-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۳ فروردین ۷, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 28 اسفند 92




سلام،

چهارشنبه 28 اسفند 92، 19 مارچ 2014 میلادی

در مورد 4 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه شورای نظارت بر مطبوعات، هفته نامه 9 دی مربوط به آقای رسایی را توقیف کرد. آقای رسایی که از اعضای تندروی جبهه پایداری در مجلس است عنوان کرده که 9 دی توقیف پذیر نیست. گفته می شود که جهان نیوز هم به زودی توقیف خواهد شد. به این ترتیب دولت روحانی با ابزار شورای نظارت بر مطبوعات که زیر نظر وزارت ارشاد هست مقابله به مثل می کند با توقیف روزنا مه های طرفدار دولت توسط قوه قضاییه. ضمناً اخبار تایید نشده ای هم به دست آمده که احمد ربیعی کاریکاتوریست عراقی که چندی پیش کاریکاتور آقای خامنه ای را کشیده بود که دفتر روزنامه را آتش زدند و حمله کردند و غیره، در اربیل عراق ترور شده. اگر این خبر تایید شود آنوقت عمق خشونت و جنایتکاری و دست باز حکومت در عراق را میرساند. جواد لاریجانی معاون قوه قضاییه در حقوق بشر هم در اظهار نظری عجیب شروع کرده به تعریف از آقایان موسوی و کروبی کرده که این دو عزیز و دوستان قدیم امیدوار بودیم که در حصر نباشند و امیدواریم که به زودی آزاد شوند و حرفهایی از این قبیل که به نظر میرسد آقای جواد لاریجانی و کلاً برادران لاریجانی که فرصت طلب هستند، بوهای شنیده و می خواهد که از قافله عقب نماند.

نکته دوم اینکه دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان نامه بسیار خوبی خطاب به وزیر علوم فرستادند و منتشر کردند که در آن یک به یک برشمردند فضای امنیتی و سنگینی را که در چند سال گذشته در این دانشگاه بوده و خواستار رفع آنها و تغییر مدیریت دانشگاه شدند. یکتا فوهندژ شهروند بهایی در شیراز شامگاه یکشنبه 25 اسفند بازداشت شد. محمد امین آگوشی زندانی سیاسی معلم 54 ساله اهل پیرانشهر که به صورت تبعید در زندان مرکزی زاهدان است دست به اعتصاب غذا زده و خواسته او هم این است که به مسئله درمان او در بیرون از زندان رسیدگی شود.

نکته سوم اینکه مطبوعات  ایران اعلام کردند که آقای ظریف به عنوان اعتراض به ملاقات خانم اشتون با فعالین زن در ایران از شام کاری که با او قرار بود بخورد صرف نظر کرده، سخنگوی خانم اشتون مطرح کرده که اساساً شامی در کار نبوده و برنامه خانم اشتون در تهران تنظیم نشده بوده و بنظر میرسد که آقای ظریف روغن ریخته را نذر امام زاده کرده بلکه از فشار مخالفین داخلی خود کم بکند. روزنامه نیویورک تایمز هم دیروز تفسیر مفصلی از وضعیت فعلی مذاکرات بین 5 باضافه 1 و ایران ارایه کرده که خلاصه آن این است که با توجه به بحران اوکراین و مسئله کریمه، یکی از این سه حالت میتواند افتاق بیافتد. یا مسئله تحریم روسیه و فشار بر روسیه افزون خواهد شد که در این حالت در 5 باضافه 1 اختلاف بوجود خواهد آمد و ایران فرصت نفس کش پیدا می کند و از این شکاف می تواند استفاده کند. یا اینکه کشورهای غربی تصمیم می گیرند که فشار را بر روسیه کمتر کنند و اتحاد 5 باضافه 1 را نگه دارند و فشار را روی ایران را کماکان بالا ببرند. و راه حل سوم هم این است، چیزی که نیویورک تایمز گفته کشورهای غربی امیدوارند که این کار را بکنند، که ضمن فشار بر روسیه به دلیل مسایل اوکراین بتوانند در 5 باضافه 1 هم اتحاد علیه ایران را به وضع فعلی نگه دارند. آقای پوتین سند الحاق کریمه به روسیه را امضاء کرد و تاکید کرد که به بقیه اوکراین کاری ندارد. البته ایشان گفته که تحریم علیه روسیه را به معنای تجاوز علیه روسیه میدانیم و آنوقت ممکن است خیلی چیزها اتفاق بیافتد. آقای موشه یعلون وزیر وزیر دفاع اسراییل هم به طرز غیرمنتظره ای در صحبتی به شدت به سیاستهای دولت آقای اوباما حمله کرده  چیزی که کمتر سابقه داشته که وزیر دفاع اسراییل اینطور منتقد رئیس جمهور آمریکا شود. او گفته که سیاستهای دولت اوباما از سوریه تا اوکراین همگی فاجعه خلق کرده و گفته که در سنگاپور که من بودم مقامات سنگاپور ابراز نگرانی می کردند که اگر فردا چین هم دست درازی به ما بکند معلوم نیست که آمریکا بتواند از ما پشتیبانی بکند. انتخابات افغانستان هم در واقع سه کاندیدای مطرح دارد. یکی عبدا... عبدا... است که قبلاً هم کاندیدا بود که در دوره قبلی از آقای کرزای شکست خورد هرچند که خودش معتقد بود با تقلب و غیره کنار گذاشته شده. رئیس دانشگاه کابل آقای اشرف غنی که بیشتر نامزد اقشار تحصل کرده و روشنفکر افغانستان محسوب میشود و زولما رسولی که به مدودوف آقای کرزای معروف است و ظاهراً آقای کرزای از برادر خود هم خواسته که به نفع او کنار برود و او کسی است که ماشین آقای کرزای به نفع او دارد کار می کند.

اما نکته آخر اینکه جناب آقای صدیقی امام جمعه تهران فرمودند که عطر زدن زنان درخانه سبب توجه همسر و رضایت او و تمرکز بر عبادت میشود.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته