را که در وزارت نیرو انگشت گذاشته بودند که به این طرف ایرانی بدهند بیش از 12 هزار و 600 میلیارد تومان می ارزد یعنی 12 هزار میلیارد تومان بیشتر. اختلاسی که با مصوبه هیئت وزیران جلوی آنرا گرفتند. عددی که 21 برابر مطالبه آن پیمانکار و حتی 3 برابر کل پروژه بوده.

نکته سوم اینکه خانم منصوره بهکیش که بسیاری از افراد خانواده او در دهه 60 اعدام شدند و یا قربانی سرکوبها و خشونتهای نظام جمهوی اسلامی شدند و از مادران عزادار و مادران پارک لاله هست، مکرر در مکرر در سالهای اخیر به وزارت اطلاعات احضار شده، به او اخطار کردند که حق ندارد به خاوران برود و به او فشار آرودند که چرا به آقای روحانی نامه نوشته بودی. همچنین با ابلاغیه جدید اداره خدمات اداری آمریکا، سازمانهای حقوق بشری و محیط زیست و امثالهم به شرطی که غیرانتفاعی باشند و تیم های ورزشی آمریکایی می توانند سالیانه تا 500 هزار دلار به ایران پول بفرستند و از شمول تحریم های آمریکا بیرون قرار بگیرند. این کار اداره خزانه داری آمریکا برای امور انسانی و ارتباط بین ملتها ست. فردا 21 شهریور اگر مشکلی پیش نیاید قرار است که معاون سینمایی وزارت ارشاد آقای حجت ا... ایوبی خانه سینما را در روز ملی سینما بازگشایی بکند. موضوعی که اگر اتفاق بیافتد قدم مهمی است که تشکل سینماگران کشور برداشته و بخشی از جامعه مدنی ما توانسته با مقاومت و پایداری و اتحاد خودش حق خودش را پس بگیرد. ماجرای تصادف 2 اتوبوس در اتوبان تهران قم هم که تاکنون 63 کشته برجای گذاشته در سطوح بالای کشور مطرح شده. آقای روحانی 3 وزیر بهداشت و راه و کشور را مامور کرده که پیگیری کنند و قوه قضاییه هم 3 قاضی ویژه گذاشته، موضوعی که تمام ایران را عزادار کرده.

اما نکته چهارم اینکه آقای اوباما رئیس جمهوری آمریکا دیشب نطق 15 دقیقه ای کرد که درآن اعلام کرد که از کنگره خواسته که مصوبه راجع به حمله به سوریه را فعلاً متوقف کند تا تکلیف مذاکرات سیاسی و این پیشنهاد جدید معلوم شود ولی ضمناً نیروهای مسلح آمریکا را به صورت آماده باش نگه داشته که اگر سوریه رضایت ندهد و یا روسیه بخواهد در شورای امنیت دوباره وتو بکند مسئله حمله در دستور باشد. آقای مک کین پیشنهاد زیرکانه ای را درسنای آمریکا مطرح کرده به این معنی که مصوبه ای تصویب بشود که در آن بیاید که اگر مذاکرات سیاسی به نتیجه نرسید رئیس جمهور آمریکا اختیار داشته باشد که به سوریه حمله بکند. مصوبه ای که احتمالاً رای خواهد آورد برای اینکه مسوولیت جنگ را به گردن رئیس جمهور می اندازد و ابزار خوبی هم دست رئیس جمهور می دهد در مذاکرات. روسیه دیشب از برگزاری جلسه شورای امنیت طفره رفت و بدون ذکر دلیل آنرا به تعویق انداخت و وزیر امور خارجه فرانسه هم اعلام کرده که پیش نویس قطعنامه ای را به شورای عالی امنیت خواهد داد که در آن دولت سوریه برای کاربرد سلاح شیمیایی محکوم شده و اگر تصویب شود دولت سوریه مجبور می شود تمام ذخایر سلاح های شیمایی خود را تحت نظارت سازمانهای بین المللی قرار بدهد.

اما نکته آخر اینکه آقای جوادی آملی فرمودند که ایرانیها قبل از ایرانی بودن مسلمان هستند. معلوم نیست ایران قبل از اسلام چه میشود و یا در حال حاضر هموطنان غیر مسلمان ما چگونه میشوند. این کاملاً دید این آقایان را نشان می دهد. آقای صادق لاریجانی هم صریحاً فرمودند که قوه قضاییه و نیروی انتظامی کشور باید جلوی گسترش اندیشه های مدرنیته را بگیرند و با آن برخورد بکنند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته