-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۳ فروردین ۱۱, دوشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 6 فروردین 93

 

 

سلام،

چهارشنبه 6 فروردین 93، 26 مارچ 2014 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه جامعه جهانی اعتراض شدیدی کرده در واکنش به حکم اعدام های گسترده ای که در مصر صادر شده. خانم اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزارت خارجه آمریکا، سازمان ملل و دهها سازمان حقوق بشری و بسیاری کشورها واکنش نشان دادند و به دولت مصر اعتراض کردند. اجلاس جی 7 و همینطور اجلاس دو روزه امنیت هسته ای در هلند به پایان رسید. آقای اوباما در انتهای این اجلاس مسئله روسیه را در نطقی شدیدالحن مطرح کرد و گفت که روسیه یک قدرت منطقه ای است و از سر ضعف به تهدید همسایگان می پردازد. همینطور در این اجلاس هسته ای که 53 کشور شرکت داشتند نهایتاً پیمان نهایی را روسیه، چین، هند و پاکستان امضاء نکردند، ایران و کره شمالی هم که اساساً شرکت نداشتند. اما مفسرین معتقدند که در اجلاس جی 7 آقای اوباما نتوانست اروپایی ها را در ایجاد فشار بیشتر بر روی روسیه با خود هماهنگ کند و کم و بیش گفته میشود که اروپایی ها گفتند که این مقدار تحریم را تا اینجا نگه داریم و اگر روسیه خواست که شرق اوکراین و یا کشورهایی مثل مولداوی و غیره حمله بکند سراغ تحریم های بیشتر بروند. اما هنوز معلوم نیست چه توافقی شده اگرچه آقای اوباما روسیه را تهدید کرد که آمریکا و متحدین آن علیه روسیه متفق هستند و آماده اند تحریم های بیشتری را علیه روسیه تصویب کنند حتی اگر به ضرر خودشان باشد. آقای لاوروف وزیرخارجه روسیه در صحبتی گفت که یک سال صبر کنید. درواقع مثل سیاست آقای خامنه ای که فکر کرده که این ماجراها رد میشود و در نهایت ناچار به ارتباط با روسیه میشوند. ضمن اینکه ایشان جی 7 را یک کلوپ خوانده که مهم نیست ولی جی 20 را که روسیه هم عضو آن است با اهمیت تلقی کرده. روزنامه فاینانشیال تایمز هم مقاله ای نوشته که در آن تحلیل کرده که دعوای روسیه و غرب بر سر اوکراین ممکن است به نفع ایران تمام شود برای اینکه روسیه از جزایر کریمه بیرون نخواهد رفت و در عوض به تضعیف موضع آمریکا در 5 باضافه 1 خواهد پرداخت و فاینانشیال تایمز گفته که حتی ممکن است روسیه سیستم دفاع موشکی اس 300 را در اختیار ایران قرار بدهد که من بعید میدانم روسیه دست به چنین قماری بزند برای اینکه بلافاصله سیستم های موشکی در مرزهایش مستقر خواهد شد و ضمناً این مفسر گفته که ایران هم اوکراین را میدان مینی میداند که در آن پا نمی گذارد و حرف درستی هم میزند با توجه به حرفهایی هم که آقای علی لاریجانی زد. ولی پاره ای از خبرگزاریها مثل خبرگزاری فارس و یا خبرگزاری های امنیتی دیگر این روزها در بحران اوکراین از روسیه طرفداری می کنند.

نکته دوم اینکه معاون وزارت نفت آقای معظمی عنوان کرده که با فروش 1.2 میلیون بشکه نفت در روز ممکت را نمیشود اداره کرد. درست هم می گوید چون اگر این را ضرب در متوسط قیمت فروش بکنیم، حدود 40 میلیارد دلار، عددی نیست که ایران قادر به اداره باشد. ضمناً ایشان گفته که صنعت نفت صدمه زیادی خورده. از 10 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران که بسیاری از آنها را روانه زندان هم کرده، سازمان برنامه قول داده ظرف چند روز آینده 4 میلیارد و 800 میلیون تومان آنرا بپردازد.

نکته سوم اینکه دوباره یک اتوبوس حامل جوانان که این بار از کرمان آورده بودند از مدارس پسرانه، اتوبوسهای طرح های راهیان نور که به مناطق جنگی می برند، در خوزستان واژگون شده و دستکم 6 نفر کشته شدند. بسیج و سپاه این طرح را انجام میدهند و تا به حال دهها کشته روی دست خانواده ها گذاشتند ولی دست بردار نیستند

. آقای دکتر ابراهیم باستانی پاریزی نویسنده، شاعر و مورخ نامبردار هم دیروز فوت کرد. کسی که قلم شیرین و انتقادی او به قول خودش تاریخ بهانه برای باستانی بود برای اینکه قلم بزند و بنویسد و بسیاری از اهالی کتابخوان کشور بخصوص علاقمندان به تاریخ با آثار او سر کردند و بزرگ شدند

. اما سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی در جزیره کیش که معمولاً عیدها برای تعطیلات میرود و قرار بود که در مسجد آن صحبت کند گروهی شعار دادند و بالاخره آقای رفسنجانی اصلاً به مسجد نیامد و موفق شدند سفر او را به هم بزنند. فرماندار هرمزگان که ظاهراً از سفر آقای رفسنجانی بی اطلاع بوده هم دستور برکناری شهردار کیش و هم فرماندار بندر لنگه و هم رئیس دفتر خودش را صادر کرد.

اما آقای محبیان که در جناح راست به حجاریان آن جناح معروف است مصاحبه مفصلی با هفته نامه مثلث کرده و در آن تحلیل کرده که بخش بزرگی از رای به آقای روحانی رای نه به جلیلی بوده که حرف درستی هم است. در واقع به جای آقای جلیلی باید گذاشت شخص آقای خامنه ای و بخش بزرگی از رای به آقای روحانی باید رای نه به آقای خامنه ای حساب شود. ضمناً از آقای رفسنجانی تعریف کرده و گفته که بازی سیاسی او وی را برنده اصلی انتخابات اخیر کرده. آقای تسخیری که از زمان آقای خمینی نماینده در کویت و تقریب بین مذاهب و غیره تا الان هم هست در اظهار نظری گفته که ما شیعیان و هم حکومت جمهوری اسلامی در افراطی نشان دادن شیعیان مقصر است و باعث واکنش میشود. اشاره های آشکاری هم به امثال آقای مصباح یزدی دارد.

نکته چهارم اینکه حشمت ا... طبرزدی زندانی سیاسی سرشناس نامه ای نوشته و از حقوقدانهای سرشناس مثل خانم عبادی و آقای لاهیجی تقاضا کرده که شکایت علیه آقای خامنه ای را در مجامع بین المللی مطرح کنند. سیامک پور شجری دیگر زندانی سیاسی سرشناس هم نامه شجاعانه ای را نوشته خطاب به محافل بین المللی و در آن شرح مسایلی را که برآنها رفته ذکر میکند و گفته که ما قربانیان این نظام هستیم. یک زندانی سیاسی را در یک اتاق چند متری با 30-40 مجرم و متجاوز و آدمهای خلاف در یک جا قرار میدهند و مصائبی از این دست را برشمرده. اما در ایام نوروز حکومت بجای ایجاد تسهیل در ملاقاتهای خانواده های زندانیان سیاسی دست به محدودیتهای بی سابقه ای زده و به قول پاره ای از خانواده های زندانیان سیاسی حداقل به خاطرات بزرگان همین نظام رجوع کنید و از رژیم شاه یاد بگیرید که در ایام نوروز ملاقاتهای عمومی تر و بازتر ترتیب میداد تا خانواده ها بتوانند به زندانیان خود عید دیدنی بگویند. 5 نفر از زندانیان سیاسی سرانجام به آنها مرخصی دادند و یک نفر هم آقای عباس غفاری نفر ششم است. همان کسی که نزدیک به آقای مشایی بود و در مورد وی گفته میشد که در جن گیری و علوم و غریبه دست دارد و او هم نفر ششمی است که به او مرخصی دادند.

اما نکته آخر اینکه مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی گفته که اشکال کار ما این است که کسانیکه که دراین بخش هستند هیچکدام انگلیسی بلد نیستند و ایشان صادقانه گفته که خود من هم بلد نیستم و تازه دارم کلاس انگلیسی میروم.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته