-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ مهر ۱۶, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 10 مهرماه 92



چهارشنبه 10 مهر 92، 2 اکتبر 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

 

موضوع اول اینکه کاوه ویسی و مختار رحیمی، 2 تن از روحانیون اهل سنت زندانی در زندان رجایی شهر که به اعدام محکوم شده بودند، از سحرگاه یکشنبه آنها را از سالن 10 که در آنجا بودند منتقل کردند و خبری از سرنوشت آنها در دست نیست و نگرانی ایجاد شده که مبادا آنها را برای اعدام برده باشند. در زندان قزلحصار هم که 6 زندانی اهل سنت به اعدام محکوم شده بودند و 2 نفر را به انفرادی برده بودند، خوشبختانه مطرح شد که حکم 6 ماه به تعویق افتاده و به آنها قول دادند که آنها را برگردانند به بند عمومی زندان رجایی شهر در کنار 130 زندانی دیگر اهل سنت. به این ترتیب این زندانیان سیاسی محکوم به اعدام به اعتصاب غذای خودشان پایان دادند. مهرداد فرمانی و احسان مولوی فر، 2 تن از فعالین دانشجویی در شیراز و وب نگار، با حمله مامورین امنیتی به خوابگاه دانشگاه بازداشت شدند. محمد رضا مقیسه یکی از اعضای ستاد آقای مهندس موسوی هم که زندانش تمام شده و باید آزاد شود ولی دادستان از آزاد کردن او خودداری می کند کماکان تهدید کرده که دست به اعتصاب غذا خواهد زد، مادر او هم با حضور در دادستانی اعتراض کرده و اعلام کرده که مرا هم زندانی کنید تا همراه فرزندم باشم.

نکته دوم اینکه معاون امور فرهنگی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان خبر داده از اینکه از 1020 دارنده مدال در المپیادهای علمی، 712 نفر آنها یعنی 70 درصد به خارج از کشور رفتند. محمدرضا ابوترابی متخصص ناباروری هم اعلام کرده به دلیل پارازیت 6 درصد سقط جنین و 2 درصد باروری بیرون از رحم افزایش پیدا کرده. مرحله تشدید ارسال پارازیتها از تهران و شهرهای بزرگ فراتر رفته و به شهرهای هم کوچک رسیده. این در حالی است که گفته می شود برای ارسال این امواج نیرومند الکترومغناطیس دکل های بلندتر از 47 متر و امواجی پرقدرت تر از 1 گیگاهرتز ارسال می شود و سپاه با سرمایه گذاری میلیونها دلار این تاسیسات را ایجاد کرده برای جلوگیری از دریافت برنامه های ماهواره ای توسط مردم که بسیار هم برای سلامت مردم زیان آور است. حکومت این کار را می کند که در مقطعی که دارد عقب نشینی می کند راه اطلاع رسانی آزاد را ببندد و آنطور که می خواهد برای مردم مسایل را توضیح بدهد. 600 فعال دانشجویی و فعال زنان هم نامه ای را امضاء کردند و از شکایت به دیوان عدالت اداری در مورد سهمیه بندی جنسیتی پشتیبانی کردند. این شکایت از وزارت علوم، سازمان سنجش و 36 دانشگاه کشور بعمل آمده در مورد سهمیه بندی و تبعیض جنسیتی که در 2 الی 3 سال گذشته در کنکور جاری شده.

نکته سوم اینکه آقای زنگنه وزیر نفت اعلام کرده که امسال زمستان بیش از 30 میلیارد مترمکعب کمبود گاز خواهیم داشت. امسال و سال آینده اوضاع بد خواهد بود حتی اگر روزانه 40 میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان هم وارد شود. او گفته شاید با جایگزینی سوختهای مایع به جای گاز در نیروگاه های وزارت نیرو بتوانیم مقداری از این مشکل جلوگیری کنیم. مدیرعامل شرکت توتال فرانسه هم ابراز امیدواری کرده که تحریم ها لغو شود تا توتال بتواند به ایران برگردد. البته توتال که فازهای 2 و 3 پارس جنوبی را اجرا کرده اصلاً سابقه خوبی ندارد برای اینکه نزدیک به 2 میلیارد دلار در 4 میلیارد دلار قرارداد سر ایران کلاه گذاشته. توتال فاز 11 پارس جنوبی هم حضور داشت، قرارداد هم امضاء کرد ولی بعد از تشدید تحریم ها کار را زمین گذاشت و رفت. دولت مصر هم اعلام که تمام روابط گردشگری خود با ایران را متوقف کرده. علت را هم وضعیت امنیتی در مصر عنوان کرده. وزارت خارجه جمهوری اسلامی هم مسئله خبر یونایتد پرس را هم که از قول یک منبع دیپلماتیک سعودی نقل کرده بود که آقای روحانی برای مراسم حج به عربستان خواهد رفت و در آنجا با پادشاه عربستان هم دیدار خواهد کرد را تکذیب کرده و گفته که آقای روحانی سرش شلوغ است، فرصت ندارد و این سفر را نخواهد رفت. احتمالاً مسئله اینکه سعودی ها روی خوش نشان بدهند و ملاقات درسطح بالایی صورت بگیرد منتفی شده. بحرین که جایی است که سعودی ها در آن دخالت می کنند دیروز عنوان کرده که 50 زندانی امنیتی که از 5 سال تا 15 سال زندان محکوم شدند جاسوس ایران بودند. آنها را متهم کرده به جاسوسی برای ایران و عضویت در گروه تروریست برای خرابکاری.

نکته چهارم اینکه آقای نتانیاهو نخست وزیر اسراییل دیروز در سازمان ملل صحبت کرد. صحبتهای تندی علیه روحانی کرد، او را به دروغ گویی متهم کرد و گفت که احمدی نژاد گرگ در لباس گرگ بود ولی روحانی گرگ در لباس میش است. بخشهایی از کتاب خاطرات آقای روحانی را قرائت کرد که در آنها آقای روحانی توضیح داده چگونه پروژه هسته ای را مخفی نگه داشتند از چشم دنیا و آقای نتانیاهو خواستار این شد که تحریم های ایران تشدید شود و حمله نظامی جدی شود تا زمانیکه برنامه هسته ای کاملاً متوقف شود و فردو کاملاً تعطیل شود و ذخیره اورانیوم غنی شده ایران هم به خارج منتقل شود. البته خیلی ها از جمله مطبوعات خود اسراییل و اعضای دولت اسراییل به این شیوه آقای نتانیاهو انتقاد هم کردند. آقای ظریف هم در فیس بوک خودش به آقای اوباما انتقاد کرده و گفته که آقای اوباما باید ثابت قدم باشد و این حرف آقای اوباما را که بعد از دیدار با آقای نتانیاهو گفته بود که تحریم ها موثر واقع شده و همین تحریم ها ایران را پای میز مذاکره آورده، به شدت انتقاد کرده و گفته که این اصلاً قابل قبول نیست. از سوی دیگر در ایران غیر از آقای لاریجانی که از نطق آقای روحانی در سازمان ملل پشتیبانی کرده، 230 نماینده مجلس هم با امضای نامه ای از مواضع آقای روحانی در سازمان ملل پشتیبانی کردند. آقای ناطق نوری هم عنوان کرده که  مواضع آقای روحانی مایه مباهات و آبروی ایران است.

نکته پنجم اینکه روزنامه الغبس نوشته که بین آمریکا و روسیه توافق شده که علی حبیب وزیر دفاع اسد که از رژیم جدا شد و به ترکیه رفت به عنوان جانشین اسد مطرح شود. ظاهراً او از ترکیه هم به مسکو رفته و اگر این درست باشد و به نتیجه برسد دو کشور امیدوار هستند که بخشهایی از ارتش آزاد سوریه هم از او پشتیبانی بکنند و از کشتار علوی ها هم بعد از سقوط اسد جلوگیری شود.

اما نکته آخر اینکه آقای شجونی واعظ و روحانی بدنامی که خیلی هم از آقای احمدی نژاد دفاع می کرد و به جنبش سبز بد و بیراه می گفت، در مورد دولت آقای روحانی فرمودند که اگر با این همه امام فروشی و شهید فروشی که کردیم، منظور همان مذاکره با آمریکاست، اگر مذاکرات با آمریکا به نتیجه نرسد آنوقت ملت دولت را سرنگون خواهد کرد.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته