-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ شهریور ۱۵, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنیه 13 شهریور 92



سلام،

چهارشنبه 13 شهریور92، 4 سپتامبر 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه هیئت تحقیقاتی سازمان ملل تک تک اجساد 52 کشته شدگان اردوگاه اشرف را از نزدیک دیدند و اعلام کردند که اکثر آنها با شلیک به سرشان کشته شدند و عده ای از آنها دستشان هم از پشت بسته بوده. محققین سازمان ملل اعلام کردند که این اقدام جنایتکارانه است و دولت عراق باید توضیح بدهد. 139 فعال سیاسی اجتماعی هم از سازمان ملل خواستند تا کمیته مستقل حقیقت یاب تشکیل شود. حسین رونقی ملکی بالاخره دیروز بعد از ظهر ساعت 5 با دستور دادستان به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد مامورین سپاه با توهین دخالت کردند و حسین را به زندان اوین برگرداندند. خانواده های جان باختگان و حادثه دیدگان سال 88 طی نامه ای از حسین رونقی خواستند که به اعتصاب غذای خودش پایان بدهد. سندیکای شرکت واحد هم با صدور اطلاعیه ای از وضعیت جسمی و بیماری های مختلف رضا شهابی ابراز نگرانی کردند و خواستار آزادی این عضو هیئت مدیره سندیکا شدند. حکم عبدالرضا قنبری از کانون صنفی معلمان هم که به 15 سال زندان با تبعید به برازجان محکوم شده بود در دیوان عالی کشور شکسته شد و به 10 سال زندان بدون تبعید تبدیل شد. آقای احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی بالاخره بعد از 4 سال اعتراف کرد در مصاحبه با هفته نامه مثلث که در روز عاشورای سال 88 خودروی نیروی انتظامی یک نفر را زیر گرفته و او کشته شده. البته در آن روز مجموعاً 3 نفر با زیر گرفتن کشته شدند. اما نکته سیاسی این است که این اعتراف بعد از 4 سال یک سوی مصاحبه است اما در تمام مصاحبه آقای احمدی مقدم سعی کرده که آقای خامنه ای را آب بکشد و دست های خون آلود او را بشوید و دایماً تکرار کرده که آقا مخالف بود، آقا اینجوری گفت و امثالهم.

نکته دوم اینکه آقای دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم اعلام کرده که به تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اعتقادی ندارد و آنرا قبول ندارد. این حرف به مثابه ریختن آب به لانه مورچگان بوده و سرو صدای زیادی برانگیخته. آقای احمد مسجد جامعی هم در شورای شهر تهران تنها با یک رای به ریاست شورا انتخاب شد آنهم رای عباس جلیلی قهرمان سابق کشتی بود و 4 نفر ورزشکار این شورا عملاً دو به دو شدند و به این ترتیب یکشنبه که انتخاب شهردار تهران بین آقای محسن هاشمی و آقای قالیباف است کماکان معلوم نیست که این 4 ورزشکار به کدام طرف حرکت کنند و سرنوشت رای چه میشود. در مجلس هم 24 نماینده دنبال طرحی هستند که اگر بتوانند با فوریت به تصویب برسانند جلوی انتخاب سه باره آقای قالیباف را سد خواهد کرد و اگر این قانون تصویب شود دیکر هیچ کس نمی تواند بیشتر ازدو بار شهردار انتخاب شود. در همین حال وزیر کشور اعلام کرده که 70 درصد شهرداریهای سراسر کشور ورشکسته هستند.

نکته سوم اینکه روزنامه مردم سالاری از قول عزت ا... یوسفیان که نماینده مجلس نهم بوده و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است اعلام کرده که یک میلیون هکتار زمین در سطح کشور به اشخاص با نفوذ سیاسی واگذار شده. سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس هم دیروز اعلام کرد که یکصد خودروی مگان که برای اجلاس عدم تعهد خریداری شده بود که هرکدام 80 میلیون تومان بود، بعد از اجلاس به نور چشمی ها به دانه ای 15 میلیون تومان فروخته شد. موسی الرضا ثروتی عضو مجلس هم اعلام کرده که برای اجرای پروژه مسکن مهر دولت احمدی نژاد 24 هزار میلیارد تومان اسکناس چاپ کرد یا پول بی پشتوانه به جریان انداخت وگفته با حرفهای آقای آخوندی وزیر مسکن موافقم که این پروژه از عوامل اصلی تورم در کشور است و 38 هزار میلیارد تومان دولت به این پروژه تزریق کرده و هنوز هم که هنوز باید 12 هزار میلیارد تومان دیگر تزریق شود. بسیاری از پروژه هایی که دولت احمدی نژاد ذیل عنوان مسکن مهر دست گرفت تا الان نیمه کاره هستند. دولت روحانی دیروز یک اصلاحیه بودجه سال 92 به مجلس داد که 2 فوریت آن رای نیاورد و به حالت عادی رسیدگی می شود ولی این اصلاحیه بودجه 210 هزار میلیارد تومانی را کاهش میدهد به 150 هزار میلیارد تومان، 60 هزار میلیارد تومان از بودجه کاهش پیدا میکند برای اینکه درآمدی موجود نیست و آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه اعلام کرده که اگر کاهش پیدا نکند چاره ای جز استقراض از بانک مرکزی و افزایش تورم باقی نمی ماند. دبیر خانه کارگر خرم آباد هم اعلام کرده که ده ها کارخانه در استان لرستان در 8 سال گذشته تعطیل شدند، کشت و صنعت خرم آباد، کارخانه هایی مثل سیمان خرم آباد، تولید ژنراتور خرم آباد و امثالهم و گفته که هزاران کارگر بیکار شدند و استان لرستان رتبه اول بیکاری را در بین استانهای کشور دارد. 150 کارگر شرکت پیمانکاری آذرخاک هم در فاز 13 پروژه های پارس جنوبی 4 ماه است که حقوق نگرفتند و دیروز جلوی دفتر شرکت نفت و گاز پارس تجمع داشتند.

نکته چهارم اینکه دادگاه نظامی مصر 12 نفر از اعضاء و رهبران اخوان المسلمین را به حبس ابد محکوم کرده و 51 نفر را هم به حبس هایی از 5 سال تا 15 سال. اتهام اصلی آنها هم حمله به افراد ارتش، آتش زدن کلیسا و اتفاقاتی است که در سوئز افتاده. تعدادی دیگر از اعضاء اخوان المسلمین هم در نوبت دادگاه هستند. روزنامه اشپیگل از قول گزارشی از عضو سازمان امنیت آلمان هم اعلام کرده که مکالمات یک عضو حزب ا... لبنان با سفارت جمهوری اسلامی در بیروت را شنود کردند که درآن گفته شده که اسد سلاح شیمیایی استفاده کرده، اعصابش از کنترلش خارج شده و اشتباه بزرگی کرده. در همین حال جان بینیر رئیس اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا و نانسی پلوسی رئیس اقلیت مجلس نمایندگان بعد از ملاقات با آقای اوباما دیروز اعلام کردند که موافق حمله نظامی هستند و از کنگره آمریکا مصوبه آنرا خواهند گرفت. گفته می شود که طرحی هم که در کمیسیون روابط خارجی سنا آمریکا هم مطرح است به رئیس جمهور 60 روز اختیار خواهد داد که عملیات بکند که 30 روز هم قابل تمدید است بنابراین یک دوره 90 روزه ارتش آمریکا اجازه حمله خواهد داشت که کشورهای امارات، عربستان و ترکیه هم تاکنون همراهی خودشان را با آقای اوباما اعلام کردند، آقای اولاند رئیس جمهوری فرانسه هم اعلام کرده اگر آمریکا در عملیات نظامی بیاید ما هم شکت میکنیم ولی اگر امریکا نیاید فرانسه تنها به کمک به اوپوزیسیون دموکرات خواهد پرداخت.

اما نکته آخر اینکه آقای سردار صلاحی جانشین ستاد مشترک ارتش در همایش سوریه سنگر مقاومت اعلام کرده که در صورت حمله نظامی به سوریه پاسخ ما میدانی و روشن خواهد بود. درواقع نمی دانم ایشان خودش می فهمد و یا این حرف به معنی این است که در صورت حمله به سوریه حضرات می خواهند درگیر جنگ شوند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته