-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ آبان ۳, جمعه

چهارشنبه اول آبان 92، 23 اکتبر 2013 میلادی

 

سلام،

چهارشنبه اول آبان 92، 23 اکتبر 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دیروز دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شادی به مرخصی آمدن مجید توکلی دانشجوی مبارز این دانشگاه تجمع بزرگ در صحن اصلی دانشگاه برگزار کردند و در آن خواستار آزادی زندانیان سیاسی، زندانیان دانشجو مثل ضیاء نبوی، مریم شفیعی، شبنم مددزاده شدند و همچنین خواستار تعویض رئیس امنیتی دانشگاه دکتر رهایی شدند. آرش صادقی زندانی سیاسی که همین چندی پیش آقای اژه ای اصلاً انکار کرد که او در زندان است در بیست ماه مهر با وثیقه 500 میلیون تومانی  آزاد شده و مصاحبه ای را صورت داده که نکات تکان دهنده ای در آن هست. او گفته که از دی 90 تا مهر 92 که آزاد شده تماماً در انفرادی های 209 و 240 بوده بجز 20 روز که 2 نفر زندانی خود اطلاعاتی ها با او بودند. در زمان دستگیری وی هم حمله کردند ساعت 4 صبح به منزل که مادرش دچار شوکه شد و سکته کرد. به او فشار می آوردند که از شکایت در مورد مادر منصرف شود. به هر صورت سرنوشت آرش صادقی که در این مصاحبه با روز آنلاین هست، سرنوشت بسیار تکان دهنده ای است و مقدار جنایتکار بودن حکومت را از یکی از ابعاد دیگرش به خوبی نشان می دهد. بابک آسیایی فعال فرهنگی هم به 4 سال زندان تعزیری محکوم شد. دیروز یک کشیش آمریکایی به نام ادی رومو که قبلاً هم سابقه داشت که در چین تظاهرات کرده بود برای حقوق اقلیتهای دینی، جلوی زندان اوین برای نوکیشان مسیحی و وکیل آنها آقای دکتر دادخواه که در زندان است دست به تحصن زد ولی دستگیر شد و به سفارت سوییس تحویل داده شد و از ایران اخراج و  بعد ازامروز هم با هواپیمای تکیش ایرلاینز به لس آنجلس میرسد. کار جالب این کشیش این بود که در حین اعتراض با دوربینی که گذاشته بود همزمان بر روی شبکه های اجتماعی فیلم خودش را نشان داده.

نکته دوم اینکه خبرگزاری مهر عنوان کرده که مطالبات معوق بانکی از مرز 70 هزار میلیارد تومان رد شده. در واقع بانکهای کشور ورشکسته هستند. فقط 11.4 هزار میلیارد تومان آن در دست 23 نفر است. عدد مطالبات معوق بانکی در سال 84 هفت هزار میلیارد تومان بوده یعنی 10 برابر شده. مدیرعامل شرکت ایرانسل و شریک آن از آفریقای جنوبی شرکت ان تی ان که معروف است متعلق به بیت رهبری و زیر نظر یکی از پسران آقای خامنه ای است، اعلام کرده که در سال 91، 4200 میلیارد تومان درآمد داشتند البته رقم سود را نگفته و شرکت ان تی ان هم 450 میلیارد دلار سود داشته بابت 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری یعنی بیش از 30 درصد سرمایه گذاری خود سود داشته ولی فعلاً نمی تواند آنرا از ایران بیرون ببرد به دلیل تحریم ها و مشکلات بانکی.

نکته سوم اینکه آقای جزایری معاون ستاد کل نیروی های مسلح عنوان کرده که در ستاد نیروهای مسلح قرار است یک قرارگاه جنگ نرم  درست شود. ایشان قبلاً هم صحبت کرده بود که اساساً یک وزارت مقابله با جنگ نرم تشکیل شود. به هر حال او گفته که این قرارگاه کمیته رسانه ای خواهد داشت که به تحلیل رسانه های بیگانه و جنگ نرم دشمن می پردازند و آنها را به آگاهی جامعه می رسانند. احتمالاً اگر تشکیل شود یک ناندانی جدید برای این سردار جزایری و یک لشکر آدمی خواهد بود که آنجا مشغول کار می شوند. سپاه یک کمیته حفظ نشر و صیانت از اندیشه امام درست کرده و در واقع به نوعی پا در کفش موسسه نشر آثار امام کرده که دست سپاهی ها و اینطرفی ها نیست و آقای مقدم فر معاون فرهنگی سپاه هم به شدت از موسسه نشر آثار امام انتقاد کرده و گفته که باید توی دهن نعیمه اشراقی نوه امام می زد بعد از آن داستان جوک روی فیس بوک ایشان. ضمناً هم اعلام شد که سپاه برنامه مفصلی هم دارد برای مراسم مرگ بر آمریکا به مناسبت 13 آبان. نه فقط در تهران بلکه در بسیاری از نقاط کشور و احتمالاً لب تیز حمله این مراسم هم امسال متوجه آقای رفسنجانی خواهد بود و همچنین روحانی یا حداقل بخش دیپلماسی دولت وی. آقای صادق خرازی که قبلاً سفیر ایران در پاریس بوده و برادر زن یکی از پسران آقای خامنه ای هم هست به طرز بی سابقه ای در فیس بوک خودش از صحبت تلفنی آقای روحانی با آقای اوباما انتقاد کرده و تلویحاً هم گفته که آقای خامنه ای مخالف این صحبت بوده. به هر حال این حمله آقای صادق خرازی که بیشتر هم متوجه مشاورین آقای روحانی است و نگفته هم که کدام یکی از آنها، از یک طرف هم نشان از فعل و انفعالات داخل بیت دارد و حرفهایی که از آنجا زمینه می گیرد. آقای مطهری هم حرفهایی را که شنیده شده بود و بنده هم در همین گفته های روزانه مطرح کرده بودم را تایید کرده و گفته که دلیل عدم معرفی توفیقی برای وزارت علوم مخالفت شخص آقای خامنه ای بوده. موضوعی که درواقع حساسیت دانشگاهها را برای آقای خامنه ای نشان داد.

نکته چهارم اینکه کنفرانس یازده دوست سوریه از کشورهای غربی و عربی که به کنفرانس دوستان سوریه معروف است، وزرای خارجه این کشورها در لندن جلسه داشتند. کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان، عمان، قطر و غیره که در انتهای این کنفرانس همه یازده وزیر امور خارجه عنوان کردند که اسد نباید در دولت آینده باشد. ائتلاف ملی سوریه هم که به عنوان نماینده مخالفین در این کنفرانس شرکت داشته آقای احمد درعا دبیر این ائتلاف عنوان کرده که ائتلاف در کنفرانس ژنو2 شرکت نمی کند اگر که هدف کنفرانس برکناری اسد نباشد و گفته که هدف کنفرانس فقط در صورتی که رفتن اسد باشد مخالفین شرکت می کنند چون گفته که نمی توانیم جواب مردم را بدهیم. البته آقای بشار اسد هم در مصاحبه گفته که دلیلی برای عدم کاندیداتوری خودش در سال 2014 نمی بیند و به حماس هم حمله کرده و گفته که هیچ صداقتی ندارد و اقدامات آن فرصت طلبانه است. آقای جان کری وزیر خارجه آمریکا هم در مصاحبه ای که بعد از همین کنفرانس داشت تلویحاً عنوان کرده که با روسیه در حال صحبت و گفتگو هستند تا با همکاری آنها در واقع نتایج کنفرانس ژنو1 را که پروسه رفتن اسد هست جا بیاندازند و درواقع اسد را وادار کنند که گردن بگذارد.

 اما نکته آخر اینکه اداره زیباسازی شهر تهران که زیر نظر شهرداری است در پاره ای از بزرگراه ها بیلبورد بزرگی را نصب کرده با زیرنویس غلط انگلیسی که صداقت آمریکایی نوشته و دو نفر آدم را عکس انداختند با پرچم های ایران و آمریکا که دارند مذاکره می کنند. طرف آمریکایی یک سگ جرمن شپرد یا همچین نژادی در کنار دست وی است به نشانه اینکه گویی کار خیلی بدی است. معلوم نیست اساساً این بیلبورد  یعنی چی و چه ربطی به شهرداری دارد؟ ضمن اینکه سگ در فرهنگ آمریکایی و هم در فرهنگ های اروپایی هم سمبل وفاداری و دوستی با آدم ها است و هم اصلاً چیز بدی نیست.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته