-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ اسفند ۱۴, چهارشنبه

متن پیاده شده روز شنبه 10 اسفند 92



سلام،
شنبه 10 اسفند 92، اول مارچ 2014 میلادی
امروز در مورد پنج موضوع صحبت می کنیم.

سهم بخش خصوصی از خصوصی سازی؛ 
تنها 13 درصد 

آقای طیب نیا، وزیر اقتصاد و دارایی گفت از 150 میلیارد تومان خصوصی سازی که صورت گرفته تنها 13 درصد معادل 20 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی واقعی منتقل شده  و مابقی به دست نهادهایی افتاده است که زیر نظر رهبری یا سپاه و غیره هستند. بنابراین دیده می شود که چگونه منابع مردم که در دست دولت بوده به تصرف گروه های خاص درآمده است. وی همچنین گفت که بودجه ی عمرانی برای سال آتی 10 هزار میلیارد تومان است، اما تنها برای یارانه ی نقدی 11 هزار میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفته شده است که تازه 14 هزار میلیارد تومان هم کسر دارد و دولت با افزایش بهای انرژی به ناچار باید این مبلغ را تامین کند.
در مرحله ی دوم کمک های غیرنقدی صف های دراز دوباره تشکیل شده و فروش محتویات بسته ها از سوی افراد نیازمند همچنان صورت می گیرد و به هر صورت سیاست غلطی که دولت اتخاذ کرده پیامدهای خود را نشان می دهد.
یک مقام وزارت بهداشت گفت که هیچ دانشگاهی به سایت آی اس آی و سایت های علمی دسترسی ندارد.  به ادعای این مقام، تحریم ها باعث این مشکل شده است اما به صراحت اعلام شده که مسائل علمی و تحقیقاتی از شمول تحریم ها خارج است و چندی پیش اعلام شد که دلیل عدم دسترسی دانشگاه های کشور به این سایت ها به دلیل عدم پرداخت حق اشتراک این سایت ها بوده است.

احمد خاتمی: آنهایی که فکر می کنند فضا باز شده اشتباه می کنند
  
آقای حسن غفوری فرد، که از تندروان جناح راست و عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی بود در مصاحبه ای گفت که در جمهوری اسلامی چهار اشتباه بزرگ صورت گرفته است. اول اینکه مرحوم بهشتی باید رئیس جمهور می شد و البته آقای غفوری فرد به درستی اشاره کرده است که آقای خمینی مخالف این امر بود چرا که در اوائل مخالف این بود که روحانیون تمام سمت ها را اشغال کنند اما در عمل ایشان هم بعدا موافق شد و تمام مشاغل کلیدی کشور به دست روحانیون افتاد.
به گفته ی غفوری فرد، دومین اشتباه این بود که آقای مهدوی کنی باید نخست وزیر می ماند. من چون در آن زمان خودم معاون سیاسی نخست وزیری بودم و شخصا دو ماه با آقای مهدوی کنی کار کردم و ایشان خودش می گفت که دلش می خواهد نخست وزیر بماند اما آنکه عملا او را کنار گذاشت آقای خامنه ای بود چرا که وقتی رئیس جمهور شد می گفت کسی را به عنوان نخست وزیر می خواهم که بتوانم به او دستور دهم و تصورش این بود که آقای موسوی، سردبیر روزنامه ی جمهوری اسلامی و فامیل آقای خامنه ای بود، چنین ویژگی دارد اما بعد مشخص شد که اینطور نیست و آقای خامنه ای حتی نمی خواست او را برای دور دوم معرفی کند.
آقای غفوری فرد گفت که اشتباه سوم این بود که در سال 84 به جای آقای رفسنجانی، آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شد. باید گفت که این هم اشتباه آقای خامنه ای بود و فاجعه آمیزتر از آن سرکوب مردم در سال 88 و ابقای احمدی نژاد بود.
به نظر آقای غفوری فرد آخرین اشتباه بزرگ هم رد صلاحیت آقای رفسنجانی در انتخابات سال 92 بود که از قضا این هم به دستور شخص آقای خامنه ای صورت گرفته است.
در هر صورت آقای غفوری فرد دانسته یا نادانسته چهار اشتباهی را معرفی کرده که یکی از آنها به آقای خمینی و مابقی به آقای خامنه ای مربوط می شوند.
احمد خاتمی، امام جمعه ی تهران، بدون ذکر نام حملات تندی به آقای ناطق نوری کرد. آقای ناطق گفته بود که تندروی از سوی چپ ها و راست ها پدر مملکت را درآورده است و مشکل اساسی کشور است. مدتی است که سایت و روزنامه های جناح راست به آقای ناطق حمله می کنند. خاتمی گفت که همین تندروها جلوی کودتای مخملی شما را گرفتند. روزنامه ی جمهوری اسلامی، به مدیرمسئولی آقای مسیح مهاجری، دفاع جانانه ای از آقای ناطق کرده است. به نظر می رسد که بخشی از این حساسیت به موقعیتی که وی احتمالا در انتخابات مجلس خواهد داشت بر می گردد.
خاتمی همچنین حملات تندی را به وزارت ارشاد کرد و دلیل آن مجوز انتشار برای برخی کتب است. وی همچنین بر هیات نظارت بر مطبوعات نیز حمله کرده و گفت که باید زودتر از قوه ی قضائیه روزنامه ی آسمان را تعطیل می کرد. خاتمی همچنین لب کلام را گفت که آنهایی فکر می کنند فضا باز شده اشتباه می کنند. سخنی که در واقع از زبان آقای خامنه ای، سپاه، تندروها و جناح سرکوبگر گفته می شود.  


آژانس هسته ای از انتشار گزارش در مورد ایران خودداری کرد
دولت اسرائیل گفت که آژانس انرژی هسته ای قرار بوده که گزارش بازدید خود از ایران را منتشر کند. این در حالی است که اسرائیل خود معاهده ی ان پی تی را نپذیرفته است. آژانس هم گفت که این گزارش را منتشر نخواهد کرد.
سایت تندرو و راست 598، که در واقع قطعنامه ی ژنو را با قرارداد 598 سازمان ملل مقایسه می کند، عنوان کرد که آخرین نسل سانتریفیوژها آی آر 8، قربانی موافقت نامه ی ژنو شد.
روزنامه ی السفیر خبر داد که ویروس استاکس نت از سوی شرکت سایبری ندا که مسئولیت امور سایبری سایت نظنز را برعهده داشته منتشر شده است.

اوکراین؛ صحنه ی مقابله ی غرب و شرق
در اوکراین افراد مسلح با پوشش نظامی که البته روسی هستند ولی رسما اعلام نمی کنند، کنترل فرودگاه کریمه را به دست گرفتند و 10 هلی کوپتر روسی مجموعا 150 نفر را در شبه جزیره ی کریمه پیاده کردند. روسیه در تلاش است که بدون پذیرش مسئولیت به گونه ای رفتار کند که در عمل شبه جزیره ی کریمه را از اوکراین جدا کرده و این بخش را به روسیه ضمیمه کند.
آقای یانوکوویچ، رئیس جمهور فراری اوکراین، سر از روسیه درآورد و دیروز گفت که من از پوتین تعجب می کنم که چرا واکنشی نشان نمی دهد. البته وی گفت که خواستار دخالت روسیه نیست. گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که آقای اوباما یک ساعت با پوتین گفت و گوی تلفنی داشته است. البته اوباما به صورت علنی انتقاد تندی از روسیه کرده و نسبت به دخالت نظامی مسکو در اوکراین هشدار جدی داد.
همانگونه که در روزهای پیشین هم گفتیم، اوکراین صحنه ی مقابله ی غرب و شرق و به محلی برای صف آرایی روسیه در مقابل اتحادیه ی اروپا و آمریکا تبدیل شده است. یکی از رهبران اپوزیسیون روسیه هم با حکم دادگاه راهی حصر خانگی شد. ظاهرا حضرات روسی از جمهوری اسلامی یاد گرفته اند.
رضا ضراب، واسطه ی بابک زنجانی در ترکیه، دیروز آزاد شد.
در ونزوئلا، جنبش دانشجویی که مهمترین جنبش آزادی خواهی در ونزوئلاست و رهبران و فعالان این جنبش بیشترین اهمیت را در میان مردم دارند، بیش از دو هفته است که در کاراکاس دست به اعتصاب زده و خواستار آزادی دانشجویان زندانی هستند. در حالیکه، آقای مادورو، رئیس جمهور این کشور آغاز جشنواره ی ملی را زودتر از موعد اعلام کرده است، دانشجویان اعلام کردند که ما جشنواره نداریم و به تظاهرات ادامه خواهیم داد. دادستان ونزوئلا اعلام کرد که تا کنون 13 نفر در حوادث دو هفته ی گذشته کشته شده اند در حالیکه آقای مادورو گفته بود که تعداد کشته شدگان بیش از 50 نفر است.

نقدی: برای آزادی قدس آماده می شویم
آقای سردار نقدی گفت که منتظر فرمان رهبری برای آزادی قدس شریف هستیم و همه باید برای آزادی بیت المقدس آماده شوند. آقای ضرغامی هم گفت که مداحی بهترین ظرفیت را برای برخورد با ماهواره ها دارد!

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
V







 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته